torsdag 13 oktober 2022

HEJSAN!





Detta med att 'ta upp bloggen  igen' var inte det lättaste.
Det ska vara si och så mellan raderna och teckensnitt finns inte i överflöd precis.
Jag har ju Stina som hjälper mig,Lisskulla från Falun.
Det är inte som förr att blogga men vem kan begära det.
Kul ändå att vara igång igen! 
 Ska gratulera min 'sjukhuskompis' Birgit på sin namnsdag idag 💗
Så kul att fortfarande ha kontakt på nätet med henne.
Sen så lovar jag att jag ska radera massa gammalt som inte stämmer överhuvudtaget här på bloggen.
Längesen jag var  55 år, 9 år sen! 
Ska försöka ge mig på att ändra bilden i fram på ljus och tulpaner!
Jag berättade att lille far gick bort April -21.
Tänk att nu är jag nästa generation,den som pappis var i.
Svårt att ta in för det känns så konstigt! 
Jag har en låda som pappas lite saker ligger i.
 Har så svårt att gå igenom den,fast den står ju inte i vägen heller för den delen.

Mina barnbarn har växt upp,dom är 24,22,18,17,sen har vi  Görans 22,21,17,17,10,9,6,sist lilla Sickan som blir 1 år i januari.
 Sjuttans gubbar det kan ju bli barnbarnsbarn inom en snar framtid.
Spännande!
DÅ ÄR JAG GAMMAL SEN!!
Vi har köpt oss en husbil förresten,Helmer heter han,en knaus som vi haft mycket roligt med på drygt 1 år.
Vi kunde väl inte ana att dieseln skulle närma sig 30 kr / l precis.
Men vi tänker att nästa år så kan vi ju åka uppför mössebergsbacken här utanför vår lägenhet och campa på berget! 
Vi skämtar om det,hm vem vet!
Nu står han inställd i Kälvene hos kompisar...Dom är inte dumma det paret

, för där fick vi mat,dryck och många timmars pratunderhåll.
 Såna vinterplatser lyser nog med sin frånvaro! 
Ni kanske förstår att jag närmar mig 65 år .
Drygt ett år kvar,har inte riktigt fattat beslutet om jag går ner på halvtid ett tag innan den dagen.
Huvudet är fullt med tankar!
Gubben jobbar ju så han kanske försörjer mig? 
Ska fråga honom det, för då kan jag baka och greja med mitt på lediga dagar sen.
Ni vet väl att det är pensionärerna som är eftertraktade?Dom jagar man!
Ja några bilder kan ni se er efter i stjärnorna för jag måste lägga in lite nytt i datorn.
Vad tycker ni om detta teckensnittet? 
Kanske svårt för er att läsa?
 Säg till då.
Ha en bra kväll! Tips! Stulet liv, serie  på C-more

Kramis Gunilla💗

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint teckensnitt♥️🍁👀 så kul att läsa det du skriver, tror det gör dig gott att skriva♥️ Förstår att du har många tankar, stora beslut att ta såklart 🤗 kramar Tess

Gunillasljusglimtar sa...

Tack Tess�� Ja jag känner att jag behöver nog ha en liten blogg. Skriva som jag gillar o har ju nästan alla mina foton på datorn från telefon. Väldigt smidigt��������

Alvasss Blogg sa...

Fina mormor❤️ så kul att du börjat blogga igen nu har jag blivit några år äldre också haha🤓 Ska bli så kul och följa dig här puss Alva❤️

Gunillasljusglimtar sa...

Hihi,Mormors Alva🌟Ja du har ju frågat många gånger när jag ska börja igen.Nu är jag igång o det kommer nog foto på dig som du är äldre på. Kramar till dig🌻

Hanna sa...

Verkligen roligt att se dig här igen.
blommorifonstret.blogspot.com