söndag 21 januari 2024

 Goförmidda'





Idag är det 21 Januari, min brors son fyller år, även kompisen Sven-Olof,'Holger'fyller 70 år💙

Grattis på er.

Ja nu är vi ju redan inne på över hälften av januari månad.

Det går lite för fort men samtidigt skönt att det går sakta framåt våren sen...

Förra måndagen var jag hos Lowe.

Nåt jag såg som gjorde mig så glad var att Lovisen hade sån ögonkontakt med sin mamma.






Kolla bara denna bild,
han tittar så  på sin mamma.



Detta blomskott tog jag med
hem för det får Wilma
 sen när det växer till sig lite.


Ja sen på tisdagen så kom 'min gamla kompis' Gunilla och firade mig på min 65 årsdag sen i fjol.Jag tycker det är så roligt att man i januari firar min dag sen oktober året innan.





Mycket paket.


Jag älskar att öppna paket,som ett barn!



Mycket nyttiga presenter.




Ännu mera nyttiga presenter!


Gunillas man vet hur han för sig,

han kom med många tulpaner till mig.





Så då blir han bjuden till bords,hihihi


Gunilla och jag vill sen va ifred,då får gubbarna dra iväg!



Med detta fotot vill jag bara visa finn ett fel!
Ja ni kan få gissa själva.

Ja glädjen byts ut av sorg,livet är ibland så elakt på nåt vis.
I fredags var vi på begravning.
Görans systerson fördes till sista vilan.

Vila i frid💙





Visst är det väl så att ibland förstår man inte varför 'han där uppe' väljer ut dem han vill ha till himlen så tidigt!

Eller barn som rycks ifrån sina nära och kära.

Ja det är bara tankar...

Det var en fin begravning med hans nära och kära och vänner och arbetskamrater.




Sen kommer glädjen igen, i form av Lovisen som fick vara hos oss igår.

Mamman och pappan flyttade till deras hus igår som dom har kämpat och grejat med ett tag.

Med hjälp av  nära och kära.

Det var ju så kul!


Famme matade honom och då blev han så trött!
Göran hade hand om Harryvovsingen.
Han är också väldigt snäll,skäller inte och vaktar Lowe lite.



Lowe hade sitt 'gym' med sig...


Famme (jag) visste ju inte att han redan kunde vända sig!!!


Sen kom gammelfarfar och Carina för att hälsa på lille killen.


Jag fick tullisar så fina och smör.

Så då fick de lite bullar och sockerkakor.

Win,win! 

Inatt sov jag ganska bra, natten innan knappt nåt!

 Värker snart överallt i kroppen så nu blir det ett samtal till vårdcentralen i morgon bitti!

Skall sen till mammografi,hoppas att ni går dit också när ni får kallelse!

Sen ska jag jobba hos min fd brukare på efermiddag och natt!


Säger som jag brukar,nu ska jag inte störa er mer iallafall!


Jätteglad blir jag om ni kommit till denna sista rad.


Kramis Gunilla💗


'När allting faller...

Ta ett djupt andetag

och inse att Du fortfarande lever!'


3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja livet är så konstigt…
Švad mysigt med lille Lowe ��
Kan tro att du fyller 100 med alla dessa paket��
Lennart ser pigg o fräsch ut!!’ Kul att se��

Syster sa...

Syster är det som kommentera, kom ej med visst.

Gunillasljusglimtar sa...

Ja min fina syster♥️Ja jag känner mig som hundra i kroppen🤪Ja Lennart var riktigt fräsch o pigg igår! Fast han hade haft cellgifter både torsdag o fredagen. Lille Lowe är ju så söt också💙 Tack söss ♥️