fredag 16 mars 2012

Stugbesök igen...

Morron!




Glömde berätta igår för er att det blev stugfärd igår igen
.Mannen tog semesterdag idag för att va med "tanta"..
Nää inte riktigt hela sanningen men vi bads ju plocka ner gamla verandan så snickarn sen kan köra igång när han KAN o vill.
Sen så var det ju en bonus för oss att kunna åka ut torsdag kväll.
Jag pendlar så gärna till jobbet så.
Vi hade tänkt oss att grilla för första gången ikväll,igår kväll hade jag tänkt ta fram snöskyffel för då kändes det som att det skulle börja snöa när som:))
Kanske ändå ÄR snö på gång för det första som möter mig vid köksfönstret i dag är just DOMHERRAR,tyvärr så har det alltid stämt att det kommer snö,kanske ej mycket men nån vårvärme är det EJ.
Sen köpte vi med dom sista glasrutorna till växtis som ska monteras idag.
Jag fick ju lära mig hur man gör av gubben så det blir på min lott hoppas jag.Tycker sån't är väldigt kul,lite "karlagöra".
Fick man väl lära sig med fyra äldre bröder o bodde på landet när man var ung att inget var som skrämde en precis...


Ha en fin fredag alla goa vänner ♥



Kram Gunilla



"Gammal är den som om morgonen när han vaknar tänker:
Om det ändå vore kväll!

Ung är den som på förhand glädjer sig åt nästa morgon."

**********************


Har jag visat er mina vårkläder?


Detta är en vågad färg till mej kanske,men lite brun till så.Jättesöt klänning!



Denna tyckte jag mycket om på mej får se när första gången blir...

21 kommentarer:

syster sa...

Ja blir säkert snö...Söta kläder den du hade i går passade du jättefint i helt dina färger..
Ja va kul med lite karl göra..
Jag var ju minstingen så jag gjorde väl inte så mycket utan svansa mest runt:))kram

LissasVita sa...

Huuu,snö..vi längst ner i Skåne är förskonade...lider fortfarande av förra årets snö invasion..den var ju inte klok....vi är ju skåningar och det går bara inte med så mycket...Kramen Lisbeth

Änglarna finns sa...

Önskar dej en underbar helg i stugan!!
Kram Annika

Anonym sa...

Riktigt läckra kläder, så fint med mycket färg. Hoppas att vi inte får snö, jag som har planterat penseer. En mysig helg önskar jag dig. Kramar från Eva L. i Blekinge.

Nyanser av vitt sa...

Tack vännen. Mysigt att vara i stugan. Snygga kläder :O)
Ha en mysig helg.
Kram Agneta

hemma hos lilla mej sa...

Mysigt att vara i stugan. Snygga kläder
Ha en mysig helg vännen.Kram Rita ♥

Lilla Brödhult sa...

Önksar dig en riktigt härlig och mysig helg i stugan och förhoppningsvis utan snö..
Kram Helene

Vardag och flärd sa...

Duktiga du som klarar att montera rutorna i växthuset! Jag kan en del också för jag är ju bonntös och i mitt jobb är det en massa monterande och skruvande, så helt borta är jag inte. Känns bra att vara rejäl eller hur vännen?
Den röda klänningen tror jag blir supersnygg på dig med dina egna fina färger - de andra kläderna var också jättesnygga!
Ha det nu riktigt mysigt där ute vännen!
Kram Eva

Äppelblom sa...

Så mycket snygga kläder du köpt.
Ingen vidare värme här heller, men hoppas att helgen blir bättre.
Önskar dig ett härligt veckoslut!
Kram

Anonym sa...

Hej fina du!

Så fin du kommer att bli i dina nya kläder!

Håller med dig om att det är kul att göra sånt som männen "antas" göra!
Hemma är det jag som tvättar bil o klipper träd ;-)

Ha en underbar helg!

Kram i massor!
Annica♥

Änglarum sa...

Snygga kläder ;) allt klär en skönhet ;) trevlig helg!mys o rå om gubben din!kram kram Jessica

Gunillasljusglimtar sa...

Syster!
Tack gumman för berömmet om kläderna! jaa du var ju våran minsting men ack så ÄLSKAD av alla vet du!! Kramis Gunilla ♥

Gunillasljusglimtar sa...

Annica! Jag blir LIKA glad varje gång jag ser att du skriver till mej! Ja men visst är det kul med lite gubbagöra...Ha det så innerligt gott vännen ♥ Gunilla

katha´s kortmakeri sa...

Så vår fin du kommer att bli!
Kul att du gillar mina fröpåsar 35 st blommor eller grönsaker hör av dig så berättar jag vilka sorter.Eller motiv kanske. Å denna gång blir inte frakten så man skäms!:)
Ja jag har en vindruvsranka i växthuset funkar bra. Tyll gardiner är super så slipper man krita rutorna. Ska kolla upp hyllan.
Ha de gott!
Kram Katha

syster sa...

Tack för dessa fina ord:)

Frida sa...

Tjusiga kläder, blir fint till våren :) Hoppas på att det inte blir nån mer snö nu :) Kraaam

Gardenhouse sa...

Vad mysigt ni ska ha i stugvärmen!
Spännande att senare få se vad snickarn gör ;)
Ha en bästigaste helg,
Kram Sussi

Tess sa...

Ha det såå mysigt i stugan!
Jättefina kläder, tack för pratstunden förut.
Kram mamma!

Fröken Tindra sa...

Hoppas att ni får ordnat allt som behövs inför snickarns ankomst. Någon som gillar randigt?! ;0) Kul med nya fina värkläder!
Ha en fin helg!
Kram!

Gunillasljusglimtar sa...

Tess♥

Åh tack gumma min♥ Visst är det gött att få tjöta av sig lite...ja jag trivs så bra i den blårandiga som du vet...Kramis o nattis( Mams ska ju jobba i mor'n bäst att lägga sig i tid!)mamma

Tess sa...

Ja jättefina!!
Jaa precis, man vet aldrig vad som väntar:)) kram å godnatt!