söndag 18 december 2022

Trevlig 4e advent!





Tänk att det redan är fjärde ljusets tur att tändas!

Nä usch vad tiden går fort.

På ett sätt bra men...

En vän på fb skrev att han som 61,5 år tycker att dem flesta tänker på pensionen, men han  kände han sig lika levande som han gjorde i 25årsåldern.

Mycket tänkvärt.




Har bara en julstjärna,mest för att Göran är allergisk.

Jag pillar bort de vita kluttarna sägs att då kan man ha dessa om man inte tål.

Tycker att dessa blommor lyser JUL!

Mina två Amaryllis som ni fick se förra inlägget,tror jag tyvärr att dem dör.

Det blev inte bra denna gång.

I helgen tog vi fram lite mer 'julsaker'



Ja käre barn,detta är tradition för gubben min.

Änglaspelet ska alltid vara på plats.



Jadå,det är tradition för mig med.

Det tar en halvtimma cirka innan han svurit färdigt och allt är på plats!



Mitt gamla tomtepar,dem är ju så söta!

En väninna sen förr som gjort dessa och sen fick jag dom i julklapp av Göran.

Han säger att jag aldrig vart så glad,hahaha.

Det stämmer inte men nära!




Denne Tomten också funnits i några år nu.

Visst ser ögonen så äkta ut!




Här är ett annat fint minne för mig.

Jag använder den till mycket,speciellt när jag bakar.

Men det största minnet är att lilla mamma,när hon stekte pannkakor till hela vår stora familj som kvällsmat.

DÅ var det denna hon vände pannkakorna med...

Tror det var när mamma gick bort som jag tog åt mig den, ser inte mycket ut för världen men för mig ett stort minne av mamma.

Hon satte sig på en pall framför spisen i Börna, det var nog enda tillfället hon fick sitta och laga mat.

Glömmer aldrig det.


Då blir det dessa tomtar som jag haft i många många år också som bör visas.

Att det kan dra igång så många minnen.


I eftermiddag kalas för Alva 💓

Hon blir på torsdag hela 17 år,mitt minsta barnbarn


Kram Gunilla 💗


' Ta vara på Juletid,

då får vi Julefrid'

4 kommentarer:

Syster sa...

Ja kul med massa minnen i saker o ting..så fina tomtar..
Ja tänk alleredan 17 år ❤️
Ha det mysigt på kalaset ⭐️

Tess sa...

Jättefina bilder och fin text du skriver♥️🌟 jaa, dessa minnen - tur man har dom 🥰⭐️♥️ Tiden går såå fort!! 17 år sen jag gick med henne i magen😊♥️ Välkomna sen♥️

Gunillasljusglimtar sa...

Jättemysigt kalas för Alva i eftermiddag ❤️ Ja ju äldre jag blir så blir jag glad för många minnen❤️Kram min kära syster ❤️

Gunillasljusglimtar sa...

TACK Therese! Så kul att du tycker om mors blogg❤️Kul att skriva av sig lite ❤️