söndag 1 januari 2023

 2023,äntligen!


Min amaryllis som blev rätt fint till slut.

Jaa,jag tycker verkligen det känns bra med ett helt nytt år.

2022 har varit bekymmersamt tycker jag, många som gått bort både nära och kära.

 Många kända människor,mycket sjukdomar och min egna hälsa som jag kanske ska tänka på.

Så nu jäklar lägger jag in en ny växel och ska se framåt!

Görans yngsta dotter med familj var här i mellandagarna,jag hann träffa dem också så klart!



Minstingen Sickan med avkopplande föräldrar.!( För tillfället)

Bosse i ätartagen.



Mamma och Bror.


Hemmapappan


Vi hade iallafall torsdagsfikan ihop innan de drog till Mölndal igen.

Kom på nu att mellan pojken inte fastnade på bild ,tror han flög förbi kameran,Otis.



Vinst till MIG!!

Vann ljus hos en IGvän Eva-Britt,

jag gissade rätt vad det var i paketet.

TACK snälla Du 💗

 Jag blir ju såå glad när något sådant händer,spritter i kroppen och vill 'tjoa' över hela världen.

Japp så nu vet ni det!

Nyårsafton valde vi vara hemma och mysa med Lotta & Stefan på bingolotto.
Vi vann ju en hundring,inte dåligt det.







Glömde ta kort på Maten och efterrätten,hihihi!

De fina glasen fått av min syster och svåger.

Blev inte ens vin i dessa igår vid tolv.

Har starka värktabletter så väljer dem just nu.

Det blev någon jordgubbs mousse.

Så idag blev det redan julgransplundring.



Våra stora och små tomtar fick komma i sina lådor!


Denna hade TUR och fick hoppa in i
 Gunillas garderob inne i stället!





KNUT!


Denne gamle TOMTEN heter Knut.
Ni förstår han är mig så kär.
Såå sliten men han får också 'ligga inne'i garderoben.
När jag var 7-8 år så fick vi byta julklappar i skolan,i Börna småskola.
Då fick jag KNUT
Det ni,det var tider det!
Ja nu har ni fått reda på lite om mina dagar efter jul och innan Nyår.
Nu är vi på nya året 
2023,1januari,äntligen!!

Kram Gunilla,KNUTs matte 💖


'En KRAM betyder mer än ORD'




 




 

4 kommentarer:

Syster sa...

Åå fine Knut var osäker eller Oskar .. Jaa mina med fått flytta
In i sina lådor, de vart framme en månad nästan..
Lilla sickan så lik sin morfar och pojkarna så lika ..
Ja spänning vad ett nytt år väntar 🥰🥰

Wilma sa...

Åh vad mysigt med besök från Mölndal, fina kort.
Så fina kort på tomtar också, mina ryker i morgon med!
Kram!!!

Gunillasljusglimtar sa...

Tycker du att pojkarna är lika Barbro? Lilla Sickan är lik Göran, Bo o Elin tycker jag ♥️Jaa KNUT är jag rädd om o de andra vart framme som du säger nästan en månad…. Orka ej med det längre. Kram från din syster ♥️♥️

Gunillasljusglimtar sa...

Wilma! Ja kul när de kommer till oss! Ja skönt få ner allt nu.Ville inte se den mer nu. Kommer ju upp i december igen. ♥️Kram från farmor 🌟♥️🌟