torsdag 28 september 2023

 Helloj!



Vill visa min fina tunga kopparkastrull.
Den köpte jag för en del av mina pensionspengar från kommun.


Ja hur kan det va svårt att få tid till bloggen?

Jag hade  sett till att ha mycket uppbokat första veckan efter jag gick i pension.

Men förra veckan var jag hos min kusin Lena.

Alltid lika trevligt!

Vi pratar och snattrar om allt,

mycket om vår släkthistoria.




Gofika,

så jädrans gott bröd.

Lena hade bakat det själv,

med succini i.

Kan vara fel namn på grönsaken men  det gör väl inget.



                 Fina Lena 💗




          God äpplekaka till kaffet.

Ja det blev många timmar...


För att göra en lång historia kort, så var det hos Barbro och Mikael jag /vi hamna i fredags kväll.

 Hade ju frågat Barbro OM hon visste nåt? 

NÄÄ,vet absolut inget...

Blev uppvaktad av dom, fick en rullator, uppblåsbar, och banderoll och jätte fina örhängen!



Detta var ju jäkla roligt som ni förstår.
Det var galej må ni tro.
Det var mingel med mat och vin och skratt!
Så överraskad jag blev och rörd💕 Hade ju tagit så fina bilder på maten och så men det går inte få dit dom!

Så sen ringde det på dörren och där stod Frida och gratulerade med blommor och vin.

Sen efter uppvaktning i Skultorp så skulle vi till Skövde.
Där var det mat på Mingos.
Jättegott och trevligt, tack Göran för allt💙

Sen var det vidare till rådhuset och snicksnacka.
Ja vi var hemma runt tolv men det var rätt tufft för en nybliven PENSIONÄR:))

Gofrukost dagen efter hos syrran o Mikael.
Sen hem och sen ut på KONSTRUNDAN i FALKÖPING!

På ett unikt museum mitt ute på landet.

                                     Klockor,klockor,klockor!!



Tilda bland all 'sprit'


Här blir det STOPP!




Tänk två kvällar ute och rumla.
Hihihi,det rundades av vid halv elva i lördags kväll,då var vi nöjda!!
Isöndags kväll kom Wilma med Pensionspresent.


Jag fullkomligt rev upp presenten,den var så fint inslagen!
DOM vet vad jag vill ha,hihihi.
Såå gulligt!
Chrille o Nettan skickade lotter som jag skrapade över nätet! Så snällt!



Tess med familj,de vet precis vad mams önskar!
Jättefina underlägg också,de är bakom mjölet!

Så mycket uppvaktad,tack från hela mitt 'gamla hjärta'

💗
 Jag älskar att blogga men INTE när det bara jäklas.
Texten blir inte samma,kort kommer inte fram!
Så nu får ni läsa detta idag bara.

Nu ska jag till Tandhygienisten, så får väl rappa på här lite.
Ett litet LOWEfoto också Kommer mer nästa inlägg.






Kram Gunilla💗













4 kommentarer:

Syster sa...

Jaa det var kul att överraska dig! Stort tack till Göran som fixat med allt..
Kul att träffa Lena, det stavas Zucchini och restaurangen heter Mangos 😂
Ja det var full fart hela helgen .. Så trevligt ❤️❤️

Tess sa...

Vilket galej du kom på!!♥️♥️ kan förstå att ni hade det supertrevligt med allt♥️🥰 kul att rumla runt i Skövde 😍 varsegod, så lite så men vet vad du tycker om😘

Såå fina bilder på alla, kul att du och Lena har kontakt😍🍁🍂 höstkramar!!♥️

Gunillasljusglimtar sa...

Ja det var så kul! Ni måste ha planerat detta väl! Ja Du kan stavningen du söss ❤️.Ja Göran fixar o donar så alla ska ha det bra❤️ Det glömmer jag inte det ni fixade med.Ja jag o Lena träffats emellanåt. Jättekul! Kram Babbi ❤️

Gunillasljusglimtar sa...

Tack Tess för en kommentar, alltid roligt! Ja en stor baluns kallades förra helgen. Det är småtrevligt att umgås med Lena också! Det var alldeles perfekt den fina presenten🍀💚🍃 Tack 🍏