onsdag 26 juli 2023

 Hej på er!


                                                        Fina sommardahlior i EKSJÖ


Tiden rullar på,nu när semestern är här rullar den ännu fortare.

På tal om att rulla,vi rullar med Helmer överallt snart!

Varit ute en vecka men tvätten blev inte tvättad under resans gång.

Vi är hemma och mellanlandar lite.

Vill visa ett foto på barnbarnet Wilma & Johan som snart ska bli föräldrar,

drygt en månad kvar bara💙


Maggen syns inte HÄR men annars är den så sööt!


💙




Måste visa ett ställe,Mellomgården vid typ Axvall nånstans.

Dit tog Görans syster med man oss för att BJU oss på mat!

Galett hette det vi tog,räkgalett.

Lite osäker först hur det skulle smaka.

Fanns i många olika smaker.

Det var som en frasig pannkaka som de hade lagt massa gott i. Tack för maten och sällskapet 💚


Mums för Räkgalett.






Svägerskan Barbro



Fick se en så fin tavla på väggen vid Mellomgården.



                        Barnaffär fanns och en 

damaffär på loftet,jättefina kläder.


Ja det var en väldigt trevlig utflykt.

Ja våra semesterdagar har varit i Skåne,Österlen det mesta.

Vi avslutade på en ställplats i Eksjö.

Jag googlade fram en Thairesturang så framåt kvällen så börja vi traska dit,åt gott sen hem igen.

Det var ju inte 3 mil precis men det räckte till!

När vi kom tillbaka så såg vi våra cyklar bak på Helmer!!! 

Vi skratta så båda för DOM hade vi tydligen glömt att cykla på.



Det är bra med cyklar annars (förutom denna gång då)





Det är även bra med simdyna eller ngt annat när det ÄR storm ute som det var förra veckan.

Vi kom till en camping,Göran hade bestämt sig för att doppa sig!

Jag sa till honom att han inte ska gå i.

Joodå,såå egen är han.

Jag filmade men får inte upp filmen här nu.

Såå nära han var att gå med ut.

Det var så sandigt så han sjönk utav det sen dessa vågor!!

Han åkte ner för varje våg som kom,jag hade redan drunknat vid den tiden.

Nääe jag har sån respekt för vatten,höll på att drunkna i Danmark för många år sen...

Drogs ut i vattnet,började ropa till sist fick min svåger se att jag vifta med händerna så han fick in mig till land.




Tillbaka till verkligheten.En så rolig 'gubbe' stod och var trafikvakt vid Ale stenar.

Han prata så pass så han fick ju bilar att köra o några att bromsa samtidigt.

Åsså SKULLE han prompt prata med oss två då som gick där och kände verkligen 'JAG STÖR' fast han var lika trevlig för det.


Näe nu 'pratar' jag för mycket igen. 

Grattis till min vän Carina.H idag som fyller år💚

Grattis även  en vän till Ingela.H 💗 

Avslutar med en bild på mig och min systerdotter Nelly.

Den dagen hon tog studenten 💗💗💗




6 års sen...

Känner knappt igen mig fast tycker jag var smart och sluta färga håret efter där nångång...

Det blev ju alltid en 'rand' i mitten,gillade inte.

Så nu vet ni det!


Fortsatt trevlig sommar!


Kramis Gunilla💕


'Njut av sommar och sol,gör som jag: Skit i bad, det gör dig glad'


4 kommentarer:

Syster sa...

Ja det med vatten och vågor ska man ha respekt för..
Hahaha var ju bra att ni såg era cyklar i alla fall��
Visst är det mysigt med semester, men hejsan vad fort den går ..
Så fina bilder …

Gunillasljusglimtar sa...

Tack Söss! Kommer du ihåg när n jag var nära att drunkna. Ni var ju med du vet! Jaa det har redan gått snaaart hälften. Kram min Barbro❤️❤️

Wilma sa...

Så fina kort!! Mysigt med mellomgården, galetterna är supergoda.
Hahah roligt med cyklarna😂
Kramis!

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Wilmis❤️Ja ni hade också varit där? Mellomgården. Gott var det o mysigt❤️Jaa cyklarna, hur dum är man?! Göran har svårt att gå också. Trevlig helg på er 🐝🇸🇪☀️🩵