söndag 23 oktober 2022

 Godkväll !


Kolla vad jag fick av min svägerska & svåger i onsdags!


Så glad för både ägg och så användbara saker i hemmet.

Sen tycker ni säkert inte att kortets text var så dumt va?







 


Har inte kommit igång riktigt med bloggen, svårt med bilder och föra  över.

Har tänkt att använda surfplatta för att göra inlägg men den är jag inte vän med heller.

Men får nog proffshjälp här på onsdag för då kommer Wilma och Johan som kan data. 😘

Annars har det varit mycket jobb.

 Ganska utmanande dessutom så man är allt lite trött! 

Åldern kommit i kapp även mig.

Fattar inte att jag fyllt 64 häromdan för i själva huvudet så är jag samma som jag alltid varit,

fast mer kroppsligt med all värk som drar ner en.

Jaja, det blir väl bättre med allt så småningom.

Ni kan aldrig gissa vad jag fick av min stora familj i födelsedagspresent!!

Jo en *hövding* istället för cykelhjälm.



Har pratat om det, fler som jag känner som har en sån. 

Trodde väl inte de skulle lägga så mycket pengar på mig?!?

Jag fyllde ju inga jämna.




Ja det blir att lära mig den nu innan nästa cykelpass.

 Funderar kanske snart att lägga ner cyklandet för i år.

Jag har ju inga dubbdäck.

Träffade en väninna härom eftermiddag, blev mycket prat och skratt så när jag kom hem var jag helt plötsligt riktigt hes, fick ont i halsen  och kände mig inte pigg.

Tänkte för mig själv, tål jag inte ens att sitta och prata några timmar men gubben har hostat och vart hes så det kom väl från honom.

Vi har tagit covidprov x två, det var inget som gött var! 

Men det blev heller inget kalas hos syster yster igår.

Vi hade tänkt att  firat lite ihop men det blev inget med det.

Idag skulle barnen komma hit men det får bli en annan gång.

I morn ska jag ju ut på trevligheter med jobbet så jag har legat nu två dar...

Jo, min väninna rekommenderade att jag skulle lyssna på Carina Bergfeldts sommarprat 2019. Det gjorde jag igår,det var så intressant.

Hon tipsade även om ''Familjehemligheten' att lyssna på.

Det var också gripande,lyssnade på ett avsnitt fanns många!

En dotter som fick reda på att hennes mamma inte var hennes mamma,hur hennes liv blev efter det.

Hon var född 1956 så det hade verkligen format henne i många år.

Finns många familjehemligheter.!



Dessa kakor och mandelkubb bl a bakade jag till min svåger som snart fyller jämna.

Har bakat lite annat också som dom  säkert ser i frysen sen...

Min andra svägerska och svåger har lämnat oss bägge i våras, så hemskt tråkigt. 

Vi hade ju så trevliga syskonträffar som jag bloggade om.

Helt plötsligt finns dom inte kvar på jorden.

Men minns dom så  med glädje,vet att jag gladde dom med mina bakverk också!








Nu ska jag inte uppehålla er med mer ifrån mig idag iallafall
Ska hoppa in i en varm dusch och tvaga mig som attan.
Bort med alla baskilusker och hoppas på en ny fin dag imorgon!
Ni håller väl med mig?


Kramis💗

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja nu får vi se fram emot våran tripp imorgon - ska bli riktigt roligt att träffas♥️ Hoppas du piggnar på dig och att din röst får vara med dig🙏 Trevligt att träffa sin väninna och prata lite, sånt förgyller livet. Bra tips som jag kan lyssna på när man får tid över♥️ Ses imorgon- pigga och glada♥️🤓 kramar Tess

Gunillasljusglimtar sa...

Ja det är ju rösten dom är värst nu,fast det går väl över. Ja vi behöver verkligen rå om varandra lite nu. Vi haft det tufft detta året tycker jag… Ska bli skoj! Ja lyssna på lite ljudprogram är jätte spännande! Kramis Mams ❤️