onsdag 30 november 2011

En ledig dag till!

Godmorron!


Idag om en stund ska jag möta upp käresta syster och lille pappa...
Han ska till "min" stad idag och röntgas för lite av vart.
Inte alls lätt för syster att ta hand om allt själv så jag var som tur var ledig.
Då kan vi hjälpas åt.
Känns tyvärr,om ni förstår mej rätt att han behöver mer och mer hjälp när han ska nånstans..
Han har sån värk,och andra symtom våran far..tycker så synd om honom när han bara blir sämre och sämre.
Det ena ger det andra.
Tur vi har varandra nu då syrris och jag!
Ja igår så var det en liiiten stund i skrubben,herregud,ni tror inte mej om jag skulle visa allt...får se om jag kan mä det nån gång,hihihi
Sen lessnade jag och tog itu med lite dukar och gardinbyte.
Slog in klappisar som är så skoj!
Tycker om jag får säga det själv att det börjar bli lite rörigt i både huvudet och runt omkring mej.
Brukar nästan alltid bli så,vill ju ha den däringa kontrollen över saker och ting...
Får släppa lite på mina krav,finns ingen som säger nåt illa om jag skulle missa nåt!
Hahaha,tror jag inte iallafall..

Blir inte mer än så här idag.

Ha en riktigt underbar onsdag alla goa som läser hos mej ♥









                                                                       Från i vintras....



                                                      Har visat dom då, men duger igen...



                                Tycker om dessa kort som visar att det finns svenska vintrar,hihihi





              "Det finns bara en väg till lycka och det är att man skall sluta oroa sig för saker
                                        som man ändå inte kan påverka".

**************************************************************************

19 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Godmorgon vännen!
Ja du..var lycklig att du har ngn ..så att ni kan hjälpas åt med lilla pappa!
Är inget vidare att se sina föräldrar bli sämre och sämre. Men på ngt sätt får man leta efter ljusglimtarna..även där!
Håller med dej..om detta med krav..som vi har på oss själva. Visst är det skönt..när man kan släppa på dom iaf liiite. Det blir ju faktiskt jul...ändå!!
Ha nu en riktigt bra dag..och hoppas att det går bra för lilla pappa!!!
Kram Annika

Maria sa...

Jobbigt när ens föräldrar blir äldre och skröpliga. Skönt att du har din syster. Ja virrig i huvudet och full koll...hi hi. Ta det som det kommer, det brukar lösa sig. Tack för dina fina vinterbilder. Dom behövs nu. Hoppas du får en fin dag, kram Maria

anise sa...

Halloj
Jag är oxå ledig idag..skönt att vara två när pappsen behöver hjälp..tråkigt att han har det besvärligt med värk..hoppas att han kan få hjälp med det...visst lessnar man på sina skrubbar mellan varven ,bra att ta lite i taget..har du börat slå in klappar redan...jag har inte ens börjat..fast jag har nog lite i mina gömmor om jag tänker efter..Här är det oxå rörigt i huvet..mycket som snurrar där..hihihi..en underbar dag till dej oxå..
Kram på dej goa vännen
Anita

Tess sa...

Hoppas det går bra med Morfar idag......<3
Ja man får nog försöka släppa lite på kraven,men kan vara svårt....men en tanke är ju första steget...Kram!

Här är gudagott att vara ! sa...

Vilken tur att ni har varandra, du och din syster. ! - Det är både ledsamt och jobbigt när föräldrarna blir gamla, då är det skönt att man har syskon ! - Snurrig i huvudet är det fler som är ..och den där "kollen" man ska ha på allt känner jag igen ! - Men det gäller att kunna släppa taget om saker som inte är livsnödvändiga, och det är ju inte såå mycket som är det !
... Man ska ju vara snäll mot sej själv också !
Kramar Anneli ♥

Gardenhouse sa...

Ja det är inte kul när föräldrarna börjar tackla av... Skönt med syrran då!
Hoppas allt går bra med pappsen nu.
Ja tänk vad man har krav på sig, ibland tror jag de blir fler med åldern...
Kram Sussi

Gunillasljusglimtar sa...

Tess! Ja bara tanken kommer man långt med faktiskt! Allt gick bra med morfar...Kram på dej ♥ Mams

syster sa...

Åh vilka underbara bilder!!Längtar så efter det.. Ja vad gott vi har varandra..Är kämpigt med han själv nu speciellt när han ramlat och så.. Ja den där stressen men i slutändan så blir det jul ändå.)))

Vi i Villa Ville kulla sa...

Jättevackra vinterbilder du visar!!!Hoppas allt gått bra med lilla pappa !!!!
Kramar Lotta

Elzie sa...

Hoppas det gick bra med far din på rtg idag. Inte lätt när man har värk.
Här har slagits in julklappar idag så nu är DET klart!!
Ha en fin fortsättning på dan.
Kram Elzie

Anonym sa...

Så skönt för kära pappa att han har er döttrar, tänk vilken trygghet för honom. Ni får ha en go` dag alla tre och hoppas att det går bra med röntgen. Hälsningar från Eva L. i Blekinge.

Gunillasljusglimtar sa...

Söss...Jaa så glad för det också du vet* Förlåt mej för att jag INTE ville ha dej runt benen när jag var 15 babs! Nu har den tiden gått över...puss ♥

Gunillasljusglimtar sa...

Eva i Blekinge! jaa det gick riktigt bra,tur vi är med o stöttar honom...lite yrslig är han allt efter att ha ramlat o sån värk! Tack för att du tänker på oss ♥ kram Gunilla

syster sa...

Hahahahaha den ursäkten är tagen..Förstår väl det att det inte var så kul att ha en liten på benen jämnt:)))

Stina sa...

Såna där bilder undrar jag om vi får ta i år.
Annars får vi väl ta ekan ut i december och fiska. Det ser så ut.
Hälsa fällen.:) Kram Stina

skifferhuset sa...

Är verkligen skönt när man har någon att dela saker med, när någon anhörig blir dålig! Gick själv igenom det med min syster yster under detta år, då vår far blev sjuk,och tyvärr så fick vi inte behålla honom hos oss, men så härligt att vara två om bekymren! Hoppas att allt går bra för er far!Känns som vi tänker å känner lite lika om det där att ha kontroll, hihi, sådan är jag oxå.....! Kram Iréne

Anette sa...

Halloj vännen
Oj jobbigt när föräldrarna blir lite krassliga....
Vilka fina bilder du visar,men ser lite kallt ut man är ju bortskämd nu hi hi
Ha en härlig kväll.
Kram Anette

Frida sa...

Hoppas det gick bra idag, han har tur som har er två som hjälper till. Kraaam <3

Rapport till Vänfors sa...

Ja du Gunilla, jag är helt övertygad om att du kan släppa kraven lite. Så länge du och syrris tar hand om er lilla pappa är du värd allt gild i världen:)
Kram Annika