tisdag 15 november 2022

 Hejsan!




Hur har ni det i Novembervädret?Visst är det sig olikt ju mer åren går...

Några dagar sen jag bloggade,det händer ju alltid något hos mig.

Göran och jag har köpt andra julgardiner,till kök och vardagsrum.

Det är ju ihop om man säger så.

Mannen har gått in för domherrar,så jag gav med mig!

Dem ska vara i köket.


Visst är dem söta, fast jag ville ju ha tomtar på  igentligen.



Dessa blir till vardagsrum,

tre kuddfodral också till lilla soffan.



Jo men får vara snäll också ibland,jag har igen det sen!!

De ska ju fållas också men där går gränsen för herr Pettersson,fast tror ni inte han erbjöd sig!

Ett klart nej från mig.


I söndags var Görans flickor här med fina presenter till Fars dag.

Även Gunilla fick present,så kul!

Vi åt go gryta och snattra massor.

Det är som min 'bloggvän ' Eva säger: Du får alltid så mycket presenter.

Det stämmer så bra!

Det blev att vi åkte sen till min pappa vid graven i Skultorp.





Fick fina kort därifrån.




Göran var på minneslunden i lördags.

Våra pappor 💓


Idag gick jag av mitt dygn, direkt ner till frissan för att kapa av några centimeter plus färg i botten.

ÄR inte mogen för det gråa riktigt ÄN!


Så här blev det.


Jag har kollat på den senaste serien som jag rekommenderade sist.

Försvunna människor, läskig men sån spänning från början till slut!

Här är ett nytt tips.

Ingen aning vad det är men säkert sevärd.





Nu ska jag äta lax med råstekta potatis,det är gott det!

Går så förbenat bra att skära potatis,tomater mm när vår vän Berndt Käll slipat våra knivar.

Guld värt!


Ha det så gott.


Kram Gunilla 💗








2 kommentarer:

Therese sa...

Så fina bilder från kyrkogården♥️ Jättesnygg i håret, kul att bli lite ompysslad.
Jag har inte hunnit se på några serier du tipsat om, får hoppas jag får lite tid snart till det😊.
Ha en bra fortsatt dag♥️

Gunillasljusglimtar sa...

Ja kortet på fina kyrkan blev så fint tycker jag. Frissan var så förnöjsamt idag också. Gott att klippa några cm. Nä jag förstår att du har mindre tid för serier, jag tar mig lite tid till det 🥰Ha det gott! ❤️M