torsdag 16 februari 2023

Hej på er!




Tiden, vart tar den vägen?
 I tisdags kom Göran med fina tulpaner och trisslotter till frun.
Vann 60kr så det ska bli nya lotter.
Jag Gav Göran nästan samma fast utan blommor.
Han vann 60 kr han också!
Så nu ska vi slå på stort riktigt!


Visst är det så kul med blommor!
Haft ledig vecka men jobbat lite extra i veckan. 
I morgon är det helgjobb igen!
Idag har vi varit i Lidköping, vår gamla stad.
Fick en tid hos ortopedtekniska för nya sulor till mina onda fossingar.
Han sa att strålningar i fötterna beror inte på fel sko eller inlägg utan på att man har besvär med ben, rygg eller knä.
Precis det jag har Hahaha!
Jag hade fått ett litet brev tiidigt i morse, från Early Birds
Jag beställde ett par sockar som är öppna i båda ändarna, bra mot artros och skit!


Så ser dom ut! Tycker mest jag fryser om 'överdelen 'av foten.
Jaja man går på så mycket reklam, fast är det någon som fått bra hjälp av dessa dyra halvsockar så säg gärna till!

Inatt var jag och gubben och hämtade 3 tjejer i Skövde.

Alva och två kompisar till!

På Bogrens var dom.
Jag berättade att mormor minsann varit där i min ungdom.
Tror nästan att jag blev lite idoliserad av dom.
Så i kväll kan det bli en tidig sänggång.
Fast det säger man jämt, klockan går lika fort där....
Ska visa er och hoppas våra barn också kollar vad som kom på posten idag.
Så ni verkligen troor på mig när jag förklarat.


Detta är mitt  medlemskort på Mag o tarmförbundet!
Göran symboliserar med mig och han är medlem också.
Titta och läs på det understa.

JAG och GÖRAN har förtur till toaletter, även förtur för att ta en kort vila.
Förstår ni vilken service!
Nu är ju jag lite blyg av mig, ibland alltså så jag vet inte om jag kan mä att avbryta en toakö för att jag ska in där.
DÅ håller jag mig hellre hemma!
Har kommit på att jag kan ju ta fram det och lägga under näsan på mannen här hemma, att jag vill gå först!

För många år sen sa dom till mig att jag kunde få subventionerat toapapper.

Har inte utnyttjat det heller!

Nog om skitprat,ska visa fin mat på ett ställe idag.

Grönpepparbiff med gratäng.Jättegott!


Nu får ni ha en trevlig kväll!



Kram Gunilla 💗


'När vi förlorar 
barnasinnet
 stelnar vårt inre'



 






 

4 kommentarer:

Tess sa...

Hoppas sockarna kommer hjälpa dig 💕 det får vi hålla tummarna för 🌟🙋🏼‍♀️ Jaa😅😅 detta kortet, såå roligt vi haft om det😅 men som sagt inte bara skämt förstås- är ju jättebra att det finns när det kan bli akut🤪 Kramisar♥️

Gunillasljusglimtar sa...

Tess! Ja jag tror ju på all ’skit’ på reklam, fast man får ju inte ge upp hoppet!🥰Jaa,jag skrattar så när det dimper ner varje år! Ha det gott nu ♥️🌟♥️

Alvasss Blogg sa...

Tack för att ni kunde hämta oss, jättesnällt av er 🤗🙏🏼❤️

Gunillasljusglimtar sa...

Finaste Alva♥️Vassego♥️Vi var ju lediga i dag, gick ju så bra♥️