söndag 6 november 2011

Gubbens presenter är lika med frugans!!

God söndag på er!

Nu vaknat åter till en mulen söndag,ja,ja...det är ju 6 november så.
Igår i Göteborg var det som en varm vårdag,helt otroligt!
Vi gick i lite affärer o satt på fik, och en bar som hade folk som spela irlänsk folkmusik,det skulle vart här hemma det..
Vi åkte ju tåget hem,ganska kul att se på allt folk som kasta sej på i sista sekund på tåget.
Jag och gubben gick på kvart över nio,satt där sen som två gamlingar,hihi...Ett gäng på tio unga killar satte folk i rörelse,kul att lyssna på dom.
Tänk när man var tjugo,då orka man säkert det mesta, nu igår åkte vi hem o la oss kl elva, då går  ju dom ut!

Tänkte visat något från HAGA butiken men ska visa idag vad GUBBEN fick när några av hans förra kolleger skulle fira hans födelsedag lite sent..
DOM bara måste tänkt på mej!
Nää säger Pettersson,jag har nog nämt att vårat tre på rad fattas grejer på o att vi kollar på HALV 8 HOS MEJ.
För bland annat så fick han det.

Idag ska vi på barnbarnets "tonårskalas" då.
Ska bli skoj att fira henne "frisk" idag..

Ha en fiin söndag alla



Tantvarning är när du:
Håller koll på grannarna.
...Går och hälsar på din väninna för att titta på hennes gardinuppsättning.
Tycker att extrapris på basilika smäller högre än rea på push-up behå.
Tycker det är läskigt när du åker med någon som kör för fort!

*******************************************************


                                       Tre på rad i shabby stil...(bra för oss som ser dåligt,stort är det)



                                                            Nu kan vi laga mera mat!

8 kommentarer:

Gardenhouse sa...

Ja sedär, vilken härlig dag ni fick, flera år sedan jag var där... Synd på en härlig stad.
Kul med de passande presenterna :)
Vad skönt att jag inte är tant än... Kriterierna stämde inte in ;)
Ha en bra dag på tonårs kalaset,
kram Sussi

Patricia sa...

Ja men det var ju bra presenter han fick .. hi hi.

Pub med Irländsk musik låter härligt, jag gillar sån musik .. =)

Ha en skön dag och mys på kalaset.
Kram Patricia

syster sa...

Hahahaha ja kan inte annat än o skratta för visst är det väl tecken på åldern just att sitta på tåget i redig tid innan...vilka bra presenter han fick...

Anonym sa...

Kära SÖSS...ja visst är det,hihi komma en kvart före,ta plast o sitta med väskan i knä't...STÄNGD ordentligt...Det är tantvarning o gubbvarning...Kram lilla syster ♥

Elzie sa...

Jo, nog känns det att man inte är 20 längre. Speciellt om man råkar vara uppe lite längre på kvällen, haha.
Nej men, kallas det Tre på rad numera? Har alltid hetat luffarschack i in värld!!
Fina saker fick han i alla fall.
Hoppas du får en fin söndag.
Kram Elzie

Elzie sa...

Vad skönt! Jag kände mig riktigt ålderdomlig när jag kom med schacket, hahaha!!
Nu är det snart färdigt i sovrummet, men det lär väl dröja ett tag innan jag fått det som jag vill.
Kram Elzie

Här är gudagott att vara ! sa...

Vilka fina grejer ! - Gubbar kan också, när dom sätter manken till ;) !
- Kanske väntar dom på en inbjudan till en middag vid halv åtta ....
Ha det gott!
Kram / Anneli

Änglarna finns sa...

Hej vännen!
Är så glad och tacksam för dina..alltid så gulliga kommentarer hos mej!
Härligt att ni hade en bra dag i Götet.
Hi hi..känner igen mej..jag brukar tänka det ibland om jag lägger mej tidigt på helgen...jaha..nu går folk ut..
Hoppas att det blir ett mysigt kalas..och gott att du är frisk..vännen!!!
Kram Annika