lördag 12 november 2011

Lite plutterbilder...

God lördag på er!

Måste bara få visa lite mer bilder från stugan i dagarna som var.
Jag fullkomligt älskar att elda i kaminen min...
...Fast gubben tycker det är LITE jobbigt när det blir för varmt,håller med han faktiskt, så jag får öppna dörren ut till gamla verandan ibland, för att svalka av'et lite.
Haha han tycker jag är makalös!!
Men har alltid fascinerats av eldning.Min mormor hade ju vedspis,min farbror hade vedspis,mamma eldade i panna,min bror vedspis så kan man annat bli *blink*

Ja vad hittar ni på idag då?
Jag  ska fira mågen som snart fyller 40...Inte längesen jag var där tycker jag...Att fylla 40 alltså.

Ha en fin lördag alla vänner ♥





                                "Var snäll mot dina barn.De kommer att välja äldreboende åt dig."

                  ***************************************************************



                                                                  Alster på bordet...
"Min" ve'korg som jag älskar att fylla på...




 
                                                      Var i gäststugan o plåta söta änglar...



                                                                 Här kommer en till...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Gunilla. Jeg må følge med hvorledes det er hos dere i Sverige. Vi skulle også vert mere i stugan slik som dere, men det er forlangt for oss. Gunne Halvor har liggi her i natt, det er så koslig. Nå har vi spist frukost og brent på grua. Vi kom fra fjellet i går, i dag er alle "barna" der for å lage pølser. Ha en fin helg. Klem fra Bjørg og Olav

syster sa...

Hej syster... Ja du går i samma fotspår som dom haha det är inte mitt intresse..Jag gillar SHOPPING syster:))))Ja jag är ännu kvar på 4 än i slutet visserligen men ändå.Vilka fina bilder du tagit..kram

Elzie sa...

Här är en lugn helg. Med lite trädgårdsarbete (kunde ju vara på tiden!) och lite strykning. Inget älsklingsarbete men när man var för lat för det innan i veckan så, haha.
Gillar dina änglar. Har också en hel del här hemma i gömmorna. En del jag bara tar fram till jul för dom har så mycket glitter på sig som trillar av!
Ha en fin fortsättning på helgen.
Kram Elzie

anise sa...

Här är det likadant..när jag kommer igång med eldandet får vi öppna fönster och dörrar till slut..Ha det så trevligt med firandet av mågen..fina änglar du har i gäststugan...dom uppskattas säkert av dina gäster..
Kram på dej
Anita

Gardenhouse sa...

Så mysigt ni har i er stuga!
Härligt att mys elda, gubben din är som min i att öppna dörren...
Hoppas ni har det toppen på kalaset.
Ett stort grattis till jubilaren!
Kram Sussi

Lisa sa...

Hej söta kära..Så fint ni har de. Och jag har även samma talang när det gäller eldning. Tyvärr är det bara värmeljus här då men mannen vädrar och klagar. Grattis till den lyckliga mågen som får ha dig till svärmor...

Kramar Lisa