söndag 16 oktober 2022

Oktober

Helloj på er!






Titta på min söta blomma,fått den att blomma om efter i somras.
Min syster  som gav mig råd.


 Hur har ni det därhemma?

Idag  säger jag grattis till  min kusin Lena 70 år,

 

Hösten är ju här med bravur,jag gillar ju hösten men just detta med storm och regn gör att jag helst ser det innefrån.

 Oktober är ju ’min månad’ också.

 

Efter ett jobbdygn så hade Göran varit så snäll att han gjort det mörkt i sovrummet, bara för mig att lägga mig och sova.

 

Ska berätta om min 'Oktoberfest' i måndags. Jag kallar den 'Rönnbärsfest!'

Tycker det är roligt med att förbereda och duka och mysa till det.

 

 Göran var ute och plocka fina rönnbär till mig.

 


 Halv fyra kom min dotter Therese och sondotter Wilma.

Ni som minns så  gästbloggade hon på farmors blogg för flera år sen....

Jag fick en så söter låda med myyssaker till mig som dom vet att jag gillar.

Titta så fint!

Dom fick börja med en lite tipspromenad och en go välkomstdrink.

Tror det var svåra frågor,desto roligare när de klurar och ska förklara svaren efteråt.

Dom fick t o m leta efter vinsterna.

Men dom har ju två specifika näsor så dom lukta väl tills sig dessa.

 

Ja det är så kul att få varva ner ibland o bara tjöta och skratta. Det är ju livet liksom.

Maten jag bjöd på var enkel men lite kul.

 Förrätt blev något som BonusElin bjöd mig på i somras. 

Lantchips varvat med hackad rödlök och creme fraiche och svartpeppar.

 Lite parmesanost på cremefraiche klickarna. Så gott!





Sen blev det Kycklingenchiladas,gott, gottigottgott! 

Avacadosallad till.  Blev inget foto på den maten.

Till det vin & vatten.

Avsluta med en liten, väldigt liten smördegsbakelse! 

Men dom gick ner också!

Pytteliten var den.

Ja skratta och tjöta med dessa två i några timmar är inte svårt alls.

Vi pratade om Londonresan vi gjorde när Wilma fyllde 15 & jag fyllde 55.


Ja detta kortet skratta vi åt så vi tjöt.

Titta på 'famme' hur intresserad jag ser ut.

Ska tillägga att jag var väldigt dålig i min Ulcerös Kolit.Blev inlagd strax efter vi kom hem.Men MED skulle jag.

Gud så skoj att se på kort & minnen därifrån.Man får verkligen bjuda på sig själv.

Nu är det slutbloggat för idag,har facetimat med Wilma för fick inte fram fotona.

Jag är ingen duktig bloggare men jag gör så gott jag kan


Kram på er 💗


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa, vilken rolig eftermiddag/kväll det blev♥️ Verkligen välbehövligt!!⭐️ Så god mat och dryck vi blev bjudna på, kul att prata om gamla minnen🤓😅 - Londonresan , där var det många skratt ♥️ Kram Tess

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa Therese! Roligt att få träffas ibland! Ja Londonresan har många fina minnen till trots med mig o Ulcerösen. Nu ska här sovas. Kram ❤️🌻❤️

Wilma sa...

Ja vilken trevlig kväll❤️ Så fint ordnat och fixat som alltid❤️ Det lever vi länge på!! Kramis från Wilma❤️

Gunillasljusglimtar sa...

Wilma! Tack för igår för hjälpen via FaceTime. Inte ofta Famme är inne på det. Ha det hade ju inte blivit roligt utan er ❤️ Kram Farmor🥰