fredag 28 oktober 2011

Välbehövlig LEDIG torsdag...

Morron!
Åh det var vad jag behövde igår,ledigt,ledigt...
Trodde (kan ju komma än men..) jag skulle bli sjuk mer men det var nog den lediga torsdan jag behövde.
Har ju många lediga dagar i månaden men det behövs verkligen också.
Igår så var det apoteket som fick besök o sen gick jag in i en stickbutik o handla lite.
Fått dille på sticke men det är faktiskt rogivande o skingrar tankarna lite...
Fick ju en såå fin bricka av min väninna i onsdags och en lila/rosa orkide'.
Jag tycker om brickor,har ett antal i stugan och denna ska få följa med ut till våren men tills dess får den husera här hemma.

Har kollat över lite med vinsterna till utlottningen som kommer  s-n-a-r-t.
'
Ha en go' fredag








                                               Denna söta bricka som skall användas ofta!






                                                      "Det är stort att finnas till-
                                                       det är ett mirakel
                                                        att vårda ömt."
                                         
                                      ********************************


22 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Tur att du fick en ledig dag, du har ju ett väldigt aktivt liv! Jag stickar också på kvällarna och det är så rogivande och man känner att man gör något även om man bara sitter.
Så fin somrig bricka du fått, piggar upp!
Ha en underbar fredag vännen!
Kram Eva

syster sa...

Jättesöt bricka... Ja ledig dag måste man ha emellanåt:))) kram

Vardag och flärd sa...

Hej igen hjärtat! Stickcafé låter ju så himla roligt och det är ett här den 7 november men jag känner som du att det känns så dumt att gå ensam, synd att vi inte bor närmare varann. Den dagen är också dagen efter jag kommer hem från min spa-resa så det känns väl inte som jag har tid att gå iväg då, behöver nog vila mig lite efter att kul på resan hum hum. Men visst låter det roligt med stickcafé.
Kram Eva

Lev Vackert sa...

Titta gärna in hos oss och var med och tävla! KRAM Petra o Ingela

Vi i Villa Ville kulla sa...

Det låter spännande med en utlottning min vän!
Va trist att du är sjuk hoppas du piggar på dej snart!Kul att sticka det tycker jag med!
Ha en skön helg!
Kram Lotta

Anonym sa...

Jättefin bricka och vacker orkide. Ja du, sticka är rogivande Jag har inte stickat på många år, men nu har jag blivit sugen igen. Vi har ett litet barnbarn på 20 mån. som jag har börjat att sticka små plagg till. Det är ett roligt handarbete. Här blir det barnpassning i helgen, inte rogivande men såååååå mysigt. Kramar och en skön helg från Eva L. i Blekinge.

hemma hos lilla mej sa...

Lediga dagar behöver vi alla .Vad mycket fint du visar.Bara så underbart och avkopplande att sitta och sticka.Önskar dej en mysig och skön fredag söta du .Kram Rita ♥

Patricia sa...

Visst är det skönt med lediga dagar så där mitt i veckan, jag är så glad att jag har möjlighet att bara jobba 4 dgr i veckan, min lediga onsdag är guld .. =)

Vilken söt bricka och fin blomma, ser ut att vara en sån där lagom stor frukost-bricka för 1 person .. =)

Ha nu en skön helg!
Kram Patricia

Skogslyckan sa...

Vilken gullig bricka du fick!! Och du goa Gunilla du får gärna tänka på mig ofta..skojade..ler. Ha nu en super mysig fredag vännen!
Kram Pia

Anonym sa...

Hei Gunilla. Jeg synes det samme som deg, det er avslappende med et strikketøy. Jeg har vert i dag og kjøpt garn til genser til Lill Mari. Gamle oppskrifter fra 50 åra kommer tilbake. Brikka var fin, den kommer til å passe godt i Glentan. Ha en fin dag. Hilsen Bjørg

Lisa sa...

Hej min underbara goa vän..Jag är så glad att du finns. Jösses sån fin länk du gjort, jag skrattar så tårarna rinner. Härligt att du fått en ledig dag gumman. Fina saker du visar. Passar på att önska dig en underbar fredagskväll med mys och gott. Nu ska jag åka på jobben..Ha de bäst snygging..

Kram Lisa

anise sa...

Lediga dagar behöver vi...jag har alltid lediga Onsdagar..dom är guld värda..vilken söt bricka och orkide du fick..ha en fortsatt skön Fredag..
Kram på dej
Anita

Änglarna finns sa...

Förstår att det är skönt med en el flera lediga dagar!
Sticka har jag inte gjort så ofta..däremot virkat massor. Men efter ett sängöverkast till min säng..så har jag slutat..hihi..blev väl för mycket...nej..beror tyvärr på mina händer!
Önskar dej en fortsatt mysig dag!!
Kram Annika

Änglarum sa...

Hallojsan! vilken fin fin bricka.. det kommer nog att bäras mycke gott fika på den ;) ha nu en underbar helg! kramiz Jessica

Gunillasljusglimtar sa...

Björg! Visst är det avslappnande med sticke...Ha det gott Björg,saknar er allt..Kramis Gunilla

Gunillasljusglimtar sa...

Eva i Blekinge! Va mysigt då får du säkert en mysig helg me barnabrn...Ha en mysig helg gumman...♥

Söss! Ha det gott gumman ♥

Hanna sa...

Jätte fin bricka. JAg tycker också mycket om att sticka och har gjort det mycket i perioder.
Ha en fin helg!
Kram
Hanna

Livet på Vestergård sa...

Skönt med ledig dag! Jag har inte alls kännt mig i skick i dag så jag ser framemot ledig dag i morgon.
Söt bricka du har!
Kram Kicki

Fröken Tindra sa...

Söt bricka!
Vad skönt att du mår bättre! En ledig dag kan göra mycket för livsandarna.
Ha en fin helg!
Kram!

Gardenhouse sa...

Så sanna ord du skriver idag liksom alla andra dar... Tycker det är lika trevligt varje dag att läsa!
Tror jag måste be mammsen lära mig sticka igen... Blir inspirerad av att se er andra göra fin grejer.
Sov gott Sussi

Rapport till Vänfors sa...

Vilken jättesöt bricka, må den digna av choklad i framtiden:)
Orkideer...mums, har en enda som jag fick för ca 6 månader sedan. Är hyfsat "bra" på detta med blommor men orkideer, helt grön.
Bara därför kommer jag antagligen att totalt flippa ut på orkideer, jag bara är sån:)) Om några år har jag antagligen en miljon.

Ha en riktigt härlig helg
Kram Annika

Torpliv sa...

Visst är det riktigt roligt att sticka! Jag har nu en låång lista med saker jag skulle vilja göra.. =)
Gillar verkligen dina fina mössor, du är så duktig! Önskar dig en riktigt mysig lördag! Kram Petra