tisdag 14 november 2023

 Hej på er!



                                                 Detta vackra träd möttes jag och Wilma utav

 i lördags på en promenad med Lovisen.



Redan tisdag igen, så då tycks det från min sida bli ett litet inlägg igen!

Ja sen förra veckan så händer det alltid något.

Förra onsdagen så hade jag och min kusin Lena bjudit hit vår syssling Gerd.


 Gerd

                                                                          Gerd & Lena

Vi hade aldrig träffats,fast det kändes som att vi kände varandra!!

Jag i samband med pappa så hade jag och Gerd lite kontakt på f.b

Hon släktforskar och jag och Lena kom på att våran farmor / mormor visste vi inget om.

Oj många timmar satt vi.


                 Häftigt kort va?

Inför mina främmat.


Ja så nu ska vi börja lite försiktigt och rota upp lite bland våra anförvanter.


Förra torsdagen träffades jag Malin.S och Tessan på sommarhemmet här i Falköping.

Malin.
 

Tess
Rätt som vi sitter och tjatar så åker det fram en present!!

 Till mig!?! Från Malin.



Vackert paket.



Skogstomten.

Den ska jag bevara och alltid tänka på Malin💗




Tänder varje dag, såklart!


Tack Malin!


Jag är så glad att vår vänskap finns och att jag inte är bortraderad....

 Idag har jag varit och kollat min halvårskontroll hos ssk o skulle efter det tagit mina 2 vaccinationer.

Blev 'sjuk' i lördags kväll,ont i halsen och kände mig rulig.

Göran fick det innan mig.

Trodde jag skulle klara mig!

Lite orolig för att Lovisen varit hos gammefamme och fått pussar så klart!

De har klarat sig har Wilma sagt.



Lowe i lördags 💙

JAG fick inte ta vaccinationerna, tyvärr.

Så är det.

Hade väldigt högt TSH värde,hm, inte undra på att jag är såå stissig, hjärtat  som attan och jag känner mig inte bra.

Fast har ju cortizonkur också nu så det ger ju också såna symtom.

Fick en tid till dr nästa vecka redan så får vi se vad som görs!

Ja så lyder denna dag för mig, är inte allert alls igentligen så jag vilar så mycket det går.

Vill baka men har inte ron till det heller.



Måste ju få berätta detta iallafall,Görans foppatofflor har stått utanför vår altan länge.

Rätt som det var för några veckor sen så låg den ene i trädgården!!

Sen försvann den igen!

Grannen sa att det finns en grävling i häcken!!

Så det trodde vi hade hänt!

Han köpte nya foppa och ställer ut de nya ihop med EN gammal då.

I helgen var Göran bortrest och jag kollar ju lite extra runt omkring mig då...På söndag morron är EN av de nya och den GAMLA var puts väck!?!?

Nu börjar vi ju undra vad det är för djur (eller ngt annat) som hämtar hans skor.

VAD TROR NI??


Kram Gunilla💗


'Det är inte säkert att

 man blir klokare med åren

 men chansen finns!'



5 kommentarer:

Tess sa...

Såå lustigt med Görans skor😅😅 undra om det kan vara grävlingen tro🤓🤓 spännande!!? Ni får sätta ut en kamera😄 ja inte konstigt att du känt som du gjort då, bra att du fick en tid så snabbt♥️ kul med släktforskning, kramar!!♥️ å krya på dig♥️

Gunillasljusglimtar sa...

Tessan! Jaa nu är 3 foppaskor borta!! Såå märkligt! Ja jag kryar på mig men det rister ju i hela kroppen. Inte undra på som jag känt mig det sista. Trodde ju att det bara var cortizonet som spöka. Nu förstår jag! Kram o gonatt 🥰❤️🥰

Anonym sa...

Tack för senast ❤️ Så roligt att ses och tiden går alltid så fort 😅
Haha ja. Undra vem som samlar på tofflor 😅
Hoppas du kryar på dig snabbt. Kramar till dig 🥰

Gunillasljusglimtar sa...

Tack fina Du❤️Jaa man skulle kunna suttit lika länge till! Ja men visst är det en konstig historia?! Fattar inget!. KRAM på dig!❤️

Oranje sa...

A beacon of brilliance! Your post is both insightful and well-crafted. Thank you for sharing your valuable perspective.