tisdag 5 december 2023

 God kvällen!


                                                        Det blev ett sånt här ljus till advent.




Tiden går såå fort!

Närmare jul fort nu.

Jag har bakat (konstigt va?! ) nu på förmiddagen.

Svägerskan Barbro & Janne kommer till oss med goa ägg på torsdag, då ska dom få lite julkakor.

Tycker verkligen så mycket om att baka, fick flera smörpaket av exet & Carina förra veckan när deras bak lämnades ut härifrån!


Exet & Carina

Sen köpte vi på oss förra veckan också så nu har jag litet lager. 

Göran sponsrar mig må ni tro ,med mjöl och strösocker och lite smått och gott.

Såå gulligt!!

Näemen jag har sån 'hjärtklappsstress' eller vad det kallas när strumaprovet ät för högt och cortizonet ej avslutad.

Det känns lite 'annorlundare' än annars! Så tror eller vet att det gör att jag inte kan sitta still och koppla av något vidare.


Fint ute idag.



Jag har hämtat mina 2 par glasögon som jag har köpt, passade väl bra nu med progressiva när åldern stiger och ögona blir sämre.

Är ju ingen ide och feppla hit och dit utan nu är det som det är...

Vågar ni se hur tanten ser ut?




Ja nu ser jag inte,hihihi om det är samma glasögon på bägge bilderna!

Ja ni ser! Jag måste vara blind och allt vad det är.

Skitsamma!

I söndags var vi i KARLSFORS och deras fina julmarknad med syster,man och hennes ena barnbarn Ofelia💗 







Tror det var mormorssyster som tyckte det var roligast att prata med tomten.


Denne han va så sne i ryggen,hade väl burit för mycket julklappar!





Juligt på Ångloksgatan


Nääe nu ska ni få vara i fred, jag och gubben ska äta lite!

Sen ska jag sätta mig ner på 'ett par, tre stolar' så sa alltid pappa💙

Saknar mor & far.

Tänker mycket på saker som jag inte frågade dom.




Här ett halvt kort på mor & Far och min ene bror Gert och lite av Stenis.

Tycker min pappa var väldigt stilig, fin i kroppen och säkert muskelös.

Mamma med så klart💗

Undrar bara lite varför inte JAG fick fars kroppsgener,hihi.

Ja nu har jag varit lite rolig,behövs det också.



Kram Gunilla💗


'Ta med dig hjärtat i vardagen så blir hela livet festligare'


4 kommentarer:

Tess sa...

Va nog samma glasögon på bilderna🥰♥️😅 men superfina på dig- du passar jättebra i båda⭐️🤓♥️ vad fin julstjärnan blev i fönstret⭐️ mysigt med julmarknader , å särskilt nu när vädret är som det är…. Fina kort därifrån å söta Ofelia å moster♥️ kul att du gillar att baka men förstår att det måste vara jobbigt med hjärtrusningarna♥️ kram

Gunillasljusglimtar sa...

Tessy♥️Ja det var ju din förtjänst att jag ’kom på’ att jag behöver progressiva glasögon. Jag gillar båda bågarna men blir lite yr i bland. Jaa julmarknad med snö och lite kallt ska det ju vara❄️🌟🩵Ja lite jobbigt har jag med att vara still på ngt sätt. Kramis M

Anonym sa...

Ja samma glasögon ������
Ja trevlig stund men såå kallt …Men mysig marknad med fin musik..

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa Babbi! Det var så mysigt🧑‍🎄🎅🌟🎄Jo jag fick se att det var samma glasögon, typiskt mig😂Kramis Gunilla♥️