lördag 17 mars 2012

+7* o Grill...

Gomorron!



Detta ska ge mej ork!Hahaha är lite trött o fick tipset av Eva Vardag & Flärd

Nu ska jag pendla till mitt jobb,5 mil enkel men det är ju inget igentligen!
Igår fick vi lite gjort här ute...
Håller fortfarande på med växthuset,blir aldrig färdigt.
Men sen är det ju lite charmen med att greja länge med det.
Vädret skulle blivit så bra igår,men det var 7+* som högst och disigt.
Vi hade ju bestämt i veckan att det skulle GRILLAS igår och så blev det fast vi bara sprang ut o in för att hålla värmen...hahahaha.
En liten solskenshistoria får avsluta detta inlägg.
Göran ropade på mej igår att skynda dej o kolla: En så söt o rundlagd domherre hade flugit in i växthusfönstret.
Åh va man blir berörd då.Gubben skulle flytta den,ene vingen var skadad.
Tänkte att det blir aldrig väl..men rätt som det var så lyfte han och flög upp i trädet..
Hoppas han klarade sig nu.
I morse så det första jag får se i ett träd så sitter det en sån där bullig herre och tittar rakt in..Säkert han,hihi




Ha en fin lördag ♥



Kram Gunilla





"Var som fågeln som ett ögonblick gungar
på en alltför bräcklig gren och som sjunger fastän grenen böjer sig-
ty han vet att han har vingar."

               ************************






Sötisen...


Vad rultig han är.





Han på väg av hjälp med mannen....




12 kommentarer:

Stolpås Gård sa...

Oh vilken härlig liten historia! Jag tror han klarade sig fint!

/Sandra

Här är gudagott att vara ! sa...

Lilla pippin, hoppas att han repar sej ♥ Domherrar är så vackra tycker jag ! - Ha en skön helg i er älskade stuga !
Kram Anneli ♥

Anonym sa...

Hei Gunilla. Vi skjønner at våren har kommet til stugan. Det var en liten fin dompapp. Her er det sommervær, ca. 30 gr. hver dag. Vi koser oss og er ofte på stranda. Til onsdag kommer alle fra Lunde. Her feirer de St.Patrick i dag. Vi er bedt bort på irsk mat i kveld. det skal bli spennende. Hils Gøran fra oss. Klem Bjørg

Tess sa...

Åh vilken söt domherre!!! Kommer säkert klara sig bra:))
Ha en bra dag på jobbet!

Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Låter gott med grillat...trots vädret!!!
Härligt att den lille krabaten klarade sig!!
Var säkert han i morse...ville nog säga Tack..hihi..
Ha en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

Änglarum sa...

Hej! ja tänk vad smaskens med grillat.. här har vi ätet små varmt nu med Janssons (nu är det jul igen ;)) men lika gott som alltid :0 kram på dig/Jessica

Fröken Tindra sa...

En så´n söt liten "boll"! Det var säkert han som tittade till er i morse igen.
Ha en fin kväll!
Kram!

Vardag och flärd sa...

Jag har ocnkså köpt Gerimax, börjar med det på måndag tänkte jag. Jösses, vad pigga vi ska bli!
Tur att domherren klarade sig, så söt gubben är när han ska hjälpa till!
Här är inget gott väder heller, lite duggregn och lite blåsigt.
Ha det gott hjärtat!
Kramar Eva

LissasVita sa...

Fina pippin....hoppas han klarade sig!! Mitt livselixir är Tahitian Noni Juice ,som jag nämner i min pilgrimsvandring.Druckit det i ganska många år nu och de är absolut vad kroppen får vingar av!!! Kika gärna in på webbsidan www.tni.com.....kan bara rek den... Kramen Lisbeth

Mormors gård sa...

Det var minsann en riktig solskenshistoria :)
Vad spännande med ert växthus, ska bli skoj att se när ni är klara.
Vad roligt att "stugprojektet" nu kör igång!
Ha en underbar helg!
Kramar, Jessica

Gunillasljusglimtar sa...

Björg!Så kul att höra ifrån er...då har ni fullt upp det förstår jag..Ska hälsa gubben ♥ Kram

Gardenhouse sa...

Så rart att ni räddade den lilla pippin!
Sedär, trägen vinner och snart är växthuset klart, solen skiner och fröna gror ;)
Kram Sussi