onsdag 22 november 2023

Gomorron på er!


                                                                     Visar den igen!


Idag är det onsdag,vi pluttrar och grejar och musslar jag och gubben när vi är lediga ihop.

Tänk att det gått så himla bra sen jag gick i pension!

Jag menar med våran relation, Göran och jag.

Vi pratade mycket innan hur det skulle tänkas bli.

Men får säga att det funkar bra.

Han har sitt, med jobb som han lägger sig på NÄR han vill, sen har han fika med alla möjliga olika killgäng!

Jag gör som jag vill med jobb eller vad som.

Lovisträffar eller jag bakar när och hur jag vill,hihihihi

Vi brukar gå igenom våra kalendrar och ser om nåt inte funkar.

I söndags var vi hos Madde o Jörgen,så trevligt så.

Go mat och snatter...

Maddes mamma Inger hade köpt såå fin blomma till min pension och en 'ljusstake' typ!

Tack ska ni ha💗


Madde o Inger

Inger o Maja

                      Allas vår Jörgen
 


Nu ska ni få kolla vilken blomma jag fick!







           Såå fin! 
Jag blir pigg av den💗




      Denna fina fick jag också!

Det ljuset ska jag tända i december!

Det behövs väl eller vad säger ni?


Igår fick vi ett såå glatt besked!

Ni vet ju om att min exman har cancer.

Usch det har varit och är ju så klart väldigt jobbigt för dem såklart och även vi brevid.

Igår fick han beskedet att den sista jobbiga behandlingen sen i augusti har gett så bra resultat!! Cancermarkörerna minskat mycket sen sist!

Jippi,vi är så glada!

 Han ringde igår, han var såå glad med tillförsikt så klart.

Han firade med alkoholfri sparkling och julskum,jag firade med Marinella och Göran med whisky.


                                  Så mysigt dom fick det.

Jag sa att jag kommer skriva ett inlägg,

frågade om jag fick berätta.

Så klart jag fick!

Nu ska han få goa smörsaffranslussebullar av mig så han kan äta upp sig !


                                        Gjorda av kärlek

Ja jag ska inte klaga på livet just nu då, mina egna hälsoproblem tar jag med min dr klockan ett idag.
STRUMA provet hoppas jag får nån behandling för,det är jobbigt att gå på helvarv hela tiden,ihop med cortizon!
Sen ska mag och tarm ta hand om mig nästa måndag.
Då får dom tar över mig i deras rätta händer.
Så får vi se om jag är 'lämplig' till den nya behandlingen.

Inte nog med allt så hade min älskade systerdotter lämnat en 'påse' här i helgen. Bara så där!


Från Frida 💗

Frida ,hon VET vad moster gillar!
 Tack snälla du 💗

Jag är så glad just nu för allt💕


Nu får ni ta hand om er så gott ni kan.
Är så glad för alla som läser min lilla blogg!

Kramis Gunilla💕

'Om man är tacksam 
för det man har i livet,
så är det lätt hänt att
 man råkar bli generös'

4 kommentarer:

Tess sa...

Jaa, såå glada besked♥️♥️🙏⭐️ underbart!! Hoppas du får iordning på dina ” problem” oxå med ny behandling och struma prover♥️ kul att se familjen Ahlén ♥️😍 bullarna ser goda ut♥️😍

Gunillasljusglimtar sa...

Visst Tess❤️Vi är många som verkligen hejat på Lennart nu. Skönt för dom att ’få vara lite’ nu utan massa behandlingar.Ja med mig blir det bra så småningom…En dag i taget! Ja bullarna blev verkligen supergoda enligt många. Kram o natti♥️

Anonym sa...

Å så underbart med hans besked����
Hoppas du får ordning på dina bekymmer älskade syster ��

Gunillasljusglimtar sa...

Tack Barbro🧡 Ja man blir så lättad att han kan få må lite bra ett tag nu. Ja käre nån mina bekymmer är ju inget igentligen när man jämför. Jag hoppas få hjälp också nu av mag o tarm i Lidköping. Kram Söss 🧡