måndag 19 mars 2012

...9 år se'n.

God morgon på er!



Idag är mina tankar på många sätt hos mamma som lämnade mej/oss för 9 år sen...
Inget blivit sig likt sen dess, det är väl bara att försöka förstå det.
Men saknar henne oerhört mycket,jag och syrran vi drömmer så mycket om henne just i denna månad..
Har varit så i alla år.
Är väl nåt omedvetet antar jag.
Men alla glada minnen innan hon blev sjuk försöker jag att minnas men tyvärr är minnet mycket tydligt under hennes sjukdomstid också. 

Kram på dej mams ♥

Hon hade definitivt tyckt om Gläntan och växthuset,det vet jag...

Igår så rensade och plockade vi med mycket saker,hann med massor.
Så vad skönt det är sen att bara duscha och klä sig normalt och sätta sig ner och bara va..
Det kallas väl kvalite.
Gubben satte upp "webbkamerafågelholken" som ni kanske kommer ihåg han fick av mig i julklapp.
Ska bli spännande att se om det blir nå'ra små liv i den.
Den skulle målas tycker jag men det får gubben göra på plats sen då.
Putsade altanfönster och gjorde det vårfint där,så kul!!


Nu åker vi till våra jobb,hej o hå ♥'




Kramis Gunilla




"Lilla mamma,du är med mej varje dag...
I alltid nån gest eller rörelse eller mening så kan jag mysa för mej själv att
veta att vi är lika.
Jag och syster brukar fnissa och skratta när vi tänker på allt
roligt vi haft ihop! ♥"






Sådär ja'


Nu får den målas på plats... 


Denne har det hämtats mycket mat ifrån i vinter ♥


21 kommentarer:

ANTON sa...

VA FIN DOM HÄREN ÄR HÄLSAT FRÅN ANTON DU ME SA JA SÅ DU VET <3

Sommaren fryser till is... sa...

Kram till dig och Barbro idag. Man får försöka att minnas alla fina tillfällen man haft tillsammans..
<3 <3 <3

ALVA sa...

HEJ FÅGEL VAR FIN KRAM ALVA

Gunillasljusglimtar sa...

Anton & Alva! tack goa ni för hälsningarna!Va gulliga ni är...♥ Tänk när ni får sitta och titta på fåglarna från en webkamera..Kram från eran mormor ♥

ANTON Å ALVA sa...

TACK MORMOR<3

Tess sa...

Jaa lilla goa mormor, minns henne precis så som hon va, så go å glad <3
Kram å ha en bra dag på jobbet!

Vardag och flärd sa...

Ja, man saknar dem ofantligt när de är borta. Men tittar man på sig själv så lever de ju vidare där och det är nog så det ska vara. Jag och min son är så lika min pappa som inte finns längre. Men gott att ha alla minnen. Hoppas du inte är ledsen vännen utan tänker på allt roligt, din mamma vill nog inte du ska vara ledsen.
Ni pysslar och donar i stugan, roligt, och så fint att njuta av allt ni gjort sen.
Ha en fin dag, vännen!
Kram Eva

Änglarna finns sa...

Godmorgon vännen!!
Förstår precis hur du känner!!
Men man får glädjas åt den tiden man hade dom...även om det är svårt att tänka så ibland!!
Härligt att bara vara..när man fixat och donat!!
Ha nu en underbar dag!! Njut och ha det gott!!
Kram Annika

Frida sa...

Va tiden går fort, saknar henne så mycket! <3 Kram Frida

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron vännen! Förstår precis hur du känner.Man får ta fram dom ljusa minnena men man saknar dom ju .Tror att det aldrig går över.Ha en fin dag dag vännen.Sänder dej massor av styrkekramar.Kram Rita ♥

Här är gudagott att vara ! sa...

Ja saknaden efter den person som man har haft kär, kommer man alltid att bära med sej ! - Men dom finns ju här med oss ändå...Pratar ofta med dom jag har på andra sidan...Och jag är övertygad om att dom hör mej.
- Vad spännande med kameraholken... En sån skulle det vara jättekul att ha !
Sköt om dej och ha det gott !
Kram Anneli ♥

Vi i Villa Ville kulla sa...

Saknaden är så oändligt stoooor av ngn man hållt av så mycket som sin egna mamma!!! Man får leva på alla dom fina minnena...
Tänker på dej och de dina denna dag!!!Härliga holkar din man satt upp...webbkamera hahahahaa du e la galen hahahaha.....
Bamsekramar från mej till dej ;O)
Lotta

Wilma;) sa...

Kramis<3

Änglarum sa...

Hej vännen!det var ett fint inlägg.. många goa minnen ni har efter er mor!den dagen vill jag inte tänka på!tur man inte vet hur o när.kramar till dig/er. Jessica

skifferhuset sa...

Hej vännen! En jättestor kram till dig å din syster!

Ska bli skoj att följa holken med webbkamra 'fniss*! Bamsekram Iréne

Gunillasljusglimtar sa...

wilma! Puss på dej goa du ♥ farmor

Gunillasljusglimtar sa...

Tess! ja man gör ju det,minns henne precis som hon va,när hon sprang lite du vet...kramis mams ♥

Elzie sa...

Gott att ha fina minnen av de sina.
Ska bli kul att se om det kommer någon liten pippi i holken. Det är verkligen något att se fram emot.
Hoppas du har en fin kväll, önskar en som är dålig på att kommentera numera!!
Kram Elzie

Äppelblom sa...

En liten kvällshälsning till dig!

Wilma&Denice sa...

PUSS!!<3

syster sa...

Jaa lilla mammisen sån saknad.. Värsta är att bilden dagarna innan bara vill komma upp bara önskar den bleknar men aldrig aldrig minnet av henne...kram