torsdag 25 januari 2024

Glad Alva
 


Lycklig tös💗

Ja kan ni tänka, mitt yngsta barnbarn Alva har nu fått sitt KÖRKORT.

Det är så stort, åtminstone för mig, mormor ♥️

Har alltid varit så svag o glad när nån får körkortet!

Hon fyllde ju 22 dec i fjol 18 år. Sen som ni vet med alla helgdagar, nyår och trettonhelgen så har hon fått ’vänta’ på tider och så. Teorin klarade hon med jättebra poäng.

Nu jävlas dator och bilder för mig ,så typiskt när jag ville skriva om detta.

 Nu skriver jag på min mobil. Hahaha,käre nån då!

Så igår skrev Alva att hon och Anton kunde komma förbi en sväng…

Går så bra sa jag. 

Sen skriver hon igen,nu kommer ’vi’!

Hon plinga på dörren och kom in själv,

Anton kommer sa hon. Sen dingla hon upp en bilnyckel! 

JAG fattade verkligen inget!

 Det blev tjut,gråt och tandgnisslan.

Kändes så stort♥️

Vet ju vilken glädje det var när jag fick mitt körkort 3 december 1976.

Var klar till jag fyllde 20 oktober,sen ringde dem och sa att JAG fick vänta.Det nya lilla körkortet skulle göras.

Så då fick jag vänta.3 december var ett riktigt snöoväder men klarade mig!

Såå glad så jag sprang ifrån 'Kapten Persson' min uppkörningslärare.

Han ropade tillbaka mig och lämnade mitt körkort!!

Jippie! 

Så nu Alva hoppas jag du fick ta bilen till skolan och när mormor vill ta en tur så ringer jag🌟♥️🌟Det ska du veta.



Kramis mormor ♥️


 



6 kommentarer:

Tess sa...

Åhhh♥️♥️♥️⭐️⭐️⭐️ såå fint inlägg😘 jaa, känns stort, nu har båda mina barn egna körkort 😃🚗 kul att läsa om din egna historia🥹🚗♥️ kul att du blev lite lurad♥️😂♥️

Gunillasljusglimtar sa...

Tess♥️Du vet hur mycket det betyder för mormor också. Glädje för er, glädje för mig♥️Fått riktigt adrenalinpåslag!! Ja inlägget kommer från hjärtat det vet du. Alva var såå värd det♥️Ja min historia var ju på ’stenåldern’ men ändå! Kramar mamma ♥️

Syster sa...

Jaa tänk att dessa ”små” har körkort nu… Herregud vart tar tiden vägen?
Underbart är det samtidigt är det en rädsla när ens barn ska ut på vägarna
att köra … skräckblandad förtjusning..
Grattis Alva håll hårt i det nu, ha ett ägg under gaspedalen ��

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa söss, visst kommer tanken att de ska köra försiktigt! Ett ägg under gaspedalen låter vettigt!Har ströget med Alva idag. Gick så bra så🚗🌟♥️ Kramar Syster yster. 🌟

Alvasss Blogg sa...

Åå vad fint skrivet av dig!🥹❤️ Tack så jättemycket och jag ska hålla riktigt hårt i dedär körkortet, det är så kul att du vill åka med och att jag nu ”bara” kan åka in till maxi och hämta mitt paket även om någon annan inte kan köra.🚗🥰 Jaa din historia om körkortet får en allt ett leende på läpparna utav, så roligt men också fint sätt!! ❤️❤️ Ha en bra kväll nu, kramisar😘

Gunillasljusglimtar sa...

TACK Alva för så fin kommentar. Du ska vara såå stolt! Elin här i Mölndal tycker det är såå kul att just du fick körkort! Heja dig♥️👏🏻🚗Du kan även åka förbi mommo när du är pratsugen♥️Såå härligt ♥️