fredag 14 februari 2014

Det ÄR idag 'HON' kommer!

Gomorron!
 
 
 
 
 
 
Ett hjärta till er idag på Valentindagen ♥
Mitt fina porslin som jag fått av svärmor
 Temuggar Tulip o mamma hade
tre djupa tallrikar Anemon.
 
 
Nä för att återkomma till rubriken så ska hon hämtas idag,
lilla snutta!
 Får väl se vad hon ska heta när jag får se henne...Hahaha får se registreringsskylten om den ger mej nåt namn annars blir det ett annat!
 
Är både förväntansfull och lite skräckslagen:)
Nu får jag mer frihet att åka o då kanske jag russlar upp pengar som sjutton sen:) Eller vad tror ni?
Ja ja det ger sig väl, man lever en gång o jag har varit så dålig så jag är väl unnad denna gobit!
 
Har varit på sjukhuset, tagit prover o blodtryck m.m. Det var så bra så hon undra vad som hänt!
Har börjat träna högintensivt så det är säkert det om gjort susen.
Det är verkligen jättekul att träna, fiii ...för den lede va skönt det är efteråt också:)Är så varierande pass som jag väljer så det blir inte tråkigt precis!
 
Jag var förbi min gamla barndomsby häromdagen, oj vad rörd jag blev...
 
 
 
 Här gick man, km efter km....



 
Här var smedjan! Här hände det en del,fniss...fniss
 

 
 
Fina kyrkan mitt i byn...Korten tagna från bilrutan, förlåt mej det!

 
 
Här gick jag mina två första skolår, ettan o tvåan!
 

 
Här affärn i Börna! Åh vilka minnen
 
 
Nä nu klarar jag inte mer, 
 nu får ni ha det så gott denna fredag
 
 
Gunilla ♥
 
 
 
"Minnen från barndomen,
ger mej glada minnen.
Minnena från barndomen,
 var tuffa ibland.
För  tårarna på mina kinder
berör både glatt och ledsamt!"
 
Det var mina egna ord just nu!
 

17 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gunilla .
Väntar med spänning på vad tillökningen skall heta , men det får man väl reda på imorgon då mannen anländer till hotellet för vidare resa till travmetropolen..
Där kommer det att "rassla" in pengar i strid ström.
Ha en bra dag önskar
Hotellpersonalen på Leabystrasse

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej fina Gunilla.
Va spännande med tillökning :)
Riktigt roligt att se bilder från din gamla by :) visst blir man rörd av gamla minnen.
Ha en underbar dag och stor kram till dig på alla hjärtans dag.
Jessica

Hajan sa...

Så känner jag med för mina barnaår, Både glädje och faktiskt
lika mycket sorgsenhet.
Jag fattade inte Vem Mutta är,
är det en katt eller hund ?

Spännande , vackert dukat i varje fall-

Vardag och flärd sa...

Först och främst vill jag ge dig en stor hjärtekram, goa fina vän!
Himmel, så spännande att du får din bil idag, kan riktigt se hur du sitter där vid ratten och skrattar och gråter!
Så härligt att du har blivit så bra, verkligen skönt efter allt elände, och att du tycker det är så härligt att träna.
Vilka nostalgibilder du visar! Kan tro att det är mycket som rör upp i minnet när du åker förbi där.
Ska du börja jobba full tid nu?
Ha nu en riktigt fin Alla hjärtans dag och jag ropar ikväll halv 8!
Kramar i massor!
Eva

Elzie sa...

Det märks att jag varit dålig på att hälsa på här för jag har ingen aning om vad du skriver om, men det ska bli kul att se fortsättningen på äventyret, haha.
Så roligt att se dina "hemmabilder". Kanske skulle ta kameran och köra hem till gamla samhället nån dag.
Ha en riktigt fin helg.
Kram Elzie

Anneli sa...

Jaha............. du har blivit med bil....kul.

En stor kram idag till dig fina bloggis,
Anneli

Gunillasljusglimtar sa...

Bengt! Ja jag hoppas verkligen namnvalet är klart tills i morron.Ska bli gött med massa vinster från travet! Kram hälsa S Gunilla

Tess sa...

Glad alla ♥-dag!!!
Såå skoj med bilen, kommer bli perfekt!!! En lever bara en gång;)

Jag förstår om det rör upp både positivt å negativt...kramis!!!

Änglarna finns sa...

Hej vännen!
Såå mysigt med bil..tänk så skönt att kunna åka som du vill! Den är du verkligen värd!
Härligt att prover osv..är bra!! Är så glad för din skull!!
Ha nu en fortsatt mysig Alla Hjärtans Dag!! Kram Annika

Solglittret sa...

Så härligt för dig Gunilla :)

Jag känner igen mig i dig med det där att bli rörd över vissa trakter...
Tack för fina foton och stort grattis till dina fina värden....det värmer att höra :)

Skickar över en hel massa allahjärtanskramar och önskar trevlig helg♥♥♥

~Lollo~

Rosa i huset i vitt sa...

Ser mysigt ut på dina bilder och grattis till den fina bilen såg den på fb
ha en fin helg
kram Rosa

Karin sa...

Å vad kul med en ny bil, en riktigt fin kväll till dig idag kram Karin

Gunillasljusglimtar sa...

Tess! Ja det var både en pärs o så skoj att se alla byggnader som man busat när man var liten! Ja bilen är såå liten o söt ♥ Kram på dej gumman ♥ Mams

Ingmarie sa...

Roligt att kolla på barndomstrakter , det kommer en massa minnen till en .
LYCKA med dina provsvar, ja då blir man glad ..
Fick själv med glädjande besked i veckan från läkare ...
Hoppas alla hjärtans dag varit snäll mot dig !
Ha det bäst ....

Britta sa...

Nu måste du lova att köra försiktigt!

Kramar Britta

Änglarum sa...

Åh så skoj :)) har ni delat på en bil innan?! vi gjorde så i många år sen skaffade vi varsin.Det är värt allt smör i Småland :)) kör lungt bara vännen ...Ps! jätte skönt att proverna vart bra :) Trevlig helg kram Jessica

Fröken Tindra sa...

En liten nostalgitripp är aldrig fel. Jag gillar så´na! =0)
Gott att dina provsvar var så bra!
Och hoppas nu att du blir nöjd med "henne"! Men varför skulle du inte bli det?! Ta dig inte för många friheter bara! ;0)
Kram!