söndag 25 mars 2012

Bowlingfesten till ända!

Godförmidda'



Så här blev MIN Mandeltårta ...Gott med lemon Curd i.
Var tvungen att slänga ihop en drömrulle också,såg så dåligt ut med tårtorna,såå typiskt mej!


Ja det var en lika trevlig fest med bovling och mat på bowlinghallen.
Sen hem till oss för vidare tjöt o fest.
Vi har väl haft det så här i allafall minst 12 år med respektive gubbar med o så mina f.d arbetskamrater.
Trevlig tradition.
Nu kom inte alla tyvärr men dom var med oss ändå!
Sen tycker ju vi som värdfolk att det ÄR såå skoj med vinster i allt.
Så det var 3 vinster till tre spelare.
HADE det vart ett fjärde pris till sämste eller ojämnaste spelare då hade ju JAG vunnit o det hade ju inte vart rätt,hihihi



U.K fick första "ägget"
En förvånad man till U.K vann 2:a priset...






3:e priset i form av en "äggtimer" passade S.A perfekt..Hon som jag gillar ägg.



Här är det värdinnan(Jag) som får just DAGSFÄRSKA ägg av S & S-E






 


Jag fick en sån ljuvlig bukett med blommor av "girlsen"
men tydligen vill den inte överföras till datorn än..sätter in den sen då.
Sen kom Anneli med en såå fin slags Våreld(tror jag) den hänger väl på sen också.


 

Ha en underbar söndag mina vänner..Tror jag fått åtminstone EN ny följare här sen i går kväll

S till vänster fick reda på av U till höger att..HAR NI inte varit inne på Gunillasljusglimtar??
Jag sitter som ett fån och vrider på mej,då kändes det som att jag skämdes över min blogg..Kanske blir så när "nära" till mej läser den.Men jag är som jag är,inget hyfflande eller ljug så jag står för vad
 jag skriver..

Kram Gunilla



"Att våga är att förlora fotfästet en stund.
Att inte våga är att förlora sig själv."
**************

15 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för din kryapådighälsning. Den gjorde susen, febern har dalat litet idag. Verkar har varit en lyckad fest. Det blir det med många trevliga vänner, och det är alltid roligt med traditioner. Ha en go söndag önskar Eva L. i Blekinge.

Gunillasljusglimtar sa...

Eva i Blekinge! Åhh va skönt för dej/er..gubben piggare också antar jag då. Ha en underbar sólig söndag min fina vän..♥

Anonym sa...

Hej Gunilla,
En liten undran bara här uppe från Leabystrasse,HUR gick det för GP i den berömda bowlingturneringen,blev det någon 300-serie månntro???för bowling är ju ganska lätt eller....
Ser härligt ut med tårta efter bowling,har bara fått fläsk+löksås då vi alltid spelar på Tisdagar.
Hälsningar från Soleig+Lunkan

Gunillasljusglimtar sa...

Bengt o Solen! nja han fick ju inte priset som du förstår...var lite svajigt spel precis som undertecknad:))..Nja TÅRTAN hade ju jag gjort här hemma sen du vet..Där åt vi fläskfile o gratäng o kantarellsås,fast var ju LÖRDAG!! hihihi Kramis på er ♥

Elzie sa...

Ja, tårtan SÅG god ut, haha. Och så klart du måste ha en kaka till!! Visst är man knäpp?
Fina vinster dina vänner fått. Kan tänka mig att vi hade fått dela på sistapriset då. Har alldeles kommit av mig med bowleriet.
Ha en fin söndag.
Kram Elzie

syster sa...

Åhh vad tårtan var fin och ser mycket god ut.. Typiskt dig att inte tro att det ska räcka:))
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Söss!
Ja tårtan blev så bra(Bakade ju två likadana 9 + en drömrulle..Åh då undrar JAG om det inte finns EN person till som är ganska lik mej!Hihihi,joo DU babs!! ♥ gunilla

Vi i Villa Ville kulla sa...

Men vilken härlig tradition mysigt att träffas och göra lite saker tillsammans och äta dessa härliga tårtor men gunilla va gott det såg ut!!!!!Ha en fortsatt mysig Söndag!!
kramar Lotta

Här är gudagott att vara ! sa...

Hej min ljusglimt !
Vilken härlig bowlingkväll ni verkar ha haft ! - Tårtan tog förstås slut i ett nafs, så god som den såg ut !
- Jag är också en sån somm åste göra lite extra varje gång...Tror alltid att det inte ska räcka ... Men det gör det ju oftast!
Ha nu en skön söndagskväll !
Kram Anneli ♥

Vardag och flärd sa...

Härlig fest ni haft och det är alltid kul med priser!
Jag känner nog lite så också att jag vill inte att alla bekanta ska läsa min blogg, vet inte varför men det känns så bara. Du behöver i alla fall inte skämmas för din blogg, vännen!
Ha en härlig ny vecka!
Kramar Eva

"Hemmet är min vrå" sa...

Vilken smarig tårta, mums. Kul med lite priser. Ni vrkade ha superkul. Ha en fin vecka. Kram Mimmi

Mormors gård sa...

Låter som en supertrevlig helg! Så roligt med traditioner tillsammans med gamla vänner ;)
Jag har läst mååånga inlägg här idag, jag har haft datorfri vecka medan vi väntat på nytt virusskydd...
Du har då haft en massa på gång, som vanligt ;)
Ha en riktigt fin start på den nya veckan!
Kram, Jessica

Änglarna finns sa...

Vilken härlig kväll ni hade!!! Så mysigt att hålla på traditionerna!!!
Såå kul med priser..måste ha varit uppskattat!!!
Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

Änglarum sa...

Så trevlig kväll ni hade! härligt med goda vänner!ha en fin vecka!kram Jessica

katha´s kortmakeri sa...

Tårtan ser verkligen god ut!
Härligt i goda vänners lag!
Ha de gott.
Kram Katha