lördag 13 april 2024

 Hej hej i solen ☀️

Inte ofta den tittat fram det sista, fast det har ju å andra sidan inte jag gjort heller. Ni får förlåta mig men ibland tar ’livet’ över. Sen sist så har det hänt en hel del, som vanligt.Fast hälsan är lite sisådär för mig. Har i dagarna haft min ulcerös kolit i 18 långa år…

Det har ju såklart varit många (skit) slitsamma år😀som ni säkert förstår!Märker att kroppen o allt har tagit stryk på många sätt! Detta cortizon som jag använt i så höga doser gör ju att sockret blir ju svårt att hålla. Min värk i kroppen vet dom ju inte var den kommer ifrån, gener naturligtvis men kan lika mycket vara från ulcerösen eller cortizonet eller t.o.m. alla de behandlingarna jag gått igenom. Jag fick ju nu den dyra sprutan den 4 april, fast jag sa att jag inte var bra i magen… men det blir nog bra sa dom där!Jag känner ju igen skov och efter sprutan( som ska hjälpa mig inte stjälpa) Men jag har läst på nätterna det sista för det är många nattliga kramper som gör att jag får springa på toan hela tiden…Att man ska inte ge nån behandling när det pågår skov.Men dom har mycket att göra så förstår verkligen mag o tarm också. Nu har det sprungits med avföringsprover o andra prover och jag inväntar svar så får vi se vad som händer med mig 

I söndags så var jag o min man, exet o Carina o Anders o Inger på ABBA musik i medborgarhuset. Det var såå stort, vet inte varför jag är så nära tårarna jämt! Underbart att höra sångsällskapet härifrån!






Ja ja nog om mig! Min härliga kusin Lena kom till mig i måndags em. Kolla dessa rosor, lika fina ÄN!

De gör mig så glad, gul som solen, underbart☀️💛☀️
Ja vi tjötar tills orden nästan tar slut! 
Det är så kul att vi har umgänge.
Vi pratade om min pappa givetvis,det var 3 år sen pappa gick bort:((
Ja jag har jobbat några korta turer, gått bra.
 Sen träffade jag Therese & Malin.S 
Vi tog en en promenad innan fikat så kändes det mycket bättre att få ner en liten kaka. 


                   Fina vänner ♥️ 


Vi var med Lennart o Carina o hjälpte dem få hem sin husbil, Haber.
 Hos Sven-Olof o Carina fick vi gofika och sen pratade vi lite, eller mycket!!😀





Ja jag tänker att ni tänker att ’kan inte hon ta det lugnt’ Det må ni tro att jag gör emellan allt! Är ju pensionär faktiskt.

Ja jag har bakat lite gott till exet så han kan (de) kan njuta av lite hembakat.

Jag tycker om att ge, fast jag får ju jämt så mycket tillbaka.


Fick av dem igår♥️ Tack ♥️ 

Jaa nu kanske ni inte orkar läsa allt men ta lite pö om pö. Bloggen finns ju kvar.

Ha en fin lördag kväll.

Kram Gunilla♥️


Ps Kort på Älsklingen Lowe kom i veckan.ds



3 kommentarer:

Syster sa...

Jag blir så ledsen av att du aldrig mår bra och ej gjort i många år!!
Ändå har du sån livs glädje !! Är väl det som gör att du orkar allt detta
Tråkiga med värk o allt annat 🥰❤️
Vill verkligen att du ska få må bra och njuta av din pension…
Kram från syster🥰

Tess sa...

Söta Lowe♥️😍
Jaa, såå du kämpar med allt!!♥️ så jobbigt det måste vara med allt!! Hoppas du får den hjälp du behöver ♥️ du tänker jämnt på alla andra ♥️♥️♥️♥️
Det var så roligt att träffas i veckan.
Kramar♥️!!

Gunillasljusglimtar sa...

Min söss♥️Så fina rader du skriver♥️Ja hälsan är inte ofta på topp om man säger så. Det är väl nån mening med allt du vet Barbro♥️ Det kan ju bli bra nångång, eller hur 🤗. Kram på dig♥️

Tess♥️Vet att du tänker på mig o min hälsa♥️Det var så mysigt att träffas och tjöta som vi kan! Alla som är så snälla mot mig, klart jag hjälper då🤗ÄLSKAR’T! Kram mi Tess ♥️