onsdag 9 november 2011

På hemmaplan igen!

Godmorgon!





Vid minneslunden i helgen.




Jo nu är fru Pettersson tillbaka i verkligheten...
Hahaha,jaa man har ju inte roligare än man gör sej som ordspråket säger.
Men hur är det dom unga säger:...Ullared suger,jo jag tackar jag!
Jätteskoj var det på våran lilla resa men visst ÄR det tröttsamt bland såå möe folk!
Men det är ju inga köer in som tur är längre, för jag har minsann stått i ett par timmars kö för många år sen.
Men man stod där så go glad för att man snart skulle få komma in och trängas.
Men det är ju SÅ stort så jag vet inte vart jag ÄR nånstans,går bara runt känns det som...
Vi gick nästan sex timmar men ingen stress (klarar jag inte av) första dagen.
Sen var det jättemysigt att sitta o tjöta med väninnorna på kvällen.
Vi gamlingar,haha,gick o la oss rätt tidigt,vid elva sov jag.
Sen upp tidigt o bara iväg vid 8 och åt frukost på resturangen.
Sen ett par timmar till i affären sen vid tolv åkte vi mot Älvsered och lunch...
Var hemma vid tre, så då fick jag för mej att vi kunde åka till stugan en dag INNAN vi skulle dit igentligen,hiihi.
 Gubben som vanligt snäll så vi packa in allt och drog häråt.
'Så nu sitter jag här själv och mannen åkt till jobbet,han kommer i eftermiddag igen.
Ska försöka laga nåt gott till honom ikväll tänkte jag.
Sen ska vi kratta o mysa här till fredag morron,då är det jobb igen...
Har fotat en del men visar en annan dag.

Min systers son kom förbi innan vi åkte igår kväll...Har en liten present till min goa moster!?!?...Va till mej...Japp klart du ska ha nåt av mej..
Blev riktigt rörd,han hade åkt förbi en presentaffär o köpt en såå söt ängel/änglar i betong.
Ni ska få se den här..Inte dåligt av en tjugoåring bara så där...


Ha en fin onsdag ♥









                                             "Glädje är att se livet genom en solstråle"

                         ****************************************************





                       Visst är dom söta,hjärtanen hade Pontus köpt och hängt över änglarna....



Tack snälla Pontus för att du gladde din moster så.  ♥

14 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Godmorgon!!
Det är du och jag som är uppe med tuppen tror jag?? Varit uppe sen 05.30..phu..
Så bra att ni hade ett par trevliga dagar på eran lilla utflykt!!!
Ja du detta med köer...värsta jag vet!!!
Såå gulliga änglar du fick..härligt när dom vet ungf..vad man vill ha...:)
Önskar dej en mysig dag i stugan..njut och bara ha det gott!!
Kram Annika

bakom berget sa...

Ett sånt där Ullaredsbesök har vi pratat om att göra min kompis och jag, men det har inte blivit av än. Det låter ju himla kul så jag ska ta upp det med henne igen tror jag:-)
Ha en fin dag! Kram Åsa.

syster sa...

Ja borta bra men hemma bäst.. Visst är det skojigt att gå där men tröttande...Jaha då sitter du väl på en pall och stoppar in lite vedträn nu då:)))
Nä men så sött åsså har han hängt på lite hjärtan....kram

Gunillasljusglimtar sa...

Syster...DU vet banne mej precis va syster din sysslar med här ute,hahaha.Visst sitter jag på en pall o stoppar in ve'trän...Precis som morbor Bertil..
Jaa dom hjärtanen hade han köpt till serru...Kramis Gunilla

Frida sa...

Ja Pontus han slutar aldrig att förvåna oss ;) Vilka söta änglar, också har han hängt på hjärtan då... hehe, han har en liten pysslig sida ;) Kraam

Anonym sa...

Hei Gunilla. Så fine engler du har fått. Skulle gjerne vert i stugan vi også, men det blir ikke noe før til sommeren. Vi skal på fjellet i morgen, hjem igjen på fredag. Da kommer alle tre barna med familier for å lage pølser til jul. Ha noen fine dager i stugan, og hils kjente.Klem fra Bjørg

Här är gudagott att vara ! sa...

Hej Gunilla !
Jag som aldrig varit på Ullared har en undran, om man måste på ett träningsläger före ett besök där ...Jag menar 6 timmar, då krävs det att man är vältränad ! ;)
Så nog behöver du vila efter detta ..
- Men vilken systerson du har !
Förstår att du blev otroligt glad och rörd ♥
Ha det så gott i din stuga !
Varma kramar från mej !
Anneli

skifferhuset sa...

Så roligt att trippen till Ullared var lyckad och att ni slapp köer! Så mysigt när man får något man gillar och uppskatar från en trevlig ung man! Hoppas du har det skönt i stugan, låter härligt! Vi ska ha en sådan helg i vår stuga, ska bli så skönt! Kram Iréne

Vardag och flärd sa...

Ja, Ullared är kul men jag har ett himla elände att springa och leta efter min vagn som jag aldrig vet var jag har ställt.
Vilken gullig Pontus som kommer med present (han är säkert upplärd av dig, hihi).
Ha det mysigt i stugan!
Kram Eva

Tess sa...

Han är för go:)....Kul att ni hade det trevligt i Ullared,Härligt! Kram!

Gunillasljusglimtar sa...

Björg! Jag förstår om ni saknar stugan.Men ni har ju fler fina ställen...Åh va trevligt att göra korv! Hälsa alla..Kramis Gunilla & Göran

Indretning og ideer i sommerhusstil sa...

VIGTIG OPLYSNING min blog er blevet hacket så før hed jeg Himmelskesysler nu er blognavnet Http://stjernesysler.blogspot.com skynd dig og ændre det i din blogliste ellers kan du ikke komme ind på blogen man nåede guskelov kun at slette mine bloglister m.m så har siddet oppe i nat for at gendanne blogenKnus Else tænker på dig når jeg kigger på min fine gave fra dig Lnus Else

Änglarum sa...

Hej! nä men vilka gulliga änglar .jag blir ju alldeles tossig i dem ;))) njut nu i stugan vännen, har varit på tjej date o blarrat efter jobbet, nu blir det snart sängen,en aningen trött! kramiz Jessica

Anonym sa...

Vilken go systerson du har. Så söta änglar. Den mannen gillar säkert sin moster mycket. Kram på dig från Eva L. i BLekinge.