torsdag 10 november 2011

En nypa frisk luft som mamma sa...

Godmorgon alla goa vänner!



Min ene hög av femton säkert!


Är så glad att jag är så priviligerad med att bara kunna åka till stugan när andan faller på.
Att man sen har en man som ställer upp är ju GULD värt för mej som behöver rensa tankar o allt som blir, på ett lugnt och gott ställe!
Igår var en helt fantastisk dag,solen sken o när mannen kom på eftermiddan så gav vi oss ut och kratta löv...
Fick oss en nypa frisk luft som inte kändes fel. Idag blir det till att köra bort löven.
Hade kameran med för det hittas ju alltid nåt kul...
Idag ska vi vara ute också i trädgår'n,ja jag springer väl inne lite och musslar o håller kaminen varm,tycker ju så mycket om det...
Min syster brukar "reta" mej för vår morbrors namn Bertil,för han var en riktigt ve'eldare...
Så äpplet faller väl inte långt från trä't då antar jag.
Men sen skickade jag ett röstmeddelande till syrran,haha,då skrattade hon för då tyckte hon jag lät som honom också,lite skorrande röst hade han...haha då går det "skam på torra land" tycker jag.
Där gick väl gränsen syster eller?
Jaa om ni visste, vad vi håller på BABS o jag,vi skämtar om mycket o skrattar så gott åt mycket samma saker minsann..

Ha nu en lika fin dag som jag ska ha ♥







"Den vackraste gåvan människan har fått är att känna glädje"

**************************************************************


                                               Vacker ros Penny Lane,som blommar ÄN...




Mina "gamla" rosor blommar om igen o igen o igen...




                                                        De sista löven vill ej falla...




Våran stuga  bakifrån.

19 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Gunilla, du tar väl vara på löven? Det blir härlig jord av dem, jag brukar gräva ner lite i rabatterna och även täcka rabatterna med dem. Resten gör jag kompost av.
Min syster och jag har också en härlig gemenskap, det är så värdefullt att få vara sig själv tillsammans och man känner varann så bra. Vi säger att vi "systrar oss".
Ha det riktigt gott i stugan med din snälle gubbe!
Kram Eva

syster sa...

Hahahaha jo men lite Bertil röst fanns det allt blink blink..
ja vad härligt för dig att få vra där ute:)))

Anonym sa...

Ha en fin dag i stugan med räffsan och kameran. Här blir det också städning av trädgården i helgen. Vi firar Farsdag på lördagen, vår dotter arbetar hela söndagen, så jag får muta min söte man med tårta och presenter, för lövräffsningshjälp av gräsmattan. Kramar från Eva L. i Blekinge.

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Det känns alltid skönt att någon tänker på en!:)
Visst är det härligt att ha en syster som alltid finns där för en♥
Ha det gott
Stor Kram Annelie ♥

Tess sa...

Ha ha ha.......Jaa lille Bertil!
Ta vara på tiden,Kram!

Frida sa...

Haha ni e roliga ni ;)
Kraaam

Lilla Rummet sa...

Ja det är lite rogivande att få vara ute i trädgården oavsett vad man gör.
Lycka till med räffsande...och ha en härlig helg.
Kram Britt

Gunillasljusglimtar sa...

Söss! Japp vet ej vem du är lik men...söter är du allt!! ♥

Tess! Hahaha visst var han söter...♥

Frida! Jaa va vi håller på vi pantertanter ♥

Gunillasljusglimtar sa...

Eva i Blekinge! Haahaha det gör du rätt i!
Jo visst är det gött att räfsa lite o tjöta lite samtidigt! Ha det gott vännen ♥ Gunilla

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Gunilla.
Er stuga verkar verkligen vara ett ställe där man kan samla energi o slappna av, underbart. Förstår att du älskar att åka dit.
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

Här är gudagott att vara ! sa...

Så underbart att ha en älskad syster ! - Kan jag kanske få låna henne ibland ;) ?!
- Jag är också en inbiten vedeldare. Till min lycka har jag en järnspis i köket som jag älskar att elda i ....Så mysigt det är !
- Ha det bra bland löven !
Kram Anneli ♥

anise sa...

Härligt att få ha en sån plats att samla kraft och komma från vardgen en stund..vi har oxå en stuga men det är för kallt för övernattningar nu..men jag gillar att åka dit för att ELDA i vedspisen...härliga systrar verkar ni vara..Underbart!!!Ha det skönt i naturen med räfsan och kameran..
Kram på dej
Anita

Patricia sa...

Skönt att kunna åka till stugan lite så där .. =)

Här har du en till som gillar att elda .. hi hi. Har sagt att i mitt nästa hus ska jag ha en gammal hederlig vedspis i köket, får se om den drömmen går i uppfyllelse.. =)
Nu har vi öppen spis men har så varmt inne sen vi började elda med pellets så jag kan inte elda som jag vill .. =D

Hoppas ni får en skön dag idag med!
Kram Patricia

Vi i Villa Ville kulla sa...

Härligt att ha ett ställe att kunna åka till och bara va!!!
Ha de bra...
Kram Lotta

syster sa...

Åhh vad söter du är syster!!

Vita Falkens Lantliv sa...

Så mysigt att ha en stuga att åka till när man känner för det:) Jag vill bara krama om dig och önska dig en riktigt skön helg!

Kram Susanne

Tre Tanter sa...

Vilken mysig stuga ni har, där kan man nog ladda sina batterier, ah en skön helg önskar 3 tanter

Torpliv sa...

Underbart att ha en sån härlig plats att vara på! Och det finns verkligen inte mycket som är mysigare än värmen och sprakandet från en kamin =) Må så gott! Kram Petra

Änglarum sa...

Hej! Tack för alla små "tittar" njut o ha en fin helg med gubben din :) jag tänkte ta några data fria dagar om det går hi hi..så om inte annat ses vi efter helgen.Kramiz Jessica