lördag 18 november 2023

 Go' lördag på er!



 Detta är ganska utlämnande, sätta in ett foto på sig själv med rynkor och dubbelhaka.

Jag bjuder på det idag ,lördag.

Nyklippt sen igår.


Detta togs hos Specsavers.


Har kommit på att jag ska 'unna' mig progressiva glasögon.

Han sa att jag hade 'bra' syn men om jag skulle ta körkort NU, så skulle jag behövt glasögon såklart.

Jag ser sämre på långt håll. Det hör väl ålderdomen till antar jag.

Så detta blir väl en lärdom för mig att lära mig att ha dessa på näsan istället för läsglasögon från Ullared.

Konstigt man kommer till en fas ändå att det behövs förändring.

Så två fina glasögon får jag hämta om 14 dagar.




Vi köpte oss en fin liten gran igår, satte i lite belysning!

Så fint så💚




Fick denna fina 'svamplampa' av syster och svåger när jag fyllde år.

Så himla bra att bara bära med mig där jag vill ha den.

Nu har jag stickat pulsvärmare till Alvas kalla händer.

Sen håller jag ju på med en tröja till lille Lovisen💙



Bara att jag 'glömt' av detta med raglanärmar.

Jag ger mig ej!


Långe Lowe


Älskade barn 💚

Japp, min speedning,pga cortizon är jobbig!

Hjärtat känns som det ska hoppa ur,samtidigt så får jag ju gjort lite mer.

Fått ett meddelande från min mag o tarm mottagning att jag kommer bli erbjuden en ny behandling av min sjukdom.

Blir ju alltid lite orolig när man ska läsa biverkningar men finns dom som har det tusen gånger värre.

Så nästa vecka ska jag nog dit för noggrann undersökning och massa prover.

de vill även att jag tar lunginflammations vaccin.

Biverkningar är mycket med lungor och övre luftrör o så där...

STELARA  heter den! 

Är det någon av er mina vänner som hört talas om den?


Nu får ni ha en trevlig helg.


Kramis Gunilla💗


'Allting förändras!

Och så kommer det

 alltid att vara!'

2 kommentarer:

Tess sa...

Söta Lowe♥️ han växer så det knakar♥️ snygga glasögon, så är det med att bli äldre - då tillkommer det förändringar ♥️🥰 blir kul att hämta.
Jättefin lampa, perfekt att kunna bära med sig🤓👍.
Blir nog bra med den nya behandlingen men förstår känslan innan men får hoppas på att den kommer funka😍♥️

Gunillasljusglimtar sa...

Tack Tess♥️ Ja du vet ju hurn jag är och lika bra med glasögon nya nu än att vänta! Jag vänjer mig nog snart, annars får jag väl börja med linser igen!! Hahaha, det var väl något av det roligaste o värsta i mitt liv den perioden. Gick upp flera timmar innan hg skulle åka till jobbet för att få i dessa jäkla linser! Glömmer’t aldrig. Ja Lowe gör sig bra på bild, lille plutten 🩵🩵🩵 Kram Mor