fredag 11 november 2011

Gräset är inte grönare på andra sidan...

Gomorron alla fredagsälskare!


Nu ska jag dra iväg till mitt jobb här om en liten stund.
Vi fattade ett snabbt beslut i går att vi åkte hem i går kväll från stugan.
Vi brukar suga på karamellen så länge det bara går, men hade så mycket saker som skulle med hem ,så då åkte vi hem o plocka upp o ur o i...
Ja ni vet hur det kan vara.
Titeln idag betyder bara att hos grannen är ALLA löven kvar och hos oss rent.
Gjorde så mycket i våran trädgård dessa två dagar.
Pettersson körde till och med gräsklippar'n sista gången för att multa ner de sista löven.Så nu hade vi en grön gräsmatta när vi for.
Jag kan önska liite vitt tills nästa gång men det kanske bara är jag det.

Ha en fin dag alla goa läsare





                                                      "Arbete gör sömnen söt"

                     ***********************************




 Titta på denna BILD noga,i förrgår så krattade vi när det mörknat,jag gick ju nerifrån och upp o stapla högar.Sen igår när jag stod på kullen o titta ner så såg jag HUR nästan det blev en rak linje utom den översta då men ändå!!Jag gjorde det inte medvetet...







                                    Ja nu måtte väl snart Clematisen blomma färdigt för i år eller?





                                                  Smällbär,zoomade bakgrunden i stället!

                                                              Här blommar astrer...




                                          ...Och smultronen...




8 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej goa Gunilla.
Hoppas också på att det ska komma lite snö nu, det här grådisiga blir man fort trött på...
Hoppas du en bra dag på jobbet.
Stor kram på dig.
Jessica

Vardag och flärd sa...

Så bra att köra över löven med klipparen, bra för gräsmaattan! Tänk att ibland gör man perfekta saker utan att veta om det!
Ha det nu gott på jobbet gumman och idag är det fredag!
Kram Eva

anise sa...

SNYGGT krattat,nu är det bara hoppas att grannen krattar upp sina så dom inte blåser in till er..fantastiskt att clematisen blommar fortfarande i NOVEMBER!!! Ha en bra dag och Fredagsmys vännen
Kram på dej
Anita

Här är gudagott att vara ! sa...

Tänkte precis detsamma som Anise ...bara inte grannens löv blåser i väg till er..
- Känner igen det här med att förskjuta hemfärden till sista minuten. - När vi hade stuga var det alltid så :)
- Ja nog är det uppochnervända världen..I fjol hade vi 50 cm snö och - 6 grader vi den här tiden.
- Nu kan jag fortfarande skörda kryddor ur kryddlandet !
Ha nu en skön helg !
Kram Anneli

Anonym sa...

Jaa tur ni inte bor granne med oss då för då hade ni nog haft alla löv hos er :).....Jag vill oxå ha snö NU! Kram! Kram Tess!

Elzie sa...

Vänta du tills det börjar blåsa lite, då har ni alla löven inne hos er istället, haha. Här är det löv kvar på gräsmattan, maskarna ska ju ha lite att göra också!!
Hoppas du får en fin helg.
Kram Elzie

Skogslyckan sa...

Oj din stackare skall du jobba. Ja men då tar jag ett glas ´åt dig med..ler. Ber om ursäkt att ditt paket inte gått iväg, men eftersom Schenker hämtar med lastbil vill de inte åka ut för enstaka paket, så de kommer på måndag och hämtar. Ha nu en fin helg!
Kram Pia

STENLYCKA sa...

Ha en fin helg och nu får vi hålla tummarna för att det inte blåser över några löv ifrån grannen på eran tomt. Vi är också färdiga med löven även om äppelträdens löv sitter kvar fortfarande men de får masken ta hand om när de ramlar ned.
Kram♥
Raina