fredag 22 december 2023

 Hej allesammans!




Vad är det för dag idag?

 Jo Alvas 18 årsdag.

Tänk att mormor fick uppleva den,det är inte alla förunnat minsann!


En fin vinterbild.



Mormor & Alva i Gränna 💕




Mormor, Alva och Therese.



Ja redan 18,det kommer inte in i mitt huvud.Har säkert berättat när Mamma Tess hade åkt in till bb.

 Anton kom till oss på em.

Farmor och farfar hade honom innan.Så det dumma var ju att jag 'visste' ju om att de var på bb.

Sen ringde det på våran VANLIGA telefon.

Jag bara sprang för att höra Tessans ljuva stämma att de fått ett syskontill Anton!

Neej det var ju vår granntant Märta!!

Jag vet inte om hon hörde att det var något på gång,hon frågade hur allting var så här innan jul.

Joo allt är bra förstår du Märta men jag ska få ett barnbarn,dem är på bb.

Jaha du så kul för,sen pratade hon på om annat.

De längsta minutrarna för mormor.

Inte långt efter ringde de glada föräldrarna och berättade att Anton fått en lillasyster💗

En stor tjej på över 4,2 kilo,54 lång och föddes på eftermiddan där vid 2 tiden.



Här är finaste gammalfarmor till Alva.

Valborg💗


Stolt morbror Chrille 💙




Här är en stolt mormor💕



Göran & Alvis


Mormor & 'Vivi'


Ja jag & Alva är ganska lika på många sätt!

Hon är rapp i munnen så det kommer nog från Alvas gammalmorfar STEN 💙

Det fick ju jag efter honom så...

Igår var vi ute på en shopping av julklappsinköp,jag och Alva.

Det var verkligen mysigt!

Vi prata om allt mellan himmel och jord och så en del om ekonomi!

Den är ju viktig!

Jag vill att Alva ska få det jag fick (fast på äldre dagar) ett bra tänk om pengar.

Fasiken så viktigt för att klara sig, bli en 'spara'


Carina & Alva💕



Storebror Anton med lillasyster 💕

Nu ska jag låta er läsa och begrunda ifred.


Här ska jag fortsätta med lite jul igen. 

Slå in några klappar och så.


Grattis på dig Alva💗 Bara din dag idag.


Kram Mormor💗


'Finaste Alva,hoppas så att ditt liv

 blir lika innehållsrikt som det varit hitills.

Rikt på erfarenheter,skratt och humor.

Då kommer 'Vivi' fram på riktigt.'

Jag tror på dig,kram mommo💕


4 kommentarer:

Tess sa...

Åh!!!♥️♥️🥳🥂 vilket fint inlägg!!♥️ verkligen de rätta orden och fina dikten♥️♥️🥳⭐️ jaa, 18 år är stort!!♥️ kramar!!♥️♥️

Alvasss Blogg sa...

Tack så jättemycket mormor för de fina orden ❤️! Nu kan jag ju faktiskt göra de allra mesta som jag drömt om sen ett litet barn😍 Fina gammelfarmor och gammelmorfar som saknas så🕊️, jättefina bilder. Jag älskar dig mormor❤️

Gunillasljusglimtar sa...

Tess♥️Visst är det!! Hon har längtat läänge nu♥️ Mor

Gunillasljusglimtar sa...

Alvis♥️Tack ska du ha! Älskar dig så mycket också, vi är ju så lika med många saker🥰Ja de är så saknade våra ’gamla’ tur vi har många fina minnen med dom ♥️♥️ Hoppas Du / ni får en mysig födelsedag nu. Hälsa David ikväll🥰🎉🌟🎂