måndag 30 oktober 2023

 Hejsan på er alla!





Tiden går fort, när man har roligt!

Det har allt varit lite mycket de sista veckorna som ni säkert läst hos mig.Nu är jag 65 och ska väl försöka vara en sån också,hihihi.





Min syster 60.

 Ibland har jag svårt att sätta stopp på mig själv… Jag vill göra så mycket. Är väl rädd att jag inte ska vara pensionär så länge, sånt man aldrig vet.

 Baka är ju så roligt och det är bara bra för min hälsa, inte att ÄTA själv för mycket sött men ge bort eller ha om nån kommer.


Gissa vem av dem dom ska få?





Vill ju ge min son o svärdotter o deras killar på deras företag ibland också.



Här är vi 2010.

 Sen jag skrev sist så har jag varit på fler fester. Min syrras och mitt kalas.



Min fina Babs💕



Barbro





 
                                                                            hahahaha





 Vi slog ihop det. Vilken kväll, vilka överraskningar!!






Så fin text,inte sett förrän nu.



Från broder Stefan






Från mina syskonbarn


Detta fina armband fick jag av dem.💗




                                                                  Fick mer från min man.💜



Vi visste inte vilket ben vi skulle stå på till slut.

 De omgärdade oss med saker hela tiden.



Fick av Tilda,hihih



Fick av syster,den ska jag skriva mycket i nästa år.





Fick från syster & Svåger💕

Lilla Maja satt i sin egna lilla värld från allt ståhej!💗


 Var mycket från  tiden vi bodde i Børna ( Borgunda) när vi var små. Tipspromenad hade dom fixat med som handlade om oss och tiden förr.



Ja ni ser,till och med var vi nedklistrade på vinsterna.!!

Vi har skrattat, ja nästan kissade  på oss.

 Vi satt och hörde det knacka på tv, rätt som det var kom Pontus, systersonen och tog upp minnen med mig moster och med sin mamma.

Pontus VAR såå söter såå.

 Sen fortsatte det förstår ni så våra bröder & svägerskor  lämnade en videosnutt o berättade om oss eller gjorde en födelsedagshälsning!! 

VILKEN FIN ÖVERRASKNING.

Sen mina barn, Chrille o Tess, mamma blev så rörd. 💓 Våra syskonbarn, berättade  om minnen om oss,  sen kom Johnny, vår snälla granne som vi växt upp med sen vi kom till Børna 1963.

Han är klasskamrat till mig i nio hela år,så vi har lekt och busat mycket genom åren...

 Han talade så varmt om oss båda.

 Det blev mycket känslor där! Vår barndomskamrat, mest Barbros kanske, Kerstin Storm,talade in så fint minne sen vi var yngre.

Sen hade de lyckats få tag på Morgan, vår gamla frisör ifrån Hjo?!?!!.

 Det var verkligen en joker. 

Detta var ett minne som vi aldrig glömmer. Nelly filmade ett Tacktal som vi hoppas ni har fått allesammans.

Det blev även en riktigt 'blooper' den ska jag försöka få med på Instagram ni som kollar där.

 Sen fick vi frågor om vad mellanmålet var i skolan. Då svarade vi Festis och vetebulle!

 Då bjöd dom oss på det!!!





De hade tänkt på allt!💗

Sen var det minnen från Helmers affär i Borgunda. Där var det godis, godispåsar från förr. 

Tång att ta med i såna söta burkar som godiset låg i hos Helmer och Siv.




 Vi tjöt av skratt och alla minnen som kom upp!!

Kvällen avlöstes med det ena på det andra.

Ett minne för livet.💗

Dagen efter fortsatte med att kära syster bjöd oss till  Brunnsbo hitom Skara.

 Såå god mat vi fick ta där.

 Vi var möra i kroppen efter allt ’festande’ men vi glömmer’t aldrig.

Tack goa Babbi för det goa på brunnsbo,såg att du tittade ut över hela bordet samlat med de käraste du har,din familj💕

Du sa det till och med till mig!


Delar av din familj Babbi!





Innan vi alla satt oss!

Ja ni förstår att detta inlägg blev kanske lite rörigt, Det får ni ta.

Jag har inte kommit till sans än!!!

Tack till  ALLA berörda, glömmer't  aldrig.



Speciellt TACK till min syster som bjöd oss allihop till fina Brunnsbo, Skara.



Kram Gunilla💗


Säger lite om mig.

4 kommentarer:

Syster sa...

Jaa herregud vilken helg det blev … Ja det var både skratt och gråt för var så rörande 🥰❤️
Och dessa videohälsningar helt underbart 😍

Tess sa...

Ren glädje att läsa och höra om er helg♥️♥️♥️ kram på er!!♥️🥰🍁🍂🎉🎉🥳🥳

Wilma sa...

Åh roligt att få läsa om erat firande. Så fint dom ordnat för er❤️❤️❤️

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa Barbro! Vilken helg va?!Roliga minnen❤️ Tess: Ja ändå kan man knappt beskriva det för er🥰Wilma:Kul att du tycker det!Ja det hade de gjort bra ❤️