fredag 22 september 2023

 Hej!


         Detta kort tagits för 61 år sen .Då var jag fyra år.

 Nu har jag gått & blivit pensionär då!




Ja men visst kändes det så konstigt sista dygnet igår.

 Det tyckte ju min brukare också.

Men det var skönt ändå att det avslutades så bra med två av hennes anhöriga.

Det kändes BRA!


 Det är tudelat detta, får väl suga på denna karamell ett tag nu. 

Jag har sagt till chefen att jag kan hoppa in Apt tider o lite annat. 

Annars hade det känts så definitivt!

 Den 26 oktober för 18 år sen så fick jag anställningen som personlig assistent. 


             Vilka tider,minsann!

Jag & en tjej till sa att vi ’ger det ett halvår’ när det var gjort så fick vi ett halvår till att jobba så innan vi var tvungna att isåfall gå tillbaka till våra ordinarie jobb.

Det blev nästan 18 år för mig, faller på snöret!

 Det har varit ett jobb som man aldrig har vetat i förväg hur dygnet skulle se ut.

Det har varit utmanande, jobbigt, kul, väldigt intressant, otroliga arbetskamrater åren igenom.

Vi har varit ett stabilt gäng som har stött o blötts och slagit våra huvuden ihop.

Vi har pratat, diskuterat, träffats mycket privat som gjorde att ’Vi har varandra, vi klarar allt. 

Jag skulle kunna skriva 3-4 romaner om mitt jobb.

 Det har gnidits huvuden ihop för att nå våra mål. Jag känner ändå att vi har klarat av våra mål så gott vi kunnat göra.

Göran kom och hämtade mig på jobbet, det hade blivit för mycket på cykel...




                               Nyckeln överlämnad och signerat.


Kom hem till blombukett från Madde, Malin o Elin så kul! TACK tjejer💓





Fick presentkort av min fine man, På en guldsmedskedja.

                          Kan spara ihop till något fint!
Idag ska jag överraskas mer ikväll tror jag, fattar inget men Göran är bra på sånt, han lärt sig av mig 💗

Fast han har så konstiga önskemål om min klädsel!!

Ja ja jag får bara åka med!
 Nu måste jag få berätta om en dokumentär som heter 'Tjockumentären'





När vi var i Mölndal förra veckan så sa Elin att streama 'Tjockumentären' på SVTplay.
Vad är det? 
Vi visste absolut inget!

Man kan säga Elins 'styvsvärfar' Einar Persson.
Hans brorspojk Fredrik Boltes har spelat in denna dokumentär om honom själv som tjock och smal!

Den var så bra,jag grät, naturligtvis men lika mycket humor var det i den, tragik också. kanske!
SE den, ni ångrar det inte. Han är ju komiker också, det gör han också himla bra!

Jag skulle kunna skriva roman om mitt jobb och mitt liv, kanske inte om Fredrik Boltes, men nära det:))
Får nog avsluta detta inlägg, datorn gör som han vill.


Fick fram denna bilden.
Det är Einar med fru Maria



Det var fest, så nu har jag festat med Fredrik Boltes farbror, hihihi.


Kram Gunilla 💓





Det tror vi på!!


 Förlåt för olika storlek på texten o massa strul.
Jag ger upp och det får bli så här.



2 kommentarer:

Tess sa...

Såå fint och berörande inlägg🥰♥️ jaa, nu var dagen kommen✊❣️ allt kommer bli så bra, skönt att du ändå kan hoppa in lite när du vill…. Då blir det ju inte så himla defenetivt 😘….. så härligt- njut nu av alla dagar!!!! Hoppas ni hade en trevlig kväll♥️🥰❣️

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa tack snälla Tess 💚Ja det känns bra, bra att jag han vara på Apt mm. Du det var en väldigt överraskande kväll i går. Nu ska vi ut på konstnatta med Mikael, Babbi ,Frida o Tilda. Hoppas ni handlar möe o trivs ihop 💚💚💚