tisdag 13 mars 2012

"Fru trötter"

Mors!



Kan inte förstå vad trött jag var igår sen hela dagen,till och med.
La mig på sängen en halvtimma och läste tidningen,men den vilan räckte inte långt.
Jaja,får väl sova en annan gång...
Jag tog mej till det beryktade,hahaha apoteket igår efter frissan,tänkte kanske att det är måndag och mycket folk,men likaväl kan det ju va måndag och lite folk!
Ja va tror ni??
Jo alldeles fullt där,till råga på allt så står det en lapp att datasystemet krånglade,hm,hm,tänkte vända där och åka hem,men icke då!
Det gick på en halvtimma,då var min medicin färdigbeställd sen förra veckan.
Nej jag orkar inte gnälla heller,finns det som är värre,jag hade ju ledig dag,så mej gick det ingen nöd på!!
Sen var jag ju tvungen(drog i frötarmen) att åka till Granngår'n o kolla fröer..
Dom hade ju fått massor,men igentligen om man ska vara ärlig så är det billigare att köpa färdiga gurkor o tomater tror jag..
Hiskligt vad dyrt sånt har blitt.
Ville ha en "bra" tomatsort nu till mitt lilla hus,frågade killen om han kunde hjälpa mig...:)) ??? !!! Nää jag vet inget om sånt!! Nähä..
Inget är som förr,hahaha...
Leta mej till lite påsar i alla fall.
Hade ju fått ett tips på en minislanggurka som var så bra så den åkte med mej hem!!


Ha nu en fin tisdag så åker jag till jobbet ♥




Kram Gunilla


"Lycka i livet är lika känslig som en liten planta.
Den vissnar om du så bara tänker på den."

***********************


Ska bli skoj att prova...


Å lite annat smått o gott...



7 kommentarer:

katha´s kortmakeri sa...

Hoppas du får en bra dag idag!
Å du glöm inte att man inte ska odla tomater och gurka i samma växthus.
Kram Katha

Vardag och flärd sa...

Ja du Gunilla, när man är ledig vill man inte stå i långa köer och vänta, då vill man göra sånt som är roligt! Du får nog mycket gott i ditt växthus men jag har slutat att köpa fröer för jag hinner inte sköta dem så jag köper färdiga plantor istället. Av fröerna blir det ju så himla mycket också som man inte har användning för.
Ha nu en go dag vännen!
Kramar Eva

Tess sa...

Vad kul med fröer, ska bli gott att smaka på sen:))
Gött att ha apoteket gjort nu då, kram å ha en bra dag!

Vardag och flärd sa...

Hej igen fru trötter! Hörde av en annan trött bloggvän att hon hade börjat med Gerimax så nu skulle hon bli rask igen. Undrar om det kan vara något för oss? Tror jag ska prova!
Kramar Eva

Här är gudagott att vara ! sa...

Inte konstigt att du är trött som vaknar så tidigt ! - Nä inget är som förr...Dom som jobbar på affärer behöver inte kunna något om det dom säljer ! - Visst har fröer blivit svindyra. har beställt på nätet och fick en chock när jag såg vad det skulle kosta ;( - Katha skrev att man inte kunde ha tomater och gurka i samma växthus...Det har jag alltid haft och även min kära mor, och det har gått så bra så !
Sköt om dej fina du ♥
Kram Anneli

hemma hos lilla mej sa...

Ha en fin tisdag vännen.Kram Rita ♥

Änglarna finns sa...

Hej vännen!!!
Skall bli spännande att följa dessa frön..!!!
Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!!
Kram Annika