tisdag 29 november 2011

...Mamma är lik sin mamma...

Gomorron!


Ja nu ska jag "bara va lite" när man kommit från jobbet!
Känns som om luften går ur mej sådär ibland,men förra veckan var lite hektisk med "sykjolen",skrev ju även en berättelse till väninnan som fyllde 50 i helgen.Ja det var inget betungande, men jag är ju den som vill att allt ska vara 100% bra när jag gör nåt!
Jag ska varva ner och det gör jag gärna med ett par stickor nuförtiden.
Sen bör jag rensa ur eller stapla om i min skrubb där jag har allt,små presenter att ge bort,barnbarnsritblock,PRESENTPAPPER ska vi inte tala högt om hur många rullar som finns,snören i alla färger(nästan) Ja man kan säga att ALLA brahasaker rymmer i min lille skrubb!
Min syster och dotter tycker jag är så lik min mamma,samlar på saker att ge bort,ha lite saker till rätt tillfälle helt enkelt! Min systerdotter är precis likadan.
Syrran o min dotter är så lika på sitt sätt, dom älskar detta med shopping,går o strosar i affärer m.m.konstigt att det kan bli så,men vi är ju släkt det klart!!


Ha en underbar tisdag alla vänner här ...♥









            "Alla kvinnor kan konsten att säga nej med munnen och ja med resten av kroppen."

**************************************************************************





                                                     Står längst upp i skrubben med medikamenter i!


                                             Längst ner i skrubben...pappersrullar i mängder...



Mitten ungefär så där...De två andra hyllorna visar jag ej, för det kan vara en o en annan julklapp som vissa av släkten inte ska se,hihihi

16 kommentarer:

anise sa...

Morning
Alla är vi nog lite lika våra mammor..jag har oxå ärvt det där med bra att ha från min mams..fast hon är snäppet värre..hihi..hoppas du får en härlig bara vara dag..
Kram på dej söta du
Anita

Änglarna finns sa...

Godmorgon vännen!!
Hi hi...du kan nästan öppna affär...presenterna har du och även papper och snören!!!
Skojar bara!! Visst är det bra att ha..saker!!
Vet inte om jag är såå lik min mamma...tor nog..att jag fått det mesta av min pappa!
Samlar inte på saker..utan kör hellre till tippen..på både gott och ont..hahaha..
Önskar dej en underbar tisdag!!
Kram Annika

Tess sa...

Ha ha ha...såå RÄTT !! Shopping är så kul :)
Jag slog in lite julklappar igår jag, KRAM!

bakom berget sa...

Fiffigt med en sån där samlarskrubb. Ha en jättefin dag du oxå! Kram Åsa.

Anonym sa...

Jag känner igen detta. I en skrubb under trappan förvarar jag " bra att ha saker " och den innehåller mycket. Alltid hittar man något, när man är där och rotar. Kramar från Eva L. i Blekinge.

Vardag och flärd sa...

Du o din syster har väl lärt upp era döttrar rätt bra kan jag tro!
En braattha-skrubb måste man ha, jag har flera stycken så jag vet ju aldrig var jag har grejerna, men det blir väl ordning där också nån gång.
Gott att höra att du kopplar av lite, vännen!
Kramar på dig!
Eva

Gunillasljusglimtar sa...

EVA! Hahaha det kanske är tjejsyndrom detta med skrubbar,har allt nån eller ett par mer oxå men...Hahaha Kramis o tack för titten till mej! Gunilla ♥

Indretning og ideer i sommerhusstil sa...

Så er jeg også tilbage igen søde DEJLIGT.Glæder mig til at følge din blog igen her er da sket nogen siden sidst.Kram Else
P.S Godt du fandt mig igen håber der måske er flere der dukker op med tiden

STENLYCKA sa...

Tack snälla för din gulliga hälsning. Jag har också en sådan där skrubb, skillnaden på min och din är att din är det ordning i. I min skrubb ligger sakerna hus som helst och när jag skall ha något så blir det till att leta. Skall städa någon gång......
Ha en bra fortsättning på denna gråa tisdag!
Kram Raina

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad mysigt att ha en skrubb med massor av grejer.....Önskar dej en skön tisdag rara du .Varm kram Rita ♥

Här är gudagott att vara ! sa...

Vilken skrubb ! - Tycker att du ska kalla den något annat..typ skattkammaren eller nåt sånt ;) !
Din Hosta-låda gillar jag mycket, men hoppas att ni slipper använda det som är i den !
Varma kramar till dej !
Anneli ♥

Anonym sa...

Åh vilken helt underbart ljuvlig skrubb... Tack för att du visar detta för det får oss att verka lite mer normala;) För det är bra att spara saker för man vet ju aldrig när man har behov av det;)

Roligt att du vill delta i vår utlottning. Två lotter är reserverade till dig, så nu håller vi tummarna

Önskar dig en härlig vecka

Elzie sa...

Skulle vilja ha en sån där skrubb men det finns det inte plats till här (var det inte jag som skulle läsa om Feng Shui???). Så jag får ha mitt i källaren istället, haha. Och där är gubben och röjer allt emellanåt så jag är glad om jag hittar hälften av det jag "sparat"!!
Jag är väldigt lik dig så. Gillar inte att shoppa och är glad när jag har det gjort, när det är tvunget.
Hoppas du har en fin kväll.
Kram Elzie

Rapport till Vänfors sa...

En sån skrubb är guld värd...var rädd om den:)
Kram Annika

Livet på Vestergård sa...

Såna skrubbar är bra att ha ;0)
Kram Kicki

Frida sa...

Hehe ja det är så roligt de där ;) Kraaam från systerdottern