måndag 1 januari 2024

God fortsättning på er!



Klart ni inte vill se en gran nu!!

Fast det är ju fortfarande jul o nyår!

Våran är ju plastgran,

Göran har allergi för gran,hyacinter o en massa mer.

Jag sa till gubben idag att jag skulle vilja ha en gran som är liite högre.( För att få i lite mer granpynt)

Det tyckte inte han:))


Vill bara visa vad jag satte upp i år.

Så gammalt julpynt💗 mammas

Vi får väl se.

Görans Elin med familj kom i onsdags kväll!

Det blev fika det första med dem.






Här blev det färska bullar till fikat

Det gillade dom!

Sen var det ju inte så långt till kvällsmat heller.

Efter en stund så dunkade det på dörren,tomten kommer....



Kul att HAN hittade till oss!


Tomten var stum,så han lämnade en lapp...




Sen tyckte jag att Elin var väldigt kelig mot tomten!

Kanske någon hon träffat i skogen, när hon letade gran kanske!

Hahaha, det var ju skämt men spännande var det med en STUM tomte tyckte nog alla.




Sickan hon har pondus den damen!!
Där ligger killarna i lä.



Sickans julklapp!




I torsdags,blir det väl?!

Har ju ingen ordning på dagarna.

Då skulle vi till Malin & Mikael o spela julklappsleken.
Vi hade alla köpt en julklapp för cirka 100 kr
Men innan det så hade Mallan många roliga lekar.

Tror du får ta över det jag pysslat med  Malin?


 
Här fick vi välja sko på en utav oss, för att bli ett lag.




Jag och Krille var ett lag.
 Ja bland de bästa har jag för  mig?!!



Denna leken var väldigt kul! 
Måste ta efter den en gång.
Tillochmed JAG var duktig på det




Barnen var förvantansfulla.


Elin testar på!




Här väntar dom säkert på vilka som vann!



Här var det 'fiske'
 finfina vinster!


Tävlingsledaren.

Hon skötte det bra!

 Ja det var jätteskoj iallafall!

Sen var det verkligen glashalt när vi traska hem.Inga rovor på hemvägen.

Sen var det nästan läggdags för att invänta fredagen.

I går så firade vi själva nya året.

Det går så bra numera.

Vi satt och spela bingolotto men det vetisjuttan om det blir mera,

sitta så nära men aldrig att vi vinner.Har verkligen ledsnat.

Jag fick en bild på LOVISEN igår när han var 'NYÅRSFIN'
Hahaha,så söter så.


Nu har jag babblat färdigt för idag,
hoppas nu att det nya året 2024 blir bättre än förra året.


Kram Gunilla💓

'Jag har inget stort nyårslöfte
men jag har en plan
 med små uppnåeliga mål!
För jag har bestämt mig för att lyckas!'


6 kommentarer:

Tess sa...

Så roligt med nya lekar, alltid bra att ta efter😍👍😎 fina kort på dom alla!! Häftigt med stum tomte!!!! Vem kan det va tro??!!😍♥️🥰🎅 jaa, nu är det nytt år- får hoppas på ett positivt sådant!!
Jättefint julpynt du hade i år!! Mycket man känner igen sen barndomen ♥️♥️🥰⭐️ god fortsättning ✨🍾

Anonym sa...

Vad kul med lekar! Varför var tomten stum?
Blir många kalas med stor familj härligt ��

Syster sa...

Det var från syster🥰

Gunillasljusglimtar sa...

Tessy🌟Ja jag hoppas jag håller några lekar i minnet. Jo jag tror Tomten inte ville prata så mycket för att avslöja sig. Men Sickan sa: moster Malin:))) hahaha! Den var kul. Ja det var så roligt att ni var här på julafton, många år sen… Ja pyntet kom upp mycket av det gamla för att ni skulle komma ihåg barndomen♥️ Puss o go fortsättning Tess

Gunillasljusglimtar sa...

Tack söss♥️Tomten ville nog inte avslöja rösten tror jag! Sickan sa; Moster Malin🤣 smart tjej lilla Sickis Go fortsättning Barbro♥️

Tess sa...

♥️♥️