torsdag 18 april 2024

 Gokväll på er! 


Haha, jag o äldsta barnbarnet 2019 ♥️

Hur mås det i stugorna? 

Här är det upp o ner!

 Min lilla ’Ulcerös kolit’ spelar mig ett spratt verkligen!

Hade otroligt höga calprocteninvärden. 1100 mg / kg. 

Ja jag sa ju att jag hade ett skov även om jag fick Stelara. Det blev ingen cortizonkur,pga sockret. Det blev mousse budenofalk som ska tas nu i en månad. 

Hoppas det ska hjälpa för jag blir precis slut efter dessa kramper.

 Suttit nästan hela eftermiddagen i dag! 

Det tar på krafterna! 

Moussen får jag väl använda till håret om det inte hjälper i skjärten, hihihi! 

Tur min humor finns kvar.

Min vc dr är nog bekymrad om mig,han tror det kan vara u.c som ger mig värk eller medicineringen mot det.Har ingen hög sänka ( aldrig haft hög sänka) fast jag varit så sjuk. Sänkan ligger på FEM!! Så är det nog ingen RA. Fick två sprutor, en i axeln och en i ett knä.

 I knät har det inte hjälpt än! Men det kan ta några dagar. Ja ja! Jag behöver komma igång att röra på mig igen, det är jobbigt detta!

Annars har fm varit trevlig hos min syster o svåger.

 Vi snattra som vanligt!

Kul att få skratta 😂

I helgen ska vi åka på en härlig resa, med barn, barnbarn, barnbarnsbarn,Lennart o Carina♥️Till Ullared ♥️

Hoppas jag kan vara i affären lite med!

Jag stickar igen, fast är dålig på att kunna olika saker.


Hos min dr.


Denna vill jag slå ett slag för! Såå bra för mig att ta ner saker från skåpen.
Morgonfotot på den sötaste Lowe💙

Sega rabarber och hallonkakor till släkten

Lille PAPPA skulle fyllt 97 år i morgon den 19 april



Blommor från Babbi och mig idag ♥️♥️♥️

Nu ska jag göra lite till ikväll innan jag dundrar i säng.


Gokväll på er igen Gunilla ♥️

2 kommentarer:

Tess sa...

Naa, lilla mamma♥️ håller alla tummar och tår att du ska få bli bra i magen och slippa din värk - iallafall få den kontrollerbar🙏🙏♥️♥️ vi får se fram emot en härlig helg♥️♥️ kramar!!!

Gunillasljusglimtar sa...

Tess♥️ Tack för tankarna på mig♥️Det känner jag i hjärtat från er alla♥️Ja nu har det ju blivit cortizon fast vi ej trodde det! Plus halsont o skov ändå! Ja ja, har det inte värst även om det är jobbigt😢 Kram Mamma ♥️