torsdag 22 december 2022

 Är det dan före dan före doppare dan idag?

VAD är det mer för dag!




Jo mitt yngsta barnbarn ALVA

 fyller 17 år idag 💕

Jaadu Alva,kan inte du stoppa tiden!

Du hade kalas i söndags,det var så mysigt så.







Fast vi saknade Ingemar & Ingbritt,så synd att vi inte kunde få träffa er 💗

Ja men tänk vilka minnen med dina födelsedagar Alva.

Du som jag (mormor) ville helst ha 4-5 kalas.

Började i november och avsluta den 22 december.

Nu blir du väl firad som den unga kvinnan du blivit,så fin så.

Du kom väl som en lite för tidig julklapp för din mamma o pappa och storebror Anton som inte var så gammal.

Då turades farmor och mormor att ta hand om Anton.

Jag kommer ihåg att Ingbritt lämnade Anton på eftermiddagen den 22.

Sen blev det ju att man 'väntade' att de skulle ringa.

Väntade och väntade sen så ringer telefon ( Ja en som som hängde på väggen) 

Det har funnits en sån tid.

Jag kastade mig på luren och svarade med hjärtat dunkande i bröstet.GUNILLA!

Ja men hej Gunilla,det är Märta,grannen här!

Jamen hej,jag blev lite nervös sa jag men väntar på ett bebisbesked från dotter och måg!

Ja jag ville bara prata lite sa granntanten!

Ett roligt minne det också!

Sen kom samtalet srax efter,vi har fått en välskapt dotter.

Ja ni förstår ju själva hur stolt mormor blev igen!




Hade inget 'bebis'kort som jag hittade men dessa duger väl?










Nu en gullig grej!

När jag kom hem från jobbet en tidig morron så säger Göran att :Det är ett paket till dig,det kom i morse!

Kunde inte fatta alls?!

Jo ett paket till mamma från Tess med familj💗

Dom gillar väl mig,hihihi!

Jag fick en parfym,den luktar såå gott!

Känt den på Alva sist hon var här,även på Tess.

Åh vad ni luktar gott har jag ju sagt förstås...

Guud nu fick jag ju den själv!!

TACK snälla ni 💗💗

Ja vi har fina och många barn och barnbarn som vill oss så väl.

Vi är rika ,jag och Göran.


Nu ska jag förbereda mig för en 'bingokväll' med en väninna.

Det ska bli kul riktigt!

Nu vinner vi riktigt mycket Solveig :))


Kram på er mina vänner och en riktigt GO'JUL från mig.


'Jag önskar att alla får en fin Jul,vi får ta hand om oss'


Inga kommentarer: