fredag 9 mars 2012

Mardröm!

Gomor'n!



Haha,nu sitter jag här igen!
Igår kväll när vi la oss så säger gubben att i morn när jag åker så kan jag ej låsa dörr efter mej( Vi har problem med ytterdörr'n,ska bytas ut snart nu)..Nähä säger jag..
Det är ingen som tar dej ändå säger han..nä nä,va kaxig han var då,skulle det va nåt fel på mej? Hhihihi..
Han åkte vid halv sju sa han,så sov nu LÄNGE i mor'n.
Jaa det ska jag verkligen göra!
Kroppen måste väl vara inställd på vissa saker,för kl tjugo över sju vaknar jag och har drömt en riktig mardröm.
Som verkligen skulle kunna va sann.
En ung kille kommer in och ska ha mat och pengar av mej,tänkte ge honom det men i samma sekund så halkar han på vårt köksgolv,då tar jag den store fjärrkontrollen och slår'n i huvudet me!!
Sen ringer jag 112,herregud va verkligt det var..Flög upp ur sängen efter drömmen och låste dörr'n.
Sen gick det ej att sova mer,hihi..Ja det var min fredags morron här vid Gläntan.
Nu sa det bli gott kaffe och brasan är redan tänd som ni kanske förstår..


Ha en riktigt sköön fredag ♥




Kram Gunilla




Min bukett som jag köpte med mej igår...29:90 denna veckan på ICA..






"Bättre ensam än i dåligt sällskap."

********************

Detta ordspråk passar till min mardröm.


22 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Men kära hjärtat vilken hemsk dröm! Det brukar ta lång stund innan man lugnat sig efter en sån dröm. Säg till gubben att han inte skrämmer upp dig! Jag brukar säga att om nån kommer och tar mig i mörkret så släpper de mig när det blir ljust, hihi!
Ha det nu gott där i stugan så ropar vi halv 8!
Kramar kramar Eva

Johanna Stålros sa...

Fyyy vilken läskig dröm...typiskt när man kan få sova ut va...kram

Änglarna finns sa...

Godmorgon vännen!!
Vilken tur att det bara var en mardröm!! Men tänk så verkliga drömmar är ibland!!
Det låter ändå..som om du har en riktigt mysig morgon..!!
Önskar dej en fortsatt härlig dag!!
Kram Annika

syster sa...

Usch vad hemskt att drömma så verkligt! Ha det gott i Gläntan nu..kram

Gunillasljusglimtar sa...

Goa syster ♥
Jaa tänk va dumt det kan bli!Men mår såå gott nu så..Kramis på dej ♥ Gunilla

Änglarum sa...

Tur att det bara var en dröm vännen ♥ önskar dig en skön helg i "stua" för jag antar att ni är där ;) kram Jessica

Frida sa...

Usch då va otäckt, vilken tur att det bara var en dröm :)Kraam

skifferhuset sa...

Å vilken hemsk dröm, fy att vakna man tror ju att det är sant! Fast du fann ju på råd, fjärrkontrollen hihi hoppas den höll!;) Tulpaner på Ica är faktiskt riktigt fina till en billig penning! Ha en fin helg! Lås dörren! Kram Iréne

Frida sa...

Hej igen, japp ja har fått korten :) Det har jag nog glömt att säga :) Får hoppas att kollaget blir bra :) Kram

Lilla Brödhult sa...

Hej svejs vännen! Hua ligen vilken otäck dröm, tur det bara vara en dröm,,
Önskar dig en go och mysig fredag kram Helene

Enelid vitt och lantligt! sa...

Vad jobbigt att vakna av en hemsk dröm, trist med förlorad sovmorgon.
Fin färg på tulpanerna.
Kram Carita

Tess sa...

Jaa vad man kan få till det i drömmar......då får du sova längre imorgon:)
Jättefina tulpaner, ha det såå mysigt nu <3
Kram!

Här är gudagott att vara ! sa...

Ha,ha, förlåt att jag skrattar åt din mardröm...Förstår att det var otrevligt att vakna upp efter den drömmen !- Men lite kul var det ju att du slog han i huvudet med fjärrkontrollen så han stöp !
- Sen att dagens ordspråk är; "Bättre ensam än i dåligt sällskap", är ju en riktig fullträff ;D!!!
- Mys nu i eldens sken med din käre gubbe !
Kram Anneli ♥

Änglar & Hjärtan sa...

Men fy vilken dröm... och tur att det bara var en dröm!

Ha en riktigt skön helg!

kram Alexandra

Vita Falkens Lantliv sa...

Usch vilken dröm:(

Ha en fin helg!

Kram Susanne

Elzie sa...

Fy sjutton för såna drömmar. Hoppas du kan njuta av din ledighet ändå, haha. Du var ju en hård en som fick fram kontrollen också!!
Hoppas ni får en fin helg.
Kram Elzie

Anonym sa...

Hei Gunilla. Det var bra det bare var en drøm... Du koser deg med varme på peisen. her har vi nok varme fra solen, i dag 31 gr. Hils alle kjente i Filsbeck fra oss. Hilsen Bjørg og Olav

Änglar & Hjärtan sa...

Hej igen! Jag har en 100% tjänst i botten, jag gick ner för att göra klart mitt ex arbete... har jobbat så sen sept men det blir lite för tufft för oss ekonomiskt. Därför ska jag gå upp i tid igen... men det blir bra. Mitt mål är att kunna jobba mindre och ha något annat vid sidan av :) Får se när den dagen kommer! Kram till dig och tack för titten hos mig!

katha´s kortmakeri sa...

Vilken tur att det bara var en mardröm och att du sedan kunde njuta av en skön morgon.
Ha de gott vännen.
Kram Katha

Äppelblom sa...

Det var säkert något i ditt undermedvetna som ställde till mardrömmen. Kanske du somnade på kvällen med tanken om den olösta dörren i tankarna. Ibland kan det bli jättekonstigt.
Tack för den snälla kommentaren och ha en fortsatt trevlig helg!
Kram

Äppelblom sa...

Å, fy va´ hemskt - i sovrummet. I somras hade vi tjuvar som snodde vår snöslunga som stod nedanför sovrumsfönstret. Det tokiga var att gubben låg och läste med lampan tänd när de var där. Grannen hade sett allt, men ville inte ringa och väcka oss.!!!?
Snöslungan fick vi tillbaks efter 14 dagar. Den hittades gömd på en mosse täckt med granris.
Sov gott!

9 mars 2012 23:14

Änglar & Hjärtan sa...

Ingen fara, hihi... Jag själv virkar ju inte dessa efter mönstrena som finns ute, utan jag har gjort mig ett eget mönster eftersom jag inte tyckte att de andra var bra helt enkelt ;) Har hört att de är ganska krångliga att virka efter de mönster som finns att tillgå. Jag har tyvärr inget tips, men vilket garn virkar du med? Jag tycker det blir bäst med bomullsgarn, typ mandarin petit. Tycker det blir mer stadga... Försök göra på något eget sätt så att du blir nöjd :) Ledsen att jag inte kan hjälpa dig :( kram