tisdag 4 februari 2014

De' är b a r a ja'

Hej på er!
 
 
 
 
 
Tulpanerna nyinköpta i fredags!
 
 
Idag tog jag ner mina 'adventsgardiner' bara rödvita så det har inte stört mej alls!
 
Nu kom dom upp som jag sydde ifjol på januari.. (hade absolut kunnat haft nya igen men NU tyckte gubben det räckte:)) )
Fick en så fin löpare när stuggrannarna var här ni vet, den passade ihop med dessa så så fick det bli!
 
Två av barnbarnen kom hit i lördagsfm, föräldrarna ville iväg lite..på eget:).
 
Vi grillade korv på middagen på lördag!
Det var mys det ♥
 
 
Här vankas det go mat...
 

Här satte vi dom i snön, perfekt!
 
 
 

 
Det blev dimmigt av röken,hahaha.
Så det var inte mormors mobil som det var fel på!
 
 
 
Här fick man ta det som fanns att ställa på!
 
Annars inte hänt så mycket mer än att jag jobbar då 75% och att jag tränar med dottern!
Alva undrade i lördags OM jag skulle gå med hennes mamma hela tiden, eller om jag kunde tänka mej att gå själv sen och träna...:) Hahaha, sa det att jag tror jag går j ä m t med Therese, nääe det FÅR du inte! Haha, hon tyckte väl att jag 'nöp' hennes mor väl mycket kanske.
 
Sa till henne att jag kanske får flytta hem till er, nähäädu, det får du inte för då ska väl du bara ligga i min säng! Ja hon är såå rolig att 'reta'.
Men hon är väldigt rar annars och lite lik mormor säger hennes mamma ♥
 
 
 
 
Här är Alva nöjd med den senaste inneboenden i alla fall:))
 
 
Ha en fin dag ♥
 
 
Gunilla
 
 
 
 
"Jag tycker min mormor är
 ganska snäll.
Fast hon inte har
skämt bort mej sen 
förra gången jag var där."
 
 
 
**************************
 
Anne sopfia 7 år
 
 
 
Bra citat ur barns tankar om mormor o morfar
o farmor o farfar. 
 
 
 
 
 
 
 
 

12 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Så mysigt ni ser ut att ha haft det med barnbarnen
kram Rosa

Vardag och flärd sa...

Så roligt ni gör det med de små barnbarnen, grilla och sitta ute och äta! Sådant tycker barnen är roligt och lite annorlunda.
Träna du på, vännen, när du känner att du mår bra av det!
Kram på dig!

Anneli sa...

Åh, så mysigt att grilla och sitta ute i snön och äta.
Det har jag nog inte gjort sedan jag var liten...........

Skönt att du både orkar arbeta och träna..............du är på banan igen vännen!

Kramar Anneli

Ingmarie sa...

Hej ! ja man kan inte bli annat än på gott humör när man hälsat på hos dig och få va med om allt roligt som du gjort ... som grilla ute i snön , så ju bara så my ut ....Barnbarn är härliga , dom kommer med roliga kommentarer till en . själv har jag två en 25 år och en 8 år ...
Ha det bäst ....

Änglarna finns sa...

Hej vännen!
Så mysiga bilder, och kan tro att det smakade gott med grillad korv!
Ännu en gång, jag är så glad för din skull, att du både kan jobba och träna...och att det fungerar!! Härligt!!
Ha nu en fortsatt mysig kväll!
Kram Annika

Annes vita rum sa...

Härligt att höra att du kommit igång igen! Blir nog bra till slut:)vara en dag med barnbarnen är balsam för själen:) iaf när dom är så stora..
ha de gott min vän/kramiz

Änglarum sa...

Hej vännen!åh grillat ute smakar alltid gott :) särskilt när det är kallt o ruggigt.. ser mysigt ut med de små :) håller nu tummarna att det går bra med allt o maggen håller sig i schack..<3 kram Jessica

Ingmarie sa...

Det funkar inte att anmäla sig till din tävling.. prova flera ånger !!
Ha det bäst....

Tess sa...

Ja så mysigt ni ser ut att ha det....♥♥ klart hon älskar sin mormor. .....♥♥ Hon har roliga kommentarer hon..;))
Tack för att ni ställde upp!!!!!

Kram!!

Gunilla sa...

Vassego Tess!...ja dom är så roliga;))...kram syns i morron ♥mams

Hajan sa...

jättehärligt med barnbarn,
det är livets efterrätt säger ju en del.
Jag tycker det är hela måltiderna,
man bliver aldrig mätt på dem.
kram från en gammelmormor

maria at inredningsvis sa...

ÅHHH vilka vackra blommor :) det gav mig vårkänslor...var vid havet idag första gången så våren känns på G.

Ny post ute...skor som inredning :)

Ha en fin ny vecka

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)