tisdag 6 mars 2012

Jag överlevde...

Gomorn!!



Ja det klart att jag sitter här igen,underbara fötter som blev en storlek mindre när hon skavde av allt som var på..
Dessutom mjuka som barnrumpor!
Visst är det väl härligt!!


                                                      Hehe,här har ni den ene foten,den andra ser likadan ut(nästan)



Vilken dag igår,kom från jobbet för sent,direkt till fotvårdar'n eller förresten nu ska vi vara ärliga här.
Direkt från jobbet till hemmet,slängde på mej mina höga stövlar,byte tröja o så vips till fotvårdar'n.
Väl där ska jag säga er att jag KOPPLADE av i en timma...
Sen swisch till sjukhuset,hoo va nervös jag var denna gång ..
Väl där sjönk ner o "meditera" några minuter,sen så stod han där!
Han är lång mörk.en stilig dr jag har, i kanske 50 årsåldern.(Därför det blev högklackat,man ska va fin när man träffar dr,hihi)
Sa till honom direkt(gillar ju att vara ärlig) att jag är/varit nervös för detta besök.
Han sa då att hur än proverna skulle vara så ser jag på dej att du mår bra,det är huvudsaken.
Finns dom som har jättebra värden men kanske världens skov,då mår man inte bra.
Mina prover var såå bra denna gång också!
Tänk vad lite som gör mej glad och tacksam..
Sen skrev han ut recept på mina mediciner och sa att chocken verkar ha lagt sig på dej lite nu efter svåra år med "skiten",hahaha så sa han inte,utan svåra år med skov..Ulcerös colit är ju en tarmsjukdom som går i skov,dom är ej önskvärda kan jag säga.
Men man får se till att må gott när man är skovfri..
Helsike vad mycket snack om skov o stiliga doktorer,min gubbe säger att : Du ska vara glad att du har så bra läkare som bryr sig,inte alla förunnat det heller...
Idag blir det min dotter och jag som ska till far,drbesök på stora sjukhuset för hans del idag..
Känner att jag blev så gla att tess kunde följa med för det är inte lätt med ..ut me' far...rullatorn fram...ställa far o rullator..ner till parkeringen..gå en bit..in i hiss,ut ur hiss,varmt,jackor på,svettas...blä,blä...Mycket enklare när man får vara två som hjälps åt.Då blir nog far trygg också ...tror jag...hihihi


Ha en fin tisdag alla goa ♥




Kram Gunilla




17 kommentarer:

Heléne sa...

Gött att vi har bra doktorer du, nu ska jag åka ner till Gtb om bara tåget kommer. Hoppas att jag har samma tur som du idag. Lycka till med pappsen. Kram på dig

syster sa...

Åh så fina fötter! Ha ha ja en snygg läkare då förstår jag du ville ha högklackat på dig:)))
Ja vad skönt att Tess kunde följa med för som sagt det är svettigt pass att följa med han precis som du beskriver...Ha det gott

Sommaren fryser till is... sa...

Skönt att Tess kunde följa med.. det är alltid lättare att vara två.. Du får hälsa dem båda.. :))

Ha en fin dag.. Kramis

Änglarna finns sa...

Godmorgon vännen!!
Åhh så glad jag är för din skull!! Att du mår bra..och att proverna är såå bra!! Visst är det guld värt med en bra läkare...!!
Skönt ännu en gång att du och din syster..kan hjälpas åt med lilla pappa!!
Önskar dej en underbar dag!!
Kram Annika

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej fina Gunilla.
Va underbart med en sån doktor. Ofta får man höra att läkare idag är stressade och inte har tid riktigt. Skönt att din inte är så :))
Ha en riktigt bra dag med din pappa och dottern.

Kram kram min vän.
Jessica

Lilla Brödhult sa...

Så skönt med lite avkoppling hos fotvården så fina dina fötter blev:)
Härligt att dina prover var bra hoppas nu att du slipper skov på bra länge,,,,
Hoppas att det går lika bra för din far i dag,,
Ha en härlig tisdag kram Helene

Här är gudagott att vara ! sa...

Vilka härliga nyheter !
Stiliga OCH duktiga läkare är en ovanlig kombo ;)! - Lyckost !
Lycka till med dagens sjukhusfärd och sköt om dej !
Kram Anneli ♥

Stolpås Gård sa...

Vilken härlig dag för dig, gå på pigga trimmade fossingar, en förstående och duktig läkare och trygghet med papps.
Det är alltid skönt att få hjälp och stöd.
Ja jag ska höra med Peppson om han vill blogga ;)
Kram Sussi på Stolpås

LissasVita sa...

Så skönt för er alla att du får må bra!! Njut nu av nuet som du visar på ditt kort!! Kramen Lisbeth

Tre Tanter sa...

Åhh, fotvård! Det är en härlig vardagslyx som alla borde unna sig.
Kram till Dig från
3 Tanter.

Vardag och flärd sa...

Gott med fotvård, man går som på moln sen! Antagligen har du charmat doktorn när han tar så bra hand om dig! Skönt att det är bra med dig, hjärtat!
Hoppas bara att det är bra med din pappa också!
Kramar Eva

Tess sa...

Jättefina fötter!!:))
Väldigt trevlig dag vi hade idag, allt gick ju super!! Tyckte morfar var pigg, kul! Kram å tack för idag!

Änglarum sa...

Så söta tossingar ;) skönt att allt gick bra hos doktorn,man brukar bli några kila lättare till sinnet de gånger det är positiva besked!kram Jessica

Gunillasljusglimtar sa...

Tess ♥ Jaa visst var han riktigt pigger idag...var väl för att du var med o liva upp'et! Tack för idag själv...♥

Anonym sa...

Hei Gunilla. Så bra at prøvene dine var fine. Denne U.C. er noe "dritt". Siden vi kom til Florida har jeg vert så fin, "takk og pris". Fine føtter hadde du også. Vi koser oss fortsatt i det fine varme været. Dessverre reiser Gunne ketil og Ragne hjem i morgen, skole og arbeid venter. Klemmer fra Bjørg og Olav

Gunillasljusglimtar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gunillasljusglimtar sa...

Hej Björg...Va skönt att höra att du är.pigg från denna besvärliga sjukdom...Nu ska vi till stugan på tors kväll o heela helgen..hälsa alla...kram Gunilla