onsdag 2 november 2011

Wilma här!

Hejsan! Det är Wilma... Gunillas största barnbarn , för er som inte visste det :) Sen det senaste inlägget som min farmor skrev , blev hon sjuk...  Hon spyr och har troligt vis fått vinterkräksjukan.... usch! Men vi hoppas att hon kryar på sig.... Så då frågade jag snällt farmor om jag fick göra ett inlägg och skriva lite om mig och hur vi har det här hos farmor... Men vi börjar med hur det var i går :) Farmor hämtde mig och min syster Linnea och vi åkte och köpte sååå fina kransar! Sen bestämde vi oss för att åka till berget med en liten fika korg. Så det gjorde vi , vi var helt själva på berget ( eller där vi var) ! Sen så kommer 2 bilar dit vi var.... Dom börjar prata med oss och sa att dom skulle spela in en film. De sa att en kille skulle få bada i vattnet , Och det ville vi gärna se... Men vi ville inte vara i vägen så vi gick upp i skogen en sväng och plockade kottar och lite andra fina saker , man kan göra fina grejer med. Sen drog klockan i väg och vi orkade inte vänta på att han skulle bada , så vi begav oss hem! Sen var vi hemma och tog det lungt , och sedan slutade vi kvällen med en mumsig  pizza.... Jag vaknade tidigt på min födelsdag och sedan kom underbara farmor in med lite morgon fika och fina presenter.... Sen började farmor må dåligt... Så i dag har vi tagit en riktigt slappar dag... Men det var bra för då känns ju min födelsdag längre, hihi! Farmor sov en stund förut och vi ville vara snälla så vi städade här hemma , så slipper hon tänka på det sen... Vi höll koll på klockan 11:22 för då är jag ju född, farmor var lite rörd över det .... Underbara farmor! Så såg dagen i går ut och även min första dag som tonåring... hihi ingen skilland men lite stort är det allt....  Farmor har dåligt samvete över att hon är sjuk , det ska hon INTE ha tycker jag för det är sånt som händer... Plus att vi har lov och då ska man ju slappa lite...! Ja som sagt lite om mig nu då: Jag heter ju Wilma och är 13 år.... Jag spelar fotboll och är ofta med min underbara kompisar! Jag har ju även en underbar släkt och måga "kusiner" och en UNDERBAR farmor... hihi , puss på dig farmor! Ja.... Det är nog lite om mig iafall... Det är faktiskt svårt att skriva om sig själv... hihi! Sedan får ni ju inte missa tävligen!!!! Super snygga saker ju... Så om ni inte har kommenterat än så tycker jag att ni ska göra det..  Jag tycker synd om farmor för att hon är sjuk... Så hon har ju en liten önskan att få upp till 10 000 .... Så det skulle vara kul om vi försöker med det... Problemet är att det räknas inte om man går in 10 gånger det är ungefär som en gång, vi fattade inte riktigt! Men vi kan ju försöka på andra sätt!   Oj det blev ett långt inlägg det här .... Men vi får se när ett inlägg kommer , eller när hon blir frisk! Ne nu ska jag gå in till henne och prata lite♥Om ni vill veta lite till om mig så kan man ju även följa min och en kompis blogg... kika in....http://onepieceallday.blogspot.com/             ♥♥



Jag och syster♥

Jag♥
Ha en fin dag/kväll kram från mig ♥♥♥

17 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Wilma, vilket underbart barnbarn Gunilla har! Du låter precis lika gullig som hon. Men så tråkigt att hon har blivit sjuk men jag är säker på att hon piggnar till snart med er vård. Så snällt av er att städa åt henne.
Grattis på din tonårsdag! Hälsa farmor!
Kram Eva

wilma♥ sa...

Hehe, tack... Japp vi hoppas på att hon blir frisk snart... Det ska jag göra .... ♥

Änglarum sa...

Hej Wilma! Grattis på din födelsedag! så mysigt ni har tillsammans med Farmor,så trist att hon blivit sjuk! hälsa henne att hon kryar på sig!och ha en fortsatt fin dag! kramiz Jessica

Hanna sa...

Så roligt att du skriver Wilma och så mycket du har att berätta.
Du får önska farmor Krya på sig.
Kram
Hanna

Tess sa...

Vad fint skrivet Wilma <3
Det blir hon nog glad över att läsa sen.....
Goa ni är som hjälpt henne idag,puss på er!

Anonym sa...

Hei Wilma. Gunilla er heldig som så flinke og snille barnebarn. Hils Gunilla, håper hun snart er frisk igjen. Hilsen Bjørg

syster sa...

Hej Wilma vad fint du skriver om din farmor.. Jaa så tråkigt att det eländet skulle komma när ni var där.. men ni verkar haft det mysigt ändå..Stora tjejen nu då 13 år grattis igen o många kramar:)))

skifferhuset sa...

Hej Wilma och grattis till att du har blivit tonåring! Hoppas farmor kryar på sig och att inte ni blir sjuka! Kram Iréne

Anonym sa...

Hej Wilma. Grattis till 13 år. Vad mysigt du skriver om din goa farmor. Men så synd att hon har blivit sjuk. Hälsa henne och jag skickar kryapådighälsningar till henne och varma hälsningar till dig från Eva L. i Blekinge.

Lisa sa...

Hej du söta WIlma.. Vilken fin farmor du har och vilket underbart barnbarn hon har. Stort grattis till dig på tonårsdagen. Kommer ihåg att nog var det lite speciellt att bli tonåring. Så spännande att du ville skriva lite om dig själv hjärtat. All lycka till dig. Nu får du gå in till farmor och ge henne en stor krya på dig kram från mig...

Kramar Lisa

Anonym sa...

Hej tack alla som har grattat mig ... Nu hoppas vi att hon kryar på sig... Det var kul att få skriva lite här... Ha det bra alla .... kraam<3

Vardag och flärd sa...

Gunilla min vän, hoppas du piggnat till! Vilken härligt fin Wilma du har!
Kramar Eva

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej vännen!

Usch stackare som ligger och spyr:( Krya på dig ordentligt nu!!! Men men goa Wilma så är du nog snart på benen igen;)

Kram Susanne

Gardenhouse sa...

Hej Wilma och Gunilla!
Fint inlägg du gjort hos farmor, vad stolt hon ska vara från sjuksängen. Stackars människa vinterkräksjukan, den värsta "lätta" åkomma man kan få...
Grattis Wilma till dig på din födelsedag!
Kram Sussi

Elzie sa...

Vilka goa barnbarn. Och duktig på att skriva är du också. Roligt att läsa. Mindre roligt att läsa var ju att farmor är sjuk. Hoppas hon piggnat på sig nu och grattis på födelsedagen.
Kram Elzie

Fröken Tindra sa...

Kul att läsa mer om dig Wilma! Grattis i efterskott! Hälsa farmor att hon skall krya på sig!
Kram!

Mitt krypin sa...

Grattis Wilma!
Tur att Gunilla blir ompysslad.
Hoppas hon snart blir frisk.

Kram Anna