lördag 22 april 2023

 Go' lördag!


Hur har ni det?

Jag gör igentligen ingenting!

Har ju fått tag  genom 1177 'min' doktor i stan..

Vill ju ha något för mina fingrar och värk i kroppen.

Tror cortizonet i knä och höft börjat gå ur.

Jag började ju självmant förra veckan med lite cortizontabletter för att stilla det lite.

Dr ville inte det,pga höga sockervärden.

Min beskrivning till honom om det med fingrarna.

Det sa han direkt 'triggerfingrar/ tumme.

Jag hade googlat på det också.

Tummen sitter fast i ett läge,smärta samma med ett pekfinger.

Det finns hjälp tydligen för det eventuellt sa han...

Det finns små cortizonsprutor som passar till fingrar,förstår ni.



Blir en gammal blombild igen.


Ja det var ett bra samtal med dr Johan, har fått en tid till honom i maj. Ja inte så tidigt men 16 / 5 blir det.

Kanske nya sprutor då.

 Nu tog jag emot recept på allt möjligt!

 Jag är trött på detta som ni förstår.

Jag är sjukskriven nu ett tag så får vi se hur det blir.

Min helpension är ganska nära i tid också.

Jag har verkligen fått en tankeställare när vår närstående blivit sjuk.


Hoppas ni förstår 💗

Våran Helmer hämtade vi i torsdags,

 vi blir alltid så väl mottagna av Carina o Holger.

(Där Helmer stått ett halvår). Inga bilder finns till mig i bloggen.

Jag tror inte jag kan detta längre med bilder.


Här är han 💙


Men det var skönt att bara få va lite hos kompisar som skämmer bort oss.


Vilket väder vi har då?!

Är ni ute och traskar?

Jag är inne och bara är just nu.

Ni får ha en fortsatt bra helg så hörs vi.


Kramar Gunilla💗


'Ska vi bestämma att:

Nu tar vi hand om livet!






















3 kommentarer:

Tess sa...

Lille bebisen 💙 spännande att följa hans resa♥️💙🥰
Jaa man ska ta tillvara på livet♥️♥️ du gör så rött i nu att bara vara och ta hand om dig själv♥️♥️♥️ kul att Helmer är tillbaka i stan♥️♥️👍☀️ kramar!!

Gunillasljusglimtar sa...

Ja bebisen växer mycket nu 💙Ja jag måste försöka att ’lära mig ett nytt liv’ . Jaa Helmer 💙Är ute igen! Vi ska plocka lite med han i morron så får vi se 💙Natti

EthanWilliam sa...

Financial statements demonstrate the company's strength and health. Business owners may easily make important financial decisions because Accounting And Bookkeeping Services to the way our financial statements and reports are designed.