tisdag 8 juli 2014

Lite sommar bilder!

Go förmidda' på er!
 
 
 
Den här köpte jag i Kalmar!
 
 
Tänk vad dagarna rusar fram,
sommaren också!
Redan 8 juli, snart jobb igen, nästa vecka för mej:)

 I förra veckan var vi ju i Kalmar på årlig fars på Krusenstiernska trädgården.
Jag älskar att komma dit, det spelas 20 -30 tals musik och vita trämöbelgrupper och massa fruktträd!
 
 
 
 
 
På väg dit!
 
 
 
 
Tur med vädret också!
 
 
 

                                                                           Solveig




Här sitter vi och njuter innan farsen!
 
 
 
Allan Svensson  Robert Gustavsson o Company!
 
 
 
 



 
 
 
På väg hem vid 23 tiden tog jag dessa kort!
Ja det var en rolig tripp med våra vänner,Bengt & Solveig.
Nästa år blir det nya mååål.
 
 
Ska berätta också att min mage mår såå bra!
Vågar inte ens tro på det efter 2 droppbehandlingar men under kan ju ske eller hur?
 
När vi kom hem till Gläntan igen,så hade vi ju haft ungdomar som sett till vårt ställe.
Bl a mitt äldsta barnbarn Wilma o hennes 3 kompisar.Dom fick göra precis som dom ville,bada,äta,sova,plockat jordgubbar:)
 
 
 
Här får dom instruktioner om hur 'tösera' ska skötas,hönsen alltså!
 
Kommer innanför dörren för dom hade åkt strax innan vi kom hem...
 
 
 
...Detta hade dom köpt till oss!!O så ett trevligt brev låg intill, dom var så glada för vistelsen!
 
Det är väl beröm nog eller?!
 
 
Näe nu är det målning på G idag,solen skiner och det är en ny dag på gång!
 
 
 
Kramar Gunilla ♥
 
 
 
 
"Att följa sin glädje
leder ofta rätt ."
 
 
***********************

7 kommentarer:

Syster sa...

Så glad jag blir av att höra att din mage är bättre syster!
vilka fina bilder, ser jättemysigt ut..Ja det är kul med nya mål i livet!! Vilka goa ungdomar som tänkte på er:)

Hajan sa...

Så trevliga ungdomar, visst är det roligt när man kan lita på dem.
Jag tror inte hönsen märkte någon skillnad heller.
Skönt med den ungdomen, som man kan lite pa.
kram Hajan

Gunillasljusglimtar sa...

Söss! Tack så mycket,vågar inte riktigt tro på't men det är mycket bättre i alla fall...Kram Gunilla

Tess sa...

Fina kort!! Kul att er resa blev lyckad:))

Roligt att höra att magen sköter sig som den ska......Härligt!!

Ordspråket stämmer väldigt bra;)))

Fina presenter ni fick;) så gulliga så, KRAM

Gunillasljusglimtar sa...

Tess! Tack ska du ha..riktigt trevlig resa var det.Ja magen är så mycket bättre:) Kram M♥

Vardag och flärd sa...

Min goa vän, du är så rar och omtänksam! Det är jobbigt nu, den värsta jobbsommaren jag varit med om men snart är det höst och då är det stopp - till hälften i alla fall. Mamma är inte alls bra, önskar jag kunde vara mer hos henne.
Så din semester är snart slut? Jag jobbar nästa vecka också sen är det ledigt tre veckor och då har vi bröllop (dottern gifter sig). Du har ju haft en bra semester men det bästa är ju att magen känns bra, det är jag så glad för!
Wilma och hennes vänner är ju rara, tänk så roligt de haft tillsammans när de fått vara själva. Ja, hon börjar bli stor lilla Wilma.
Du och Göran ser så fina ut tillsammans på bilden!
Ha det nu bra, vännen!
Kramar Eva

Anonym sa...

Jag har hört fina lovord om den farsen. Kalmar är en trevlig stad. Vänliga sommarhälsningar från Ystad.