tisdag 29 augusti 2023

 Tisdag alleredan....




Tisdag den 29 Augusti.

För 25 år sedan så föddes min systerdotter NELLY.


                                        Här är Nelly💗


Här är Nellys två döttrar, Ofelia & Maja.

💕


För exakt 25 år sen så var moster Gunilla (jag) med på denna förlossning.

Det var en lördag och vi,ett gäng skulle fånga kräftor den helgen.

Frågar min syrra Babbi: Tror du att du får i helgen? Nej svarar Barbro det blir inget!!

Jag tror dum fråga,dumt svar!

Har skrattat åt det många ggr.

Så vi åkte till Åsarp,en bra bit utanför Falköping och slängde ut mjärdar.

Lör fm var jag ut i en båt för att ta upp dessa,då kommer Göran springande och ropar åt mig!

Ska du vara med på förlossningen så får du ÅKA NU!!

Det blev akut,gud va dum jag kände mig!

Hade köpt min första mobil för att finnas till för Barbro,sen så gör jag så här!

Jag drog iväg det fortaste jag vågade köra ( i mitt liv kanske) Stannar i Slutarp,köper ett äpple och dånar in på Kss.

Iklädd dassiga,odöriga kräftluktskläder när jag kommer dit.

Jag hade bara nån minut på mig, på med grön klädsel(TUR)och sen till operation, det skulle bli akut kejsarsnitt!!


Det var allvarligt! Lilla Nelly var blåsvart, skrek inget, navelsträngen flera varv runt halsen.

De ut med henne och jag skulle trösta Barbro när hon undrade vad som hände.

Hon var ju vaken men dåsig.

Jag visste inta vad jag skulle säga...efter lång tid så hörde jag ett skrik och en narkosläkare gjorde tummen upp!!

Det blev en flicka med den längsta navelsträng de hade sett.

Runt halsen.

Jag kommer inte ihåg om jag fick kaffe efteråt men det var ju så att jag skulle jobba också!

Min kompis Annmarie hade jag ringt till och frågat om hon ville ta jobbet några timmar.Ja detta är berättat i stora drag.

Förstår ni att det är ett speciellt minne för mig detta.💓

Har tyvärr inga bilder så det får bli bilder på mitt barnbarnsbarn LOWE istället.💙


Lowe.


Love LOWE 💙



Tänk vilken söt ställning!



Göran liite spänd men det lättar väl med tiden.



Inte kan man tro att dem är nyblivna föräldrar💕

Har verkligen fått uppleva så mycket i livet,fast allt kommer inte plats här.

Ja ni som fattar ni fattar.



Ja det kom en liten bild till,kan inte sluta💙


Nu ska ni få vara ifred,läs och begrunda mitt inlägg.


Kram Gunilla💖


' Lille LOWE har gjort

 så jag blivit gammal direkt!

Men bara i ordets mening,

gammelfarmor förstås.

Gunilla  

 

5 kommentarer:

Wilma sa...

Jaa grattis till Nelly idag❤️
Så roligt och mysigt att ni var här och hälsa på❤️
Kramis!

Syster sa...

Jaa vilken upplevelse det blev Gunilla 🥰🥰Slutade väl som tur var navelsträngen var 1:10 cm lång
Ja så söt lille love..

Tess sa...

Ja herregud vilken berättelse♥️🥰 skrattar här, kan tänka mig hur du dundra in där på förlossningen med dessa kläder♥️ 25 år sedan, helt otroligt ♥️ tur allt gick bra tillslut♥️

Jaa, Lilla Lowe såå otroligt söt, kul att glädjas åt denna söta skapelse♥️👶, kramar och stort grattis till Nelly♥️🥳

Gunillasljusglimtar sa...

Tack Wilma! Tack för att vi fick komma🩵Så roligt med lille Lowe🩵Hoppas vi ses snart igen // Farmor 🩵

Gunillasljusglimtar sa...

Syster & Tess ❤️❤️Ja vilken upplevelse man fick vara med om.Ja gud 1.10 det var långt det. Tur man har minnena kvar. Ja lille Lowe har blivit senaste charmtrollet 🩵🩵🩵 Kram på er 🩵