söndag 13 november 2011

Mer från Ullared...

Goddagens på er!

Ja det är inte lätt detta med all GULA kassar som följer med hem från Ullared.
Tar TID att sortera, lägga undan,inte visa det,o inte visa det..Jag har skrubben full snart av julklappar o bra ha saker.
I säkert 7 eller 8 år så har jag och syrran haft ett par underbart söta julgardiner,med änglar på givetvis.
Dom har hängt med o vi har sagt i ett par år att :Ska du byta iår? Näe tycker om dom för mycket ...
Nu iår slog vi till fast på varsitt håll,hon köpte ett par rödrandiga veckbandslängder,jättefina!
Jag  köpte rödrandiga knytbandslängder o en hissgardin i samma till mitt mindre fönster,jättefina.
Så nu har vi brytit den traditionen,känns lite tråkigt för både mej o syster men nu är det gjort!
Ja vi är nästan twins med så mycket,lika smak i mycket,MEN hon älskar shopping och jag ve'eldning!

Ha en fin söndag ♥





                                        Köpte fyra soppskålar,jättesöta.Tog med dom till stugan.



Två röda lampskärmar som jag ska byta till i köket sen i dec.Får inte rätt färg genom kameran.





       "Det är en fröjd att se att det finns så många härliga saker på jorden som jag inte behöver."

****************************************************************************


15 kommentarer:

syster sa...

Ja känns lite sorgligt men Frida lånar mina så slänger gör jag inte..Ha en fin söndag ni med men vi syns sen..fast du gillar allt o shoppa du med hur skulle det anars kunna vara så fullt i din skrubb :)))

Gunillasljusglimtar sa...

Hahahaha Barbro! Där slog du minsann "huvvet på spiken" Jaa gick ju i 6 timmar i ett sträck,hur orkar man det??? Japp då är det bara du som ska gilla o elda då.Nää jag slänger inte dom fina ängelgardinerna,dom kanske sitter där nästa årigen...Kramis syns sen så ♥ Gunilla

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj att åka till Ullared.Bara älskar att åka dit.Önskar dej en skön och mysig farsdag söta du.Kram Rita ♥

Lisa sa...

Hej nillan du goa..Ja det är som om det går tradition i gardiner ibland eller hur. Har lite samma problem men men endera tar man och gör gardinerna till en tradition eller så byter man fast jisses så svårt det är. Hmm jag har då inte bestämt mig än. Spännande att se vad nytt ni fixar du och sys. Ha en underbar dag och elda på..

Kram LIsa

Elzie sa...

Ska bli kul att se dina gardiner sen. Lät riktigt snyggt. Jag hade också gardiner i köket som hängde med jul efter jul efter jul, men när jag väl slutade använda dom så har det blivit nytt nästan varje år. Så ock i år när jag skickat efter lite nytt, haha.
Dom skärmarna såg riktigt jullika ut. Blir nog snyggt sen.
Hoppas du har en fin dag.
Kram Elzie

Anonym sa...

Vad roligt med nya gardiner. Man är nog litet traditionsbunden med vissa saker inför julen, men ibland är det kul att bryta vanorna också. Idag har jag och min käre man räffsat löv och jag har hittat muskler på mig som jag inte visste om. Känner mig som 99,5 år. Undrar om jag kommer ur sängen i morgon. Får nog hyra en lyftkran. Söndagskramar till dig från Eva L. i Blekinge.

Tre Tanter sa...

Tack för din kommentar. Vilka fina saker du visar och rött hör ju julen till. Välkommen tillbaka till tre tanter.

Tant Gredelin

Gardenhouse sa...

Ja tänk att traditionerna sitter i gardiner tom... Syrran din hade ju gjort ett smart drag med sina gardiner ;)
Och med tanke på den fulla skrubben, får jag hålla med henne igen...
Hon borde också börja blogga!
Elda på nu!
Kram Sussi

skifferhuset sa...

Å jag som byter å köper nya gardiner jämt, älskar att ha nya lite här å där! Tänk att det är ganska kul att få komma till Ullared och mycket onödigt köper man ju med, bra med en skrubb då *ler*! Kram Iréne

Här är gudagott att vara ! sa...

Hallå i novembermörkret !
- Dags att komma ut och erkänna även ditt stora intresse för shopping, som din syster så riktigt påpekade...Gula kassar överallt ...Hur många blev det egentligen ;D ?! - Du behöver nog inte köpa soppåsar på länge.
- Använd dom gula ! ;)
Ha det gott ! ♥
Kram Anneli

Mitt krypin sa...

Men nu blev jag allt nyfiken på hur gardinerna ser ut =)
Riktigt kul att åka på Gekås och handla massa (o)nödvändiga saker.

Kram Anna

Vardag och flärd sa...

Nu känner jag också att i år får jg nog byta ut mina traditionsgardiner i köket eller ....
Hoppas du visar din när de kommit upp.
Ha en fin söndagkväll vännen!
Kram Eva

Gunillasljusglimtar sa...

Eva i Blekinge! Jaa du detta med krattning o allt som hör till...Hade blåsor i handflatorna,ont i armarna,hihi...men gött när det va klart! ja roligt att ändra liite också.kram på dej Gunilla

Coquina sa...

Vad skoj att åka till Ullared =) Nu kan du vinna en matkasse från mathem.se på min matblogg så kika gärna in där och tävla =)

Patricia sa...

Va kul det låter att ha en syster .. det har jag saknat ibland. Har inte ens någon bästa väninna att dela allt med så jag blir allt lite avis .. hi hi.

Men hur ska det gå med en jul utan samma gardiner .. hi hi. Låter som du fått tag i fina gardiner i alla fall, kanske får se en bild när de kommit upp? .. =)

Må så gott!
Kram Patricia