måndag 26 mars 2012

Dax för skolbänken idag...

Gomor'n!








Hihihi nu ska jag strax iväg till Gudhems skola.
Skall vara med mina minsta barnbarn i skolan idag,halv nio till klockan ett!
Skall bli spännande för säkert både dom och mormor.
Flickan går i förskolan och killen i ettan.
Fast på samma skola och samma plan .Så där kommer mormor att tappert få lyssna nu till härliga 7 & 8 åringars prat...
Kommer ihåg när det största töserna gick i småskolan,naturligtvis så skulle ju farmor med där också!!
Speciellt ett starkt minne som både jag och ALLA andra kommer ihåg!
Jag hade ju tagit på mej lite klackstövlar förstår ni..skulle väl göra mej till lite och klicka där med fiina stövlar.
bara det att fröken berättar att vi skulle på en promenad runt skolan i lera o jord.Åh va jag skämdes,där gick endast jag me nippertippestövlar på alla andra rejäla kängor.
Kommer sen in i klassrummet,då hade jag GLÖMT alleredan att jag traskat i jord.
Ser med fasa när jag vänder mej om av nån anledning,stora kockler av JORD i hela rummet..Åhh om jag kunde få sjunka genom... Så det var till att leta fram sopborste och skyffel och sopa efter mej..
Så idag vet man ALDRIG vad som kan hända faktiskt!


Alla goa vänner,ha en fin dag ♥



Kram Gunilla




"Att glädjas åt det lilla
 och vardagliga skänker lycka."

******************




17 kommentarer:

Blommiga Rutan sa...

Hahaha, det var en rolig historia, iallafall så här i efterhand!
Förstår att det inte alls var kul när det hände!
Idag går det säkert bra, man lär sig ju med åren, eller hur?

Önskar dig en riktigt jättemysig och rolig dag i skolan.
Kram Anncathrine

syster sa...

Hahahahaha den har du inte berättat för mig:) Vad skoj att vara med dom.. Men ta inga klackar i dag då.. Och hälsa dom små från mormors syster:))))

Vardag och flärd sa...

Du är underbar! Jag känner igen detta när jag skulle besöka barnen i skolan vid något av de första tillfällena, skulle göra mig fin men kände mig lite skamsen och malplacerad.Barnen glömmer ju aldrig sånt. Åh, att man inte kan tänka sig för!
Ha nu en fin dag vännen!
Kramar Eva

Tess sa...

Jaa vad roligt....såhär i efterhand iallafall:))
Vad tog du för skor idag då??
Dom har sett fram emot detta,Ha en bra dag! Kram!

Anonym sa...

Åhhh så roligt du skall ha idag. När vår flicka var liten var min far med henne i skolan. Han hade hörapparat och när sjuåringarna skulle prata med honom pratade de alla i munnen på varandra, så han förklarade att han kunde inte höra vad de sa. Samtidigt plockade han ut hörapparaten och visade dem. Då säger en liten pys: " Kolla NN:s morfar har ett extraöra ". Pappa blev mycket populär i klassen, och det blev en lektion om hörapparater och hur man skall prata med en hörselskadad person. Goa ungar. Nu är de trettio år, men fortfarande lika goa ungar. Kram på dig lilla skoleleven. Ha en mysig dag önskar Eva L. i Blekinge.

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Så trevligt att besöka sina barnbarn i skolan, det är säkert uppskattat.
Kram Anette

skifferhuset sa...

Hej vännen! Så mysigt att få vara med barnbarnen på skolan! Kul historia om dina stövlar.... ser framför mig hur du trippar runt där haha, fast jag skulle nog ha gjort samma...... är man lite fåfäng? Eller varför ta på sig sådant när man ska till skolans värld, hmhm tål att tänka på, hoppas nu att du fick det bra med ordentliga skor! Kram Iréne

Gunillasljusglimtar sa...

Söss! Hade jag inte gjort det? Skäms väl än då för det,hihihi..Ha det gott Kram ♥

Tess! Joorå visst var klackstövlarna på idag fast plattare skor i bilen denne gång:)) ♥ Mamma

Gunillasljusglimtar sa...

Eva i Blekinge! Härlig historia du delger oss..Ja allt gick bra idag förutom nån liten sak bara..hihihi Kram på dej ♥ Gunilla

LissasVita sa...

Hahha...ja men du ville ju bara vara fin....så tokigt det blev....! Kramen Lisbeth

Här är gudagott att vara ! sa...

Ska man vara fin får man lida pin ;))
- Förstår att du har gummistövlarna på idag ! En himla rolig dag har du säkert haft, och barnbarnen var förstås lyckliga över att ha mormor med ♥
Kram ! Anneli ♥

Stolpås Gård sa...

Haha, härlig historia! Ja, ibland vill man bara sjunka genom jorden, men oftast kan man skratta åt det efteråt!

/Sandra

Fröken Tindra sa...

Som det kan bli! Hoppas att det gått liite bättre idag då...
Kram!

Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Åhh så mysigt att få vara med!!!
Du kan tro att dina barnbarn varit stolta...att du varit med!!
Ha en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

Tre Tanter sa...

Kan tänka mig att det blev en trevlig dag :) nu kan du läsa om de första bröderna :) ha en fin vecka, 3 tanter

LissasVita sa...

Hej igen....strax är dina ägg klara ,du kan maila den till mig. lis_leas@hotmail.com
Kramen Lisbeth

lotta sa...

Hoppas du fick en minnesvärd dag i skolan! Kram Lotta