söndag 11 mars 2012

Storm & Bak...

Morron alla!


Ja igår blev det en stormens dag,här i alla fall..
Vi gav oss ut för att börja med växthuset,åh va jag frös om fingrar o tår,hihihi..Sen kom svågern o systerdottern så då kunde vi gå in..Gött det, i värmen!
Hade bakat citronkaka som skulle bju's på till svåger'n när hán kom med platttor till gubben...

Sen hade vi fått in tvättmaskin idag också,kul med den nye..Prova den o den stod kvar i badrummet!!
DET gjorde inte den gamle,hihihi,den hoppade nästan ut genom fönstret...


Idag blir det "utedag" vare sig vi vill eller ej... ♥




Kram Gunilla



                                           Fått denne söte,lite annorlunda sockerkaksform.



Så blev det!!


                                                               Så här gjorde vi!



Min goe svåger...


Söta Nelly.






"Lycka är att söka och finna sinnnesro."

*******************


15 kommentarer:

katha´s kortmakeri sa...

Ser med spänning fram emot att följa din resa med växthus och få massor av mysiga tips och ideer mitt är både litet och ganska tråkigt men vem vet en dag kanske det blir något av det.
Ha en en underbar dag!
Kram Katha

Änglarna finns sa...

Godmorgon vännen!!
Verkar att bli en underbar dag..solen skiner redan och fåglarna kvittrar!!
Förstår att du är ute och grejar!!
Spännande när växthuset..är klart!! Önskar dej en mysig dag!!
Kram Annika

Anette sa...

Halloj Gunsan ;)
Åh va härligt med växthus.
Kikar bara in lite snabbt för snart är de dax för jobb..
Ha de så bäst.
Kramen Anette

"Hemmet är min vrå" sa...

Så god kakan ser ut, mums. Ha en härlig söndag. Kram Mimmi

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Det var en annorlunda kakform och den gick ju att baka i.
Ha en skön Söndag!
Kram Anette

Mormors gård sa...

Hej!
Vaddå, har ni sådär somrigt redan?! Nu blir jag allt avis ;)
Jag uttryckligen plumsade ut till växthuset en sväng idag... hade snö ända upp till baken.
Ha en skön söndag!
Kramar, Jessica

Tess sa...

Ja igår var det kallt men bättre idag:))
Kul med finbesök, så fina kort!
Kram!

KNORKAN sa...

Varmt välkommen till Knorkan.se ♥
Presenter och heminredning för det lantliga hemmet.

Hanna sa...

Så fin och god sockerkakan ser ut.
Ha en fin söndagskväll och en bra början på den nya veckan!
Kram
Hanna

"Hemmet är min vrå" sa...

Tack så mycket. Nej inte jämt jag fyller. Åker väg ändå för att ha det lite skönt. Ha så bra kram Mimmi

Gunillasljusglimtar sa...

Tess♥
Japp i dag varit skönt,hållt på heela dan med växthuset,blir så bra så...
Hoppas du har det gott på jobbet Kramis Mams

Här är gudagott att vara ! sa...

Hej vad ni har jobbat !
- Har du hunnit att vila och ta det lugnt mellan växthuset och bakning ?!
Vilken fin och annorlunda sockerkaksform...Sånt gillar jag, det som är lite "eljest" ;)
Ha en mysig söndagskväll !
Kram Anneli ♥

Äppelblom sa...

Kul med en annorlunda form till sockerkakan.
Växthus - lyckans ost! Här har gubben köpt ett till oss. Det är bara det att det är bara plats för tomatplantorna och inte mig!!!
Ha det fint!
Kram

Vardag och flärd sa...

Ja, igår var det kyligt som attan men idag har det varit mycket bättre. Ser att ni är igång med växthuset, kul, jag har städat lite i mitt idag.
Vilken rolig sockerkaksform!
Ha det nu riktigt gott på den nya veckan, hjärtat!
Kramar Eva

Vita Falkens Lantliv sa...

Mums vad det såg smarrigt ut!

Kram Susanne