måndag 16 januari 2023

Heej! 




Redan måndag, fattar inte vart tiden tar vägen?

Men nu är jag ledig några dagar till av långledigheten.

I dag har söte doktorn ringt till mig.

Han vill ha prover tagna för att se om det syns något om min värk i kroppen...eller om det bara är 'ättestupan' för mig,hihihi.

Vi var uppe hos sonen och svärdotter med kakor för att dem ska känna sig lite  uppmuntrande på jobbet!

De sliter o kämpar!


Detta öppnades igår, 'äntligen' tog den andra slut.

Detta fick jag av Tess i sensomras,den som spar han har.

Det är så drygt och bra så. 

Igår var syrran och svåger här, jag och Babbi hade inte bytt julklappar förens igår.

Så kul det var, jag  hade önskat en sån där trådlös mojäng som man lägger telefon på och laddar.

Göörbra grej ,precis glömt av den önskan, en kroppsspray  jag också.

Nu är jag såå nöjd! 




Fiint paket 💗





Dessa två till henne, vi brukar ju dikta, jo jo jag diktade ett till varje paket, sen när det lästes upp så kände jag att det är fel nånstans.

Jag satte fel rim till fel paket, såå typiskt mig!!

Hon blev så glad också för blomkrukor i nougatfärg med stora fötter.







Dukningen blev fin, glömde ta kort på maten. Hasselbackspotatis med dubbla schnitslar med ost ( som Göran fixade) Väldigt gott.

Sen chokladpudding till efterrätt.

Jag hade dekorerat grädden så fräckt först utan att tänka på det, så det fick se ut som hundben!!!

Men det som var roligt under fm var att DISKTRASAN var spårlöst borta!

Vi letade överallt jag och Pettersson, vi skyllde på varann.

Nääe sa jag vi tar en ny.

Sen skulle jag ett ärende till frysen...






DÄR hängde den och inte sa ett knyst!
 Den var stelfrusen.
Visst är det kul att få skratta😂


Ha en fin måndagskväll på onsdag kommer min barndomskamrat Gunilla, då blir det födelsedagskalas.
Haha,har ju fyllt 64 i fjol men det kan man ju fira hur många gånger som helst eller hur?


Kram Gunilla 💗


'Tänk inte så jäkla mycket,
bara gå på känsla
 och låt saker bli som dem blir'

2 kommentarer:

Tess sa...

Vilka söta paket🤗🌟 maten lät ju väldigt god - Göran han kan han!! Kul med grädden, kanske va Harry som var med i tanken♥️😅 snällt att du bakar till dom, är nog uppskattat ♥️🥰 vad roligt med disktrasan😅😅 den kan lätt försvinna 😅😍 kramis♥️

Gunillasljusglimtar sa...

Tack Tess ♥️ Ja han är inte dålig på mat, tvätt o städ. Har blivit lite bortskämd allt men har ju sån värk just nu! Ha ha,du trodde hundben! Det var ngt annat men blev ju hundben🌟🌟Jaa denna disktrasan som vi leta efter! Där satt den o sa inget♥️🥰