fredag 11 juli 2014

Fredag...är en go dag!

Gomorron på er!
 
 
 
 
Har ni sett?
I kalmar fanns en affär där stadsmissionen har tillverkat allt som sen såldes,
mycket fiffiga saker fanns det!!
Bl a denna 'blomkrukan' med två skivor på sidorna och skinnbitar på kortsidorna...Blomman var med 75:-,fynd tyckte JAG.
 
Häromdagen gjorde jag krusbärskräm till gubben och mej,det gjorde att jag tänkte på mamma.
Det gjorde hon alltid varma sommardagar med iskall mjölk till,mmm
 
 
Krusbärsbusken
 
 
 
 

 
 
Krusbärskräm
 
 
 
 
På kvällen där dök min son och en kompis upp!
varsin motorcykel, min son övningskör för F
 
 
 
Sonen...:)
 

Mycket kläder i värmen,puh!
 
 

Chrille!
 
 
Han har lovat att köra försiktigt ♥
 
För jag gillar inte det igentligen men som sagt han blir 37 om en månad så vad har jag att säga!
Väldigt kul att dom kom till oss ialla fall...
 
 
 
 
 
Ser honom inte varje dag precis så då beställde jag ett kort på banken, haha,så nu är Chrille med mej mest varje dag...
 
 
Ha nu en fiin fredag ♥
 
 
 
Kram Gunilla
 
 
 
 
" När man blir gammal ska man
 inte köra bil längre.
Då får man bara åka rullstol."
 
Patrick 9 år
 
Härliga barncitat

11 kommentarer:

Carina sa...

Tack själv för din söta kommentar hos mig. Jaaa du, vad ska man säga....37 får väl ändå kallas för "halvmogen", fniss....jag har min MC stående hemma, avregistrerad nu, har åkt i herrans massa år genom Europa....många mil blev det.... Så charmigt det där med krukan....och krusbärskrämen, ja det vill og till att jag går ut och tittar på mina....blev sugen på det nu...
Ha en skön helg...själv jobbar jag inom sjukhuset stängda dörrar hela helgen.....men snart så ;)

Syster sa...

Krusbärskräm = Sommar och mamma:)
Vilken häftig blomkruka ..
Ja kvittar hur gamla barnen blir så är man allt orolig.Kommer gå jättebra, fast moster tänker ej åka med kan jag ju säga:)))
Ha en fin fredag..Kram Barbro

Vardag och flärd sa...

Vilken kul blomkruka, jag gillar återbrukat!
Krusbärskräm, ja då tänker man minsann på mamma, Jag gör aldrig kräm själv men skulle nog börja göra det, det är så gott.
Häftig motorcykel och ett bra märke har han. Jag har åkt mycket motorcykel men nu vet jag inte om jag vågar. Det går så fort nu.
Önskar dig, raraste, en fantastisk helg!
Kramar Eva

Maria sa...

Tänk vad vissa dofter å smaker kan göra att man minns sin barndom, jätte gott med kräm. Vi har röda krusbär men här e dom inte riktigt mogna än. Det finns nog en viss tjusning med motorcyklar bara det körs med förstånd, olyckor kan hända ändå. Här i Håverud är det massor av semesterfirare som är motorcyklister, de dalsländska vägarna är visst roliga att köra på.
Önskar dig fortsättningsvis fina sommardagar.
Kramen

Änglarna finns sa...

God morgon vännen!!
Krusbärskräm..åhh gud så gott!! Det var så längesedan jag åt det, men så gott!
Förstår sonen...jag kör inte mc själv...men åker med ibland! Älskar fart och fläkt. Har ju länge varit inne på att börja köra..har ju körkort för mc...men tror att jag måste inse, även om det är svårt!! Att lederna sätter stopp.
Men som sagt...förstår sonen!!
Ha nu en fortsatt ljuvlig dag..kanske i skuggan...fniss!!
Kram Annika

Nyanser av vitt sa...

Tittar in för att önska dig en mysig helg
Kram Agneta

Tess sa...

såå fina kort!! Ja jag hoppas också han kör försiktigt.....men man kan ju inte gå runt och oroa sig jämnt:)

Såå häftigt bankkort!! DET gjorde du rätt i; KRAM från en som Snaaaart har Semester!!

Tess sa...

såå fina kort!! Ja jag hoppas också han kör försiktigt.....men man kan ju inte gå runt och oroa sig jämnt:)

Såå häftigt bankkort!! DET gjorde du rätt i; KRAM från en som Snaaaart har Semester!!

Gunillasljusglimtar sa...

Tess! Du har såå rätt! MAN kan inte oroa sig jämt;)..Ja visst var det smart att ha Chrille på bankkortet...ser ju dej oftare!..Kraam o ha en s k ö n semester nu! Kram Mamma 💜

OlgaA sa...

Vilken fin kruka! Fyndigt!
Jag förstår vad du menar angående din son... Man är ju mamma och oroar sig precis för allt :-)
Bra lösning där med kortet ;-)
Trevlig helg!
Kram/Olg@

Äppelblom sa...

Vill bara säg HEJ och önska dig en fortsatt fin vecka!
Kram