torsdag 10 november 2022

 Go kväll!




Det kom en fin tulpanbukett till mig igår.
Barnbarnet Wilma och hennes Johan kom hit på ' Fammes pizza'

Fick present igen,valfri fika på ett  mysigt konditori med Wilma en förmiddag så snart vi kan.

Det är ju rena rama vårvärmen ute och varmare ska det bli i helgen.
Igentligen ska det snart vara snö,tycker jag alltså,inget är sig likt.

Fast inne har vi dåligt med värme,förstår att hyresvärden drar ner på värmen pga höga kostnader,fast frysa ska man inte göra.
Jag har köpt många ljus som tänds varje kväll.
Har även på mig Kerstins tofflor som kom i paket till min födelsedag.


Gud så varma och goa,du fattade galoppen Kerstin.
Bra val!


Wilma & Johan skulle ju hjälpa mig lite med datorn igår kväll och plattan.
Herregud dom anade ju att jag hade kort på datorn men inte såå mycket.
Så jag har börjat att rensa och sen lägga över på en hårddisk.
Jag kan facetima med dom vid bekymmer!





Sen är det ju så kul att se bilder från flera år sen tillbaka.
Så detta kommer att ta tid för mig.
Så bakning får ligga på lite is ett tag nu.
 
Igår var jag på fotvård,åh va härligt mjuka mina fötter är nu.
Fina också,så ni kan få se dom här: 



Inte så illa va?

Idag tog jag säsongssprutan & 5e Covidvaccinet.
Det känns bra det med,lite ont i bägge armar men slutar det med det så gör det väl inget!
Jag har ledig dag i morgon också ifall det blir något.
Vaccinationen för Covid var bara använd i 2 veckor.
Den skulle passa för Omicronen som härjar.

Jag har även lyssnat på digitalt möte om pensionen och lite förändringar från nästa år.
Hm intressant,det väcker ju onekligen tankar i huvvet!
Så nu blir det bankmöte nästa vecka för lite råd.
Jag har tänkt gå ner på halvtid nästa år.
Troligtvis 1 Augusti.
Kan ni förstå att jag (nästan) bestämt mig nu.
Jag ska tänka på min hälsa och att jag faktiskt blir 65 nästa oktober.
Kan inte riktigt fatta det,det känns inte så i huvvet på mig men kollar jag spegeln så ser jag ju det.
Så bäst att gå efter spegelbilden.
Fast vem vet vad jag startar upp,hihihi.
Älskar ju att baka o ta kort så man ska aldrig säga aldrig.
Nej nu orkar inte ni läsa mer,ni har väl annat för er.

Jag har ett hett tips igen på en serie som brorsan rekommenderade.

Den heter: Försvunna människor på svtplay.
Har inte hunnit börja se den men ser på fb att den verkar vara VÄLDIGT bra!



Kram på er!

Gunilla 💗








 



 

2 kommentarer:

Barbro Stig sa...

Skönt med sprutorna har ej tagit 4e ännu .. mysigt att ha en fika innestående.. Ja klart du ska tänka på din hälsa i första hand ..

Gunillasljusglimtar sa...

Oj Söss har inte du fått fjärde än? När får ni den då? Det måste gå 4 månader emellan o jag tog fjärde i maj månad. Ja jag hoppas jag kan gå på halvtid aug. Ska kolla på banken nästa vecka❤️Tack för inlägget! Gunilla❤️