söndag 7 januari 2024

 Go kväll på er!



Mitt tomtepar som jag är väldigt kär i.
Sa till dom att NU är det vila
 som gäller fram till december.



Hur mås det i stugorna! 
Här är det jämna plågor som de gamla sa...

Nä det är väl helt ok men märks lite att cortizonet är borttaget,genast lite mer värk än innan.
Vi har grejat och tagit undan 'julen'i helgen.Lite ledsamt är det allt,så som man plockar fram,det tar tiid!
Sen så ner igen.
Jaja, nu blev det byte av gardiner också så det är ju roligt!
Köpt nya till kök, vardagsrum och lilla rummet.


Dessa till vardagsrummet,tyckte det var så fina,fast kände igen dem så väl!

Skickade en bild till dottern och frågade om inte hon hade såna!!
DÅ VAR DET TILL MIG HON HADE GETT DOM TILL!
ÅÅ,skäms lite.
Hittade ju dom i garderoben så nu har jag fyra längder!!




Dessa till lilla rummet!

Vi köpte även lilla lampan.
Nu ska ju skiten framför till second hand.
Så då blir det fint framför sen!


Så blev det i vardagsrummet! Bra att ha fyra längder ifall,ifall:))


Till köket,ljusa och lite sköra nästan.

Ja jag bytte till vita i vårt sovrum,tog ej något foto.

Idag har vi frostat av en 'bakfrys'.Göran sa att knappt man vågar ställa detta på altan.


Ser ni vad som göms i min frys?
Jo SMÖR.
Ska baka KANELbullar till exet i veckan.

Gav honom ett recept på kvällsmaten i går kväll!


RÄK ala WERN!
Så gott men sällan vi kommer på att göra den.
Så den får ni göra nu Carina o Lennart💗

Fick ett foto på Sickan,från hennes mamma!




Så gulligt!
Grattis förresten till Tess 3 jan.Maja 4 jan.Sickan 2 år igår!!
Många sötisar som fyller i Januari månad💕


Nä nu ska jag  hjälpa gubben med det sista på frysen,eller förresten tror jag gömmer mig tills den är färdigavfrostad:))


Kram Gunilla💗

'Det är ofta den som försöker
som lyckas!


2 kommentarer:

Tess sa...

Blev jättefint med alla gardiner♥️ lite ledsamt när man packar ner julen men ändå skönt på nåt vis…… söta sickan♥️ hon fått långt hår🥰 hoppas du komma må bra nu när cortisonet försvinner ♥️ kram♥️

Gunillasljusglimtar sa...

Ja Tess, både lite ledsamt o samtidigt ser man fram mot ljusare tider♥️Ja men så retligt med dubbletter av gardinerna!!Ja Sickan har fått lite långt hår! Det blir väl Elins lilla hemsamarit sen♥️Tack Tess ♥️ o gonatt!